Ahad, September 20, 2015

Penat jugak...

Okay,

Ini weekend pertama tanpa bibik.... Penat memangle penat... Baju basuh non stop... Pinggan makan cawan jugak membasuh non stop... Menyapu punnnn non stop. Melipat baju lagilah non stop!!

Memang syiok buat kerja rumah sekali sekala tetapi kalau dok hari2 basuh baju lipat baju, mahu muntah hijau kauuuuu..... 

Masa ni pulak le, ampaian patah le..... Hanger tak cukuple.... Penapis air bocor le.... Semut masuk dalam gula le.... Penyapu patahle...

Hanginnnnnnnn....

Kerja dah banyak mmg le stress, benda2 remeh macam ni lagi buat aku stress!!!! Hawau jadah betul.

Anak2 asyiklah aku sogok cartoon dengan youtube je. Sian diorg terutama Amily...

Ohye, dia baru dua hari kat baby sitter. Alhamdulillah. Hari pertama dia nangis,. Cari bibik. Hari kedua dah happy sebab ada kawan. Dia kan suka baby.... Ada budak lelaki umur setahun lebih. Baik pulak dengan dia. Pastu masa nak balik, siap hulur pipi mintak dicium dengan kaklong, anak baby sitter yang jaga dia tu. Manja kemain.....

Tapi dia agak crankyle... Aku rasa dia rindu bibik. Mummy ni garang... Sikit2 nak marah. Semalam kami ke ke Bkt Kepong, anak buah aku kahwin. Stay homestay semalam. Sepanjang kat wedding tu asyikle mintak dukung. DIa manja sangat asyikleeeee nak dukung kalau dia jakun/takut dengan tempat dia tak biasa. Tapi lepas 1-2 jam dia dah start bermain dengan kakak dan abang. Masa memula sampai je dukung sesaja... Nak dengan aku je pulak tu. Senget bahu mak ko ni.....

Balik je Melaka, hamik ko..... Membasuh kain baju. Perginya semalam tapi membasuh sampai 3 trip! Basuh tangan lagi.... Basuh kasut sekolah lagi...

Frankly, tadi tu kali pertama aku basuh kasut sekolah dan baju sekolah Qila sejak dia mula bersekolah rendah ni. Sebelum ni semua bibik buat....

Merasalah ko.... Tenyeh kemain tenyeh. Lantas teringat jaman sekolah dulu....

Terus terkenang.... Heuheuheuheueheu...

Siap tanya Bi, macam mana nak kapur kasut. Masa kering ke masa basah...

Lupa noks!!

Aku suka basuh dan sidai baju.... Rasa relax.... Melipat pun aku suka sebab sambil2 tengok TV.

Paling aku benci nak susun baju kat almari dan rak baju.... Benci tahap puaka punya benci sebab sakit hati bila susun macam mana pun tetap nampak semak. Terus maki hamun diri kenapa melambak nau baju bebudak ni. Almari salah ke atau baju bebudak ni yang melampau banyaknye.... Rasa nak buang je separuh.

Boleh?

Almari sampai senget aku tolak nak ejas kasi sumbat baju2 yang guna hanger... Huhuhuhu...

Sekarang dah pukul enam petang. Nak mandikan bebudak..... Nak bagi makan.

Ni pun satu malas... Nak bagi makan. Memasing kalau mood baik makan bukan main laju. Kalau tak boleh bergaduh nak suruh makan. Nak2 Amily dan Ariq...

Super cerewet~!

Oklah.... Nak tengok bebudak tu apelah jadi....

2 ulasan:

Maya Amir berkata...

aku suke lipat baju, aku suka susun baju tapiiiiiiiiiii 5 saat, pastu hancur semuanya! mencikkk!

raquell agustien berkata...

makasih yah atas informasinya, jangan lupa kunjungi blog aku juga.
QUEENXXX92