Jumaat, Mac 25, 2016

week 16




Dah 16 minggu tak dapat melihat wajah Daddy...

Ya Allah, rindunya...

Kadang-kadang aku terfikir... Bukan kadang-kadang, tapi sangat kerap aku terfikir.. Apelah yang ada dalam hati budak2 bertiga ni... Nak tanya takut... Tapi, adekah mereka juga rasa seperti aku... Perit pedih merindui orang yang telah tiada di dunia ini? Apa yang diorang rasa agaknya...

Terutamanya Amily, sebab dia belum pandai bertanya... Ariq? Adakah dia pendam rasa?

Kali terakhir dia ke pusara Daddy, dia hanya diam sahaja... Takde bercakap apa2 dengan Daddy.. Hanya A'qila sahaja yang bersuara.. 

Aku sudah mula 'selesa' menguruskan diri dan anak2 tanpa bibik... Sudah sebulan bibik pulang... Alhamdulillah, walaupun penat dan kadang2 datang stress. Tapi masih boleh dikawal lagi.

Rumah memanglah bersepah, tapi alaaa.. Bukan ada sesiapa pun nak datang... Cuti sekolah pun takde kemana... Adelah sekali bawa budak bercuti dalam Melaka. Tu pun dah buat mereka happy...

Ohya, Qila sudah bertukar ke sekolah baru... Lebih dekat dengan rumah. Sangat sedih melihat perbezaan sekolah sekarang dengan yang lama... Tapi apa nak buat. Ini sudah jalan dan takdirnya....

Sekurang-kurangnya, aku tak perlu lagi nak susahkan Mama nak ambil Qila pulang sekolah setiap hari....

Qila pun takde complain apa2.. Dia happy2 sahaja... Harap dia cepat dapat kawan baru... Cepat adapts dengan suasana baru... Lepas ni dia balik naik van... 

Ariq masih begitu.... Kadang2 buas, kadang2 menyenangkan...

Amily? Semakin sukar diduga... Semakin manja tapi dalam masa yang sama semakin menduga kesabaran...

Semoga keluarga kecilku terus dilindungi yang Maha Esa, kerana sesungguhnya sekarang aku sudah tiada tempat bergantung... Hanya pada Dia aku berserah dan mengadu....

Semoga anak2 Mummy jadi anak-anak soleh dan solehah...

Amin yarabbal alamin....