Khamis, Julai 10, 2014

Jenjalan tengok UUM dan UniMAP

Lawatan kerja katanyaaaaaaaaa....

Oklah sebab yang pergi semua satu kepala... Termasuk big boss dan 2nd boss.. Memang syioklah... Happy jelah... Takde moody2... Pergi pun naik flight, so takdelah penat kan...

Heuheuheu... 
Ni dah sampai UUM... Last aku datang sini masa tgh belajar kat UKM dulu. Pekan Teater MAKUM kat UUM. Ya Allah masuk je UUM tu terus terkenang masa lampau... Rindu sangat dengan geng2 kelab teater masa belajar dulu.... Rinduuuuuuuuu... Tenang je suasana kat UUM ni... Dari airport ke sini takle jauh sangat... Setengah jam perjalanan. Masa ni dalam pukul 2 petang gitu...

Cer kau tengok Pengarah aku nunnn berbaju biru... Jeling je mak selfie.. Hahahahaha...

Jam 6 petang baru settle. Terus ajak driver UNIMAP yang ambil kami gi makan laksa. Lepas ke UUM ni, esok kami ada lawatan ke UNIMAP pulak... Tu sebab driver UNIMAP yang melayan kami kesana kemari..

Dia bawak gi makan laksa kat kedai paling popular kat Kuala Perlis nun...

Fyi, dari UUM ke Kuala Perlis dalam 40 minit gitu naik kereta. Tak silap aku nama kedia ni Kak Nor Laksa kot...

Meh tayang sikit laksanya.... Yum Yum Yum!!

So lepas makan laska, terus gerak ke rumah penginapan UNIMAP dekat mana eh, tak sure... Nama tempat tu adalah Kurung Tengar kat area Kuala Perlis gak... Oklah not bad.. RM60 untuk semalam

Cantik kan? Bawah satu bilik, atas satu bilik.... Tenang je sini...

Dalam dia, not bad... Bersih dan luas... 

Pukul 9 malam pergi makan ikan bakar pulak kat tempat yang sama... 

Kat sini banyak betul cik pon... Keeeeehlaaaassssssss... Ada yang muslimah, ada yang tidak... Heuheuheu

Penolong Bendahari aku sedang memilih ikan... Jangan takut dengan janggut dia yang panjang tu sebab kepala dia sama je dengan kepala aku.. Heheheh... 

Geram tengok udang ni.... 

Ini cik pon tersipu2 dengan Syai, bila Syai tanya berapa harga semua... Hok alorrrrr.... 

Kami duduk bebetul tepi laut so sejukkkkkk je..... 

2nd boss ambilkan gambar sebab sedih tgk aku asyik selfie... Hahahaha...

Inilah 2nd boss mak.. Dia ni punnnn sproting gak... Heuheuheu.. Boss betul aku tak ikut sebab anak masih menetek. Lorat...

Sotong goreng tepung ni sangat heaven noks!!

Tak ingat ikan apa... Lauk lain malas nak ambil dah sebab jauh dr aku... Heuheuheuheu...  Tapi makan memang berbaloi jugak murah harga dia..

Esoknya, lawatan diteruskan ke UNIMAP tapi sambutan amat hambar... Tiada gambar dirakam sama sekali... UNIMAP amat pelik sebab banyak gila kampus sana sini. Seluruh negeri Perlis ada kot kampus UNIMAP tu... Hahaha... Petang, kami jalan2 ke Padang Besar!!!

Singgah sini utk zohor..... 

Singgah Tasoh Lake untuk bergambar.... 

Nak jugak..... 
Oooooo... Begini rupanya Padang Besar... Aku tak pernah sampai lagi.... Takdelah murah mana.. Aku just beli baju anak2 je... Pastu beli seluar besar gabak sehelai.. Hehehe.. Tudung pun takde yg berkenan... Baju untuk aku pun tak lah cantik mana pon..

Wajib makan ni kalau dah sampai Perlis. Tapi ni bukan harum manis... Harum manis dah takde musim dah....

Muka kepanasa dan kopak sebab bank sikit puney jauh nak gi cucuk...

Pas tu kami ke Pasar Rabu ke Pekan Rabu eh?? Lagi sendu takde apa pun... Diorg beli ikan pekasam je... Dan aku try makan mee sup lembu sana.. Oklah not bad...

Flight malam, so tgh malam baru sampai Melaka.... Penaaaaaaaaatttt!!!

3 ulasan:

Zahir Syikin berkata...

UNIMAP tu universiti merata perlis..kikiki

mrs eyza berkata...

ala kak datang sini ker? tidak leh jumpa dgn ibu dedek... ;)

Siti Rubiah berkata...

kaknor laksa. uishh saya pun tak pernah sampai. org bg review memang best!