Jumaat, Januari 17, 2014

Lunch hour di hari Jumaat... ;)

Dah berminggu kot aku tak keluar shopping waktu lunch hour hari Jumaat macam ni... Aku banyak spent time tengok movies online... Macam hari ni, aku tengok Dua Kalimah.. Ihiks...

Bukannya apa, aku malas nak drive.... Setiap kali aku je yang kena drive... Yang lain bawak vontot je... Stress okay... Patutnya gilir2lah kan.... Ini muka aku je yang bawak kereta... Dahle breakfast pun aku yang drive.... Lunch break pun aku???! Ah naik lemakle tu....

Makanya, duduk ajelah office tengok movies macam ni... Aku tak sakit hati... Pocket aku pun tak sakit... Heuheuheu... Tapi kalau terdesak nak beli something, aku keluar hak... Heuheuheuheu...

Ni actually aku menaip sambil tengok Dua Kalimah... Adoi seram jugak cerita ni... Menginsafkan... :((

Mama akan berangkat untuk tunaikan Umrah Ahad ni. So tinggallah aku anak beranak je kat rumah... Bibik memanglah ada tapi dia tu macam wujud tak wujud je... Huhuhuhu... Dia tu dah 43 tahun, tua sangat dah untuk jadi 'kawan' aku... Lainlah bibik lama aku baru 28 tahun... Kami boleh jadi kawan sebab dia muda dan boleh layan lawak aku... Pantas dan cekap buat kerja... Aku perlukan pembantu yang pantas dan cekap sebab aku macam tu....

Bibik baru ni, aduhaaaaaaaiii... Dongdang sayang sungguh! Lemah! Serba serbi slow..

Tak kisahlah malas aku nak cakap banyak, nanti orang kata tak reti bersyukur... Huhuhu...

Eh lupa nak cerita, 21 Dec haritu aku baru dapat anak buah pertama dari adik aku.... Actually bukanle pertama sangat pon sebab aku dah ada 2 anak buah dari kakak suami aku... Kira ni dari anak dari adik beradik darah daging akulah kan... Soooooooo excited! Baby boy...

Adam Faheem nama dia.... Masa ni baru sehari dua umur dia... Sekarang dah tembam dah... Sebelum dia lahir lagi aku dah beli macam2 untuk dia... Excited lah katakan...Sekarang ni dia kat rumah nenek dia... Kat Pontian nun... Rindu betul...

Ariq suka betul dengan Adam ni... Asyikkkkkkkkk sebut nama Adam Faheem... Tak sabar nak main sama2... Hehehehe..
Heuheuheuheu... Comel tak Kak Ton?? Pakai earing gituew.... Kakak punye... Hahahaha...

Budak ni dah masuk 8 bulan dah... Dah start berdiri memaut kat sofa atau katil... Pastu ada hati lepas tangan... Jatuh memang banyak kali dah... Lasak bukan main... Dalam kereta memang terkinja2 bergoyang... Bila dah peluh badan dia, mulalah ngamuk... Haisshhhh...

Sekarang ni semua anak-anakku tidak sihat... Ariq batuk dan demam. Amily selsema dan batuk... Qila baru je baik demam... Aku pun baru baik selsema teruk dan badan pun masih lemau lagi ni... Malam2 memang tidur2 ayam je sebab asyik nak pantau suhu badan anak2 dan asyikkkk terjaga sebab Amily selalu 'terlari' dari tempat tidur dia... Ohye, skrg dia tidur bawah je... Bahaya betul letak dia tidur dalam cot sekarang sebab dia kalau tersedar, dia terus diri... Dia ni agak tinggi, so bila diri kat cot tu paras pinggang dia je... Nak kena tunggu Daddy balik baru boleh alter cot dia tu... Laki jauh ni macam nilah... Nak bukak sendiri pun bukan senang... Takde yang boleh nak bantu...

Tapi alhamdulillah... Aku masih mampu nak jaga tiga anak aku bila aku pulang je dari kerja... Sakit pening diorg malam2 aku boleh je handle... Takde nak merungut. Sejak dalam pantang pun memang aku jaga diorg sendiri.. Bukanlah nak up diri sendiri supermom or what so ever... Aku hanya Mummy yang biasa-biasa sahaja.. Hehehe...

Ada kala menangis juga di malam hari...

Gituuuu...

Eh oklah nak sambung tengok Dua Kalimah ni... Macam over jeghs adik si Piere Andre ni berlakon... Cerita ni pun so-so je... Macam asal siap je...

Bosan pulak... Hahahahahaha..

Okbai!




3 ulasan:

Mar Mansor berkata...

tengok kat astro aritu..cam tanah kubur..

Marsha~ berkata...

HA AH.. MACAM TANAH KUBUR JE.. CUMA TAKDE NASIR BILAL KHAN.. HEHEHE

Anith Ayuni berkata...

Adam Faheem nama anak saya juga.. =)Sekarang berumur 1 tahun.