Isnin, April 14, 2014

Amily dah jalan!!!!!

Hehehehe....

Lama sungguh Mummy tunggu waat ini... Bukannya apa.... Stress gak bila nenek dan atuk asyiklah tanya... Cucunya ni dah berjalan belum.... Sebabnya bertatih dah lama dah...... Tapi kelmarin, sehari sebelum masuk umur 11 bulan... Amily berjalan terkedek2 lebih 10 steps....

Bila dah konfiden tu, memang makin panjangle langkah dia... Ohye, anak2 aku semuanya start berjalan umur 11 bulan.... Takde kurang takde lebih.. Memang sah sah gen dak Zaki dan Marsha memang kena jalan usia 11 bulan... Heuheuheuheu...
Dah pandai jalan ni, barule comel pakai gown.... Kalau tak susah sebab masa merangkak gown tu tersekat2 kat lutut dia....

Alaaaaaaa nomey nomey nomey.... Mummy geram sangat dia ni.. Dia skrg sangat cheeky...... Pandai ambil ahti semua orang.... Kalau orang pandang dia kan, nanti dia lentukkan kepala pastu agah kita balik "Eeeehhhhhh..." Katanya sambil sengih...

Tu belum lagi dia buat bubbles pakai mulut dia guna air liur...
"Mommaaa... Mommaaa.."

Nanti air liur dia jadi gelembung besar... Makin besar bubble makin besar dia gelak... Menjejes2 air liur! Lagi kita kata adikkk jangan main air liur, lagi dia buat!! Huhuhu...

Manjaaaaaaaaaa... Tapi kalau orang gomol dia, dia tak suka.. Rimas.. :P

Ramai orang kata budak ni ikut muka abang dia... Entahle aku pun tak perasan sangat... yang pasti, dia dengan Ariq mmg rakan sekutu kronies hidup dan mati... Macam Chip & Dale.... Ape je abang dia buat, dia akan tiru dan follow... Abang tidur, dia tidur... Abang bangun dia bangun.... Dia berdua je dah macam 5 6 orang kat rumah ni....

Kakak tu lain pulak perangainya... Kalau kakak dan abang sibuk main sama, tak hiraukan dia.. Kesian jugakle tengok dia duk kejar abang dan kakak yang berlarian sana sini... Terjatuh terduduk dia nak kejra dan join abang & kakak main... Kesian... Macam memerang kejar tuan pun ada... Hahahaha...


Budak happy 24 hrs ni...... Suka tengok minion macam abang! Haiyaaa...

Dan, sejak dah pandai jalan ni.... Mainan pertama dia dok ushar adalah stroller mainan abang dan kakak dia.. Habis hati sungguh dapat menolak stroller ni... Tapi dok berebut pulak dgn abang dan kakak.... Nampak gaya kena beli satu khas untuk Amily lah jawapnya....

Haisshhh...

Janganlah cepat sangat besar dedek....... Nanti Mummy rindu nak peluk dedek as baby...... Nanti dah besar, susah nak peluk2 belai2 macam baby...

Huhuhu... Pantas sungguhlah masa berlalu.... Sedih pulak tengok anak2 makin membesar...

Tu tandanya aku ni makin tua.... Huwaaaaaaaa...

Oklah... Gi sambung kerja!

2 ulasan:

norhidana miswan berkata...

waaaah dh pandai berjln anak dara nih, tp yg tak menahan dia gelak sambil duduk terkangkang gitu... tak sopan tau dik... tp ttp comei

Amyz Azlie berkata...

Amboiii comelnyaaa pakai dress! Dah pandai jalan ni lagi laa.. Asyik berkejar je la ni nanti. Hihi. :D