Rabu, Oktober 08, 2014

Main pasir

Lama tak update pasal anak2 daku manja bucuk masham ni.... Tadi kan baca balik entries lama masa Ariq umur 1-2 tahun, dan Qila umur 2-3 tahun.... Rinduuuuuuuuuu sangat. Masa tu still lagi hidup di rumah sewa. Bersama bibik lama yang muda, sporting, gila2 dan cekap.... Seronok sangat kesana kemari...

Skrg ni nak kesana kemari dengan bibik tua yang 24 hrs slow dan membosankan ni mmg sungguh tak best. Nak keluar jenjalan pun tak feel sangat sebab entahlah...

Bukan tak reti nak bersyukur tapi rasa keluar dengan nenek2 jah nyahs! Aku pulak risau dia tersungkur masa keluar kereta dukung Amily.. Aku pulak risau dia terpeleot masa kejar Amily... Segalanya lembs dan terpinga2... Letih noks.... Korang pun tahu life aku dulu macam mana. Aktif kesana kemari walaupun suami takde... Dari pagi bawak kemalam asyikkkkkkkkk merayau.

Sekarang??? Duduk rumah terperap je.. :(( Penat sangat kalau nak keluar just bertiga dgn anak plus bibik. Sebab semua kena urus sendiri. Start dari packing apa nak abwak, drive, jaga anak2 beri arahan itu dan ini pada bibik sebab bibik tu sangat tak independent dan amat bergantung pada aku. Nak melangkah pun aku kena bagitau haaa kiri ke kanan, belok sana ke sini..

Letih noks!! Kalau kat mall, dia tolak stroller bebetul belakang aku. Selalu sondol aku... Mahunye taks akit hati... Asyikkkkkkkkkkkkk terpinga2... Pffft!
Tapi, kena jugakle bawak anak2 keluar. Sian diorg bosan kat rumah nun... Macam skrg ni, kami keluar main pasir kat Pantai Puteri... Saje release tensyen. Penat wooooooo nak kawal Amily sebab bibik pun tak terkawal Amily tu.. Selamba je dia berlari masuk dalam air.. Aduahi anak.

Muka mmg innocent tapi real life... Nan hado..... Dia mmg suka sangat main air. Tak macam abang. GELI

Habis basah lencun... Nasib bawak baju spare..

Ni 2nd time Amily terdedah dgn beach.. Last year dia baby lagi tatau apa... Amily sangat tekun.. Dia ushar je buih2 ombak tu...

Aku lepaskan jelah dia... Biar je dia main pasir tu.... Kasi dia berimaginasi apa pun yang dia hendak.. Heheheh..

Ushar... Macam sedap...

Kiri kanan ada pasir tangan dia... Ape kebenda lah ni agaknye....

Sekali dia nngap daaaaaaaaa... Lazat lettuw..... 

Bibik? Dia tak perasan pun anak aku makan pasir. Dia sedang menikmati keindahan alam. Kau mampu???!

Anak lelaki yang manja terlebih... Memang tak lah dia nak kenakan kaki dia dengan pasir dan air.. Sorry lah.. Urban sangat lettueww..

Sengih pun paksa je...

Kakak lencun jugak dengan pasir main korek2..... Puas hati dia. Tapi dia tak main air. Setakat main pasir je......

Bila compared muka dia ni skrg dgn muka dia masa 2 3 tahun dulu... Banyak sangat berubah. Ramai kata dan komplen dia dah kurus.. Bagi aku oklah kot badan macam ni.. Kalau gemok sangat nanti dah sekolah orang akan panggil dia gemok... Not nice okay... Kita pun dulu masa sekolah suka dok perlekeh budak gemok. Betul tak? Susah nak lari masa PJ. Susah nak masuk kelas drama... Kan??

So aku rasa body Qila sekarang just nice... Gebu dan mantap bergetah orang tgk pun sedap je... Takdelah kurus kering pun kan???

Oklah tu...

Cheers!

2 ulasan:

wa berkata...

hehehe...bibik rindukan kampung dia kot .. :) Comelnyaaa tocang Amily tu,,

norhidana miswan berkata...

geram nengok tocang pokok kelapak amily,,, nmpak amily lg lasak dr abg nyer lah kak.... lagi sempoi gitu