Selasa, November 14, 2017

School Trip

Deepavali lepas, Mummy dan nenek join Aqila punya school trip.... Saje gatal... Ihiks.. Susah sebenarnya nak lepaskan dia pergi seorang sebabnya ramai parents ikut temankan si anak. So takkan aku nak biarkan Qila pergi seorang kan... Sebab tengok itinerary nampak sangat ni trip for the teachers nak shopping... Heuheuheuheu.. 


So tghari camtu flight dari KLIA ke Jakarta.. Eh lupa nak cerita... School trip ni ke Jakarta-Bandung... Nguahahahah... So kami naik Garuda Airlines... Service tip top makan sedap... 

Tengok anak Mummy makan tak toleh kiri kanan.... Ohye, Amily dengan abang tinggal dengan nenek Yam dan bibik tersayang... Heuheu

Actually jadual sangat padat. Sampai je Jakarta, terus ke Sekolah Muhammadiyah V di area mana eh aku tak ingat. Tapi seingat aku kawasan tu kawasan elit. Tempat rumah orang kaya2... Kalau korang biasa ke Jakarta, mesti tahu tempat aku cakap ni... Aku pernah pergi gak dulu dengan Wynn... Tahun 2012 dulu jumpa kawan dia... 

Pertengahan tahun haritu sekolah Muhammdiyah ni ada datang buat lawatan ke sekolah Qila. Aku ada ambil seorg murid sebagai anak angkat.... So kami bertemulah semula....

Jejak kasih gitu... Anak angkat aku tu bukan calang2... Dia anak kepala sekolah Muhammidiyah, Bogor... Guru Besarlah tu kiranya.. Tu mak dia lah tu... 

Selepas event kat sekolah tu, gi makan malam... Yang tudung pink tu Guru Penolong Kanan Qila, depan dia cikgu bersara.. Kebetulan mak mertua aku kawan rapat dengan cikgu ni tu sebab dia setuju nak ikut sama bila cikgu offer.. Heuheuheu.. Kroni kaaauuu..

Rindu gila nak makan bakso.... Sedaaaaaaaaap...

Esoknya trip ke Bandung... Sesubuh alam dah gerak ke Bandung.

Anak Mummy happy lah jugak kat sini... Berkepit berjalan 24hrs dengan Mummy. Takde lah nak gaduh dengan adik2 lain.. Hehehe

Teh botol.....

Sampai Bandung terus makan dulu. Pastu pergi shoppinglah... 

Rumah Mode... Alahaaaii... Design dia Indon sangat... Ok next... Tapi Qila beli macam2 baju kat sini. Ikut taste dia lah... Heheh

Kat tangan dia toys beli kat Rumah Mode. Ada toys jugek... Murahlah compared kat luar. MLP surprise baru rm7. Kat Tesco RM12 kau..... 

Pastu pergi kedai sulam, tak ingat nama... Pasar Baru, then Kartika Sari... Malam sikit ke Toko Tiga. Eh murah gila lah Levis sana... Wajib beli....... Eh aku beli baju sulam beberapa helai....

Malam dinner kat Kedai Belacan... Sedaplah jugak.... Ada live band... Tempat sangat cool. Ok mmg wajib datang si kalau ke Bandung... Cool.

3rd day, Nak balik dah... Tapi sebelum tu shopping kat Mangga Dua dulu... Boleh lah nak beli blouse mur mur sana ada banyak. Lebih murah dari Vietnam. 

Ni kat Hotel... Apa nama hotel aku lupa....

Bas kami sepanjang kat sana... Konon gempak habis ni posing dalam bas...

Petang dah sampai airport...... Luggage purple tu beli kat Mangga Dua untuk Amily... RM90 tak silap aku. Mak kata mahal.... Huhuhu.. Tu pun dah puas tawar. Luggage pink Qila besar dari ni beli kat Langkawi baru rm80.. Heuheuheu...

Kesayangan Mummy happy bila Mummy balik... Mummy belikan dia suit mermaid ni..... RM38 sahaja..... Suka sangat dia....


Lepas pakai pastu mintak dukung bila nak bergerak.... Hehehehe...



1 ulasan:

naniaimiadnan berkata...

sonoknye tgok due beranak ni jln²...:)