Ahad, Ogos 03, 2014

1 Syawal


Alhamdulillah.... Sekali lagi tahun ni diberi peluang dan kesempatan untuk beraya bersama dengan Daddy.. Ini tiga tahun berturut2 dapat beraya dengan Daddy dan tahun ketiga beraya di rumah sendiri.. Bersama tiga orang anak yang dah besar... Hahahha... Yelah tahun lepas Amily baru 3 bulan. Lembik gemalai... Tahun ni dah pandai berlari dah terima duit raya. Mahu tak excited....

Apa-apa pun, sederhana sahaja tahun ini.. Persiapan hanya untuk anak2 sahaja.. Bi pun tak beli baju... Aku pun baju mak mertua belikan kat Bandung.. Yang pakai baju raya pertama ni patutnya pakai masa majlis kahwin adik aku dulu tapi sbb pregnantkan Amily, so tahun ni baru berkesempatan nak pakai... 

Kasut raya pun weols takde... Hanbags apetah lagi... Kereta pun tak sempat hantar cuci... 

Yang baru cantik hanya dinding rumah sahaja... Heheheh...

Tahun ni macam tahun lepas, beraya di rumah mertua dulu. Dah rumah mertua pun depan jalan ni je... Tapi bawak barang macam nak balik Perlis!! Hahaha..


Amily..... Baju dia sepasang dengan kakak.... Kedek2 jalan pakai baju kurung....



Ariq pakai baju tahun lepas. Raya kedua baru pakai baju baru... Tema tahun ni macam pelik. Boys pakai turqoise gelap, Mummy hijau olive pastel. Qila dan Amily hijau warna warni.... Hehehe...
Janji ada baju ye nak.... Ni kat rumah mertua..... Pagi raya lepas sembahyang raya. Nak gi rumah mak sedara belah Daddy....


Selfie dengan laki... Bila lah dapat beli gopro herk? Huehuehue...


Ni satu peristiwa sadis... Qila pergi petik bunga orked kesayangan nenek.... Memang teruklah kena marah dengan Daddy.... Nenek tak marah tapi bebel2 jugakle... Siap cakap "Dah... Nenek dah maafkan kakak. Jangan petik bunga nenek lagi..." Selagi nenek tak cakap mcm tu, selagi tulah dia pulun melalak... Bingit telinga Mummy pepagi raya dah meraung melalak. Tahu pulak ko takut....



Mummy selfie dgn anak bujang Mummy..... Yang menten bodynya sampai muat lagi pakai baju tahun lepas... Cis...

Budak baru lepas kena marah... Muka pun tadak mahu senyum...


Detailing baju Mummy... Upah jahit je beratus2 sebab lace. Pastu first tailor jahit kemain besar gedabak.. Hantar alter kat tailor lain. Kena lagi duit!!! So baju paling mahal Mummy ada so far... Baju Jovian boleh dapat 2 3 helai tu!!!! Pfffthhh! Shawls rm10. Inner rm10. Gituuuuu....

Tengahari gerak ke Yong Peng ke rumah bapak sedara belah Daddy jugak... Satu2nya abang kepada abah mertuaku... Nenek Bi masih ada so melawat nenek dia sekali... 

So ini aje gambar kami yg ada kat sana..... 


Ini aje gambar berlima yang kami ada pada raya pertama.... Yana pulak termasuk sekali... Hehehe...

Oklah... Nak mandi... Lekit!


Tiada ulasan: