Selasa, Julai 31, 2012

Baju raya!

Hahahaha... Puasa belum sampai 2 minggu ko dah sibuk cerita pasal baju raya.... Seligi kang...

Ada aku kesah pun kalau ada sesape nak meng-anonymous-kan diri lantas meninggalkan komen2 pedas yang blog ni?? Pfffttthhh! Sekian lama menanti, inilah masanya aku dapat beraya dengan Suamiku uols... InsyaAllah, dengan izin Allah.... Sudah tentunya excited sikit... Bagilah can uols.... :p

Actually ni semua gambar2 basi... Sejak bergiat active dalam Instagram ni.... Aku selalu update kat sana je... Lagi seronok.. Tapi blog ni tetap jugak kena update... Nanti dia merajuk, susah pulak kheennn...

Uols pun tahu skrg musim designers menjual baju2 rekaan diorg untuk raya.. Tapi harga takdelah mencecah ribuan ringgit kheeen.. Memang khaslah untuk orang2 yang makan gaji macam kita ni kan... So aku antara salah seorang yang tak melepaskan peluang untuk membeli... Dapat sehelai pun jadilah... Janji hado...

First sekali yang keluarkan baju raya adelah Rizalman... Brand Rizalman 20 dijual di semua Tesco terpilih... Ape lagi, aku pun pujuk2 lah Bi untuk belanja aku sehelai baju raya Rizalman... Mueheheh... Kat KL-Selangor habis sold out katanya... Tapi kat Tesco Melaka lengang je... Aku pun pergi on saturday.. Dahle tak dapat plastik bag, terpaksa peluk je baju tu takut rusak uols... Hehehe..
Meh nak tayang sikit baju Rizalman 20 yang aku beli... Terima kasih Bi........ 

Then selang dua tiga minggu keluar pulak Jovian by Jovian Mandagie... Ini lagi gila..... Selain jual kat butik First Lady, ada jugak jual online kat Zalora.com.. Range harga lebih mahal sedikit berbanding Rizalman 20 tetapi sangat superb hasil tangan Jovian tu... Jovian namakan semua design yang keluar dengan nama2 gadis yang bermula dengan huruf J... Kat KL orang serbu First Lady Jalan TAR macam ada riot uols... Gila.... Masa aku pergi First Lady Melaka, mcm biasa takdelah orang berebut pun.... Muehehehe
 So dapatlah sehelai haritu.... Best sangat sebab paperbag Jovian sangat cute.... Macam file gitu... Sesuai dgn harga baju...
 Jatuh cinta pandang pertama..... Cantik kan?????? Lupe lah apa nama baju ni...

Tidak setakat itu sahaja, lepas dari tu hari2 aku dok ulang alik FL untuk belikan baju Jovian untuk Wynn juga.. Huhuhuhu... Kat KL dah habis licin... So akudengan sukarela belikan untuk dia... Nak beli kat Zalora, lagilah habis licin... 

Ahad lepas, keluar pulak 3rd batch baju Jovian tu kat FL... Ohye, Jovian jual baju dia batch by batch... So mmg ada banyak gila design yang akan keluar lagi... SO ahad tu tetiba ramai gila manusia kat FL Melaka tu.... Aku rasa semua yg dari KL turun shopping Melaka kot... Huhuhu... Sebabnya kat KL, jauh lebih sesak!
 Hasil terbaru yang dirembat dari sana... Ni satu untuk Wynn, satu untuk aku... Hehehe...
 Vintage sangat baju ni.... Suka.... Murah hampir separuh dari baju di atas...

Mek sangat puas hati... Tapi tunggulah next batch Jovian early August ni... Mana tahu ade lagi yang sesuai dengan baki duit di wallet... Mueheheheh...

Ohye, selain Rizalman dan Jovian... Ada juga Radzwan Radziwill jual baju kat Thepoplook.com dan Fashionvalet.net. Tapi sedih je tengok baju yang dijual di Poplook tu..... Sendu.. Murah memang murah tapi alahai.... Quality ke laut... Harap leher je meletops tapi aku kan pakai tudung manalah nak nampak.. Memang tak cantik langsung! Material dia guna nampak murah sangat... Kat Fashionvalet pulak mahal sangat.. Mostly dia jual kaftan.. Mahal.. Mek tak mampoo... Heuheuheuheu...

So cukuplah sahaja setakat ini baju raya saye.. Raya pertama kami sekeluarga pakai pink... Tu baju kurung biasa je.. Kain beli kat Jakel... Hehehe...

Ohye, kerana addict sangat dgn Instagram, dan tak puas main guna Ipad, maka digagahkan diri juga membeli si comel di bawah ini... Reward untuk diri sendiri...
 Saya sayang SIII saya ni sangat-sangat...... Jauh lebih best dari BlackBerry... Mueheheheheh... Tetiba je ko kan... So sekarang kami sefamily semua pakai Samsung, termasuk Mama... Hahahaha..

Makin laju lah ber-Instagram lepas ni uols...

Jangan makan hati... :)

9 ulasan:

Elyn Sani berkata...

aku merengek gak nk baju designer koman2 pun dpt sehelai. nan hado beb. laki aku bg sedas kat aku.... u nk gi mana pakai? duk umah je tak keje kan? huwaaaa sentap wehhhh

Marsha~ berkata...

kau jawaple dgn dia..... buat pakai raya... huhuhu.... kenduri kendara boleh pakai ape.. hehehe

HaninFarshid berkata...

Hanin pun pakai samsung galaxy S3 skarang....tapi hanin still ada tab hanin untuk video call...besar skit...bestkan samsung? puas hati sangat-sangat....hihi...

wah! bersemangatnyaaaaaa dier shopping ;)

btw,selamat berpuasa....and hope you have a great raya....

hugs and kisses....

Fazlinil Irma berkata...

weehh.. nak merajuk aahh.. jgn la berinstagram sgt.. mak ni old skoll lg.. blog jugak gue baca.. ;))

Ainul Hayat berkata...

Baju yang stripes tu cantek kak. Siriyes...falling in love lak...ahaks...

Sue berkata...

marsha.. cantikkk nyee baju joviann.. ape la member i kata tak cntk.. mmg cantik sgt yg pink n stripe tu... ade saiz besar takk.. nak jugakkkkkkkkkkkk..... tgk kat zalora takde pun mcm u punye tu... nk g FL tu bercinta sgt..

Marsha~ berkata...

Sue.. Zalora banyak dah sold out.. Smlm pukul 10 malam launch 2rd batch, dlm pukul 12 malam dah habis licin... mmg laku mcm goreng pisang panas... kat melaka tataulah ada saiz lagi ke tak sbb ahad lepas ramai jugak serbu fl.. mmg laku betul....

norhidana berkata...

aduh kak, bernanah mata nengok baju2 raya thn nih... rizalman ngn jovian lg... tp dua2 tu mmg cantik... maklum lah beraya ngn tersyg kan...

laila berkata...

FL dpn umah ni xdak jovian punya ni. kecik sgt kot. nyampah. tingin gak nk beli selai pun jadilah. hehe.
ok s3 mmg jauhhhhhh lg best dr bb kan? jeles. tp bajet burst lps beli keta dh xleh shopping waaaaaaaaa