Jumaat, Mei 16, 2014

Mummy's Day celebration

Dalam pada orang sibuk2 cakap pasal halal haram Mothers Day ni kan, aku pun geli hati jugak... Macam2 fatwa keluar... Itu haram ini haram... Dry cleaning pun haram... Kadang2 rasa menyampah dengan orang yang share benda2 bodoh kat FB... Kalau kau tu suci dan syumul sangat, janganlah main fb pun sebab fb tu pun nak diikutkan haram noks... Sebab dah masuk kategori melalaikan dan memecahbelahkan umat...

Tahu?

Aku takde pun lorat nak wish happy mothers day bagai kat fb nun... In fact aku pun takde suka2 nak wish apa2 pun kat status aku... Happy mothers day ke.... Selamat hari raya ke... Selamat berpuasa ke.. Selamat merdeka ke and what so ever sebab, semak... Ko tau semak??

Hahahahaha....

Okay okay... So tghari tu adik aku call... Dia beria ajak makan ramai2 celebrate mothers day katanya.. Suruh ajak Mama dan cousin aku sekali... Being sporting so aku layankan aje.. Yelah, dia nak celebrate bininya tu sebenarnya... Yelah kan sebabnya tahun ni kali pertama diorg sambut mothers day sebab diorg pun baru dapat anak sulung kan... So ikutkan ajelah... Sebelum ni aku tak pernah pun celebrate sebab birthday aku sendiri pun jatuh bulan May... Anak2 perempuan aku semua lahir bulan May so macam rasa semak je kalau nak celebrate mothers day jugak... Botakle laki aku noks... Hahahaha..

So petang tu, ayuhlah kita celebrate Mothers Day!!! 
Selfie sikit meeehhhh..

Being romantic, meh bergambar depan Wong Solo ni bersama laki.... Heuheuheuheu.... Gambar diambil oleh A'qila... :)

Zuriatku bersama bapak mereka... Hehehehe...

Gambar masa makan haraaaaaaaam nak ade... Hahahaha.. Kami makan ramai gak.. 3 keluarga termasuk Mama... So lepas makan kami jalan ke Mahkota Parade dan tukar2 hadiah kat sana... Aku dapat hadiah birthday sekali dari adik dan aik iparku... Tenkiu uols..... Murah rezeki uols sebab baje makan sekali... heheheh

Boleh pakai kalau outstation... :)

So lepas settle kat Mahkota, kami ke Holiday Inn pulak bertemu sahabat lama yang kenal melalui blog... :)

Azura dan family... Siapa yg follow blog aku sejak Qila baby, mesti familiar dengan Zura dan anaknya yang sangat debab masa dulu... Maizara Zulaikha a.k.a Juju.. Beza birthdate diorg sehari je... Sekarang masing dah nak masuk umur 6 tahun... Sama tinggi, rambut sama panjang dan sama je bentuk badannya.. Hehehehe..
Diorg ni memang ada chemistry.. Baru jumpa kejap dah kamcing... Melompat berlari main tak ingat dunia. Qila ni mmg lambat masuk dgn kawan yg jarang jumpa... Tapi haritu eh bukan main mesra pulak kan...

Tengoklah Juju, pandai betul dia posing.. Senyum tu mahal tu..... Sporting betul..
Sayu pulak tengok gambar ni... Kejap je diorg ni dah besar panjang... Tahun depan dah masuk darjah datu.. Ni kali kedua diorg bertemu... Zura kan sambung belajar kat Ireland lebih empat tahun.. Sebelum Zura bertolak dulu kami pernah jumpa sekali... Masa tu Ariq dalam perut Mummy lagi.. Nak tengok gambar diorg masa tu???
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Hahahahaha... Comel kan diorg masa ni. Sorang putih melepak sorang lagi mendung... Hahahahaha... 

Lepas Qila bergambar dengan Juju, Ariq pun nak jugak.... Haaaaaaaaaa... Iyolah nak...

Geram betul tengok posing manja Juju.... Hehehe.. Lasak boleh tahan tapi tang bergambar macam perempuan melayu terakhir... Hehehehe...
Kami bersama anak2 kami... Nasriq tu hahahaha... Basah kuyup tau sebab diorg berlari kat tgh2 lobby hotel ni... Sampaikan receptionist bagi upah epal sorang satu konon nak bagi diamlah makan epal... Hahahaha.. tapi Nasriq tidaklah diam seminit pun.. Hahaha.. Licik betul dia.. Pipi merah macam epal kat pokok!! Heuheuheu..
Anak-anak dipaksa bergambar dengan Mummy... Hehehe..

Terima kasih Zura kerana sudi belikan bebudak ni mainan strollers Peppa Pig tu kat Cork nun... Tercapai hajat si Qila nak toys Peppa Pig.. Habis hati sungguh dia.. 

Lain kali kita berjumpa lagi ye.... Daaaaaaaaa...



1 ulasan:

norhidana miswan berkata...

waaaa bestnyer dpt hadiah... hadiah apa kah itu...