Selasa, Jun 30, 2015

Ramadhan ke 13

Aduhai.... Tak silap aku hari ke 13 kan??
Kejap je dah 2 minggu kita semua berpuasa kan??? Kejap sangat... Rumah satu ape pun tak kemas lagi... Mampus... Huhuhu... 

Setakat ni, aku sekeluarga belum pernah lagi berbuka kat luar.... Kalau keluar pun, tetap akan balik berbuka kat rumah. So jangan kata berbuka kat hotel keeee rumah sedara mara keee.. Memang takde.. Boring kan??

Hehehehe...

Ohye, sekali je haritu berbuka kat rumah Mama. Tapi tu pun aku tak puasa... Tak kiralah kan?

Tidur time lunch hour??

Pun baru sekali je iaitu semalam.... Lepas tu takde dah... Semalam memang sangat ngantuk sejak pagi... Alhamdulillah skrg ni aku cergas aje...

Petang kadang2 masak, kadang2 beli je lauk dari cafe office ni... Bazaar ramadhan pun aku tak pernah jengah. Pernah dulu sekali je tu pun sebenarnya singgah kedai runcit... Kebetulan depan tu ada bazaar ramadhan singgah jap beli air dragon untuk Qila....... Dan donuts..

Memang tak rasa meriah sangat pun tahun ni.... Maybe sebab Bi pun sibuk meniaga kat bazaar... Dia pun tak berbuka kat rumah... Sahur baru dia balik dari meniaga....


Haaaaa... Ini dia abang sado aku berposing depan gerai dia di Bazaar Ramadhan Klebang....

Gigih dia berniaga mencari rezeki buat kami sekeluarga... Ihiks...

Siapa orang Melaka, sudi-sudilah singgah ye... Signature dish haruslah LAMB CHOP uols.....

makan sana boleh, tapau punnn boleh... Ada meja disediakan dan air panas kalau nak pun ada...

Aku baru sekali bawak anak2 kesana. Ingatkan nak cuci mata tengok baju2 raya anak2... Tetapi nan hadoooooo... Belah dalam tu macam stocks pasar malam sahajor... Nak cari baju raya (kurung etc) kena gi luar tepi jalan sana... Aduhhh.. Tak sanggup mak sebab jauh...

Itupun dah berhabisan duit sebab bebudak ni pow Mummy balloons dan bubbles..

Cis....

Ohye, sofar baju raya kasut raya anak2 semua settle... Baju raya aku pun. Cukuplah 3 pasang... Baju raya Bi aje masih belum settle... Sian dia.. Meniaga siang malam tak dan nak cari apa pun untuk dia...

Tapi takpe, dia ringkas je... Beli apa pun dia pakai...

Oklah nak tengok movie puloks...


Tiada ulasan: