Isnin, Mei 27, 2013

Day 15

Alhamdulillah.... Hari ni genap hari ke 15 dah....... Bebudak kalau dalam hari ni, kerjanya memang tidur ajelah... Tapi malam2 Amily bangun jugak... Selain untuj menyusu, dia akan bangun terkebil2 tapi mulut nak mengempeng.... Mengempeng sampai termuntah2 kekenyangan terutana jam 3 pagi ke atas... Pastu subuh sampaile nak petang tido kemain lena... Bangun mandi dan menetek je.. Uhuks...

Kalau dikejut kang marah... Pas marah kasi ngempeng... Tido balik... Huwaaa.... Hasilnya Mummy jugak sembab mata tak cukup tidur... Huhuhuhu....

Dan skrg ni kan cuti sekolah.... Qila dan Ariq melalak meraung tanak duduk rumah baby sitter... So dua2 berperang le dgn Mummy kat rumah ni..... Memang mcm tongkang pecah rumah ni dibuatnya.... Haishhh.. Terpaksalah Mummy tebalkan iman yg makin menipis ni.... Huhuhu..

2 minggu pertama lepas deliver ni mmg agak penat... TV pun tak sempat tengok... Yelah aku berpantang sendirian... Siang Bi sibuk dengan class. Mama pulak kerja... Mak mertua mmg dekat je tapi dia pun sibuk hal dia seharian... Kadang2 sempat gak nak masak lauk sendiri, selebihnya Mama le belikan lauk then hantar ke rumah..

Dengan cuaca yg maha panas.... Aduhaaiii... Tekak ni asyikle dahaga... Bosan wey asyik minum milo panas je... Naik kembang dah tekak ni... Sesekali aku bantai gak nescafe dan kopi... Memang sakit gak kepala sbb angin.. Huhuhu...

Dalam pantang ni tetap jugak buat kerja rumah.... Menyapu, membasuh, menyidai melipat baju mmg kena buatlah.. Siapa lagi nak diharapkan... Mmg penat dan letih... Aku mmg sgt letih.. Harap sangat bibik balik on time awal Jun ni.... Huhuhu...

Oklah... Amily dah nangissss.. Daaaa..


Published with Blogger-droid v2.0.6

1 ulasan:

norhidana miswan berkata...

msti abang ngn kakak tu nk berkepit je ngn si kecik tu kan... selamat berpantang kak... bt keje umah slow2 yek... kirim slm peluk cium kt si kecik tuh