Isnin, Jun 04, 2012

Its June baybeh...

Kejap je dah June kan..... Next month dah nak puasa... Aduhaaaaaaiii... Cepat betul masa berlalu... Rasa takut pulak sebabnye, amal ibadah tunggang langgang lagi ni, usia pulak makin lanjut.... Tapi sumbangan pada agama, bangsa dan negara tetaaaaaap masih nan hado... :p

Weekend kami macam biasa... Tiada yang luar biasa... Aku dari pagi sampai malam asyikle mengemas rumah dan mengasuh anak2 non stop... Sepanjang weekend Bi ada call, emails dan sms... Dia kat HK sekarang... Paling cepat pun, 2 3 minggu sebelum raya dia akan kembali ke pangkuan kami... Sebabnya, dia genap on board selama 6 bulan pada pertengahan bulan Julai, so paling cepat dia boleh balik at least 2 minggu lepas tu.... Kita tunggu jelah ye... Hopefully, this year dapatlah dia pulang beraya bersama-sama kami sekeluarga.. Amin... Pada sesiapa yang mengikuti kisah aku sekeluarga, ini tahun KETIGA Bi plan nak balik raya... Dua tahun sebelum ni mmg dah plan nak balik tapi semuanya hancur berderai.... Belum ada keizinan Ilahi untuk Bi pulang beraya bersama-sama kami.... Dua tahun dia tak jadi balik on time... DUA kali jugak tempah baju raya beria-ia, tapi dia tak pernah dapat pakai pun.. Hehehe..

So tahun ni aku tempah gak baju melayu untuk Bi... Tapi cukup sekadar sehelai je... So raya kedua, or ketiga Bi akan pakai jelah baju2 melayu dia yang tak dapat pakai tahun-tahun sebelum ni... Jimat uols... Heheheh.. Tahun ni Bi pilih color PINK... Magenta pink gittuewww... Dah siap bertempah last week... Lega...

Bi ada email tanye dah beli langsir baru ke belum.. Adoiii.. Mesti nak suruh aku jahit macam last year kan... Tak kuasa lah... Mak serik nok! Tahun lepas, hampir sebulan aku nak siapkan langsir2 rumah lama aku tu.. Pakai beberapa bulan terus pindah rumah sekarang... Langsir yang ada ni ha baru je 5 bulan umurnya... Pakai jelah apa yang ada.... :p Tak kuasa wey nak jahit baru.... Serik nok... Penat! Nak tempah beria-ia macam ngada le pulak sebab langsir ni baru je lagi... Better bajet tu buat beli benda lain.. Kaaannn... :P

Aku tak berapa beria-ia sangat untuk buat persediaan raya tahun ni... Tahun ni, aku nak semuanya serba sederhana dan berjimat cermat... Hehehe... Aku rasa kuih raya pun aku tanak order beria-ia lagi.. Ramai jugak terkejut dengan 'tema' aku tahun ni... Hahaha semua org dok kata aku dah insaf... Hahahahahawau btol kan... Padehal every year pun aku bukan berhabisan untuk raya pun... Sederhana je pun.. Just tahun ni aku tempah sehelai je baju aku dan anak2... Cukuplah tu... Sebelum ni, Qila punye baju kurung sampai 7 8 pasang... Pakainye sekali dua je... Lepas tu just terperuk je kat dalam almari... Bukan pakai pun... So tahun ni aku rasa cukuplah sehelai dipakai sedondon pagi raya... Raya kedua pakai je baju biasa... Kan?? Ihiks... Tak membazir.. Baju2 lain boleh beli banyak sebab akan selalu pakai... :)

Lagipun, aku nak saving untuk benda lain... :) 

Projek lepas raya.. InsyaAllah..... 
Peace yo!!!! Saving saving gak ye, baju-baju raya Ariq dengan kakak jangan cut budget ye Mummy.... Huhuhuhuhu...

Ohye, nak bagitau, anak bongsu saya ni dah pandai kayuh basikal dengan laju walaupun tak reti nak main brake.. Dia brake pakai kaki je uols... Heheheh.. Sgt cumil!

Qila pun sama, bawak kemain laju pastu brake pakai kaki... Aku risau diorg terlajak masuk longkang je mcm Mummy dulu... Huhuhuhuhu...

Ohye, mana pergi padding lutut dgn siku diorg yang Daddy beli eh??? Sejak pindah rumah dah tak nampak lagi... Hermmm..

Ohye, esok bibik akan kembali bekerja.... Yahoooooooooo..... Mulai esok aku akan stop mengemas dan mengemop rumah... Wakakakakakakak.. Bolehlah tangan I ni lembut semula... Wakakakaka.. Keji statement.. :P

5 ulasan:

Anasaliza berkata...

Kannn.. Kejap jek masa berlalu..anak2 pun dah beso2 jek rasanyaa..so leh tambah no 3 lakk nie..hihihi

norhidana berkata...

cpt btl masa berlalu kn kak, dh msk tgh tahun dh... aah, skrg nih persiapan raya dh kene bt dh.... kain baju dh kene tempah skrg nih... thn nih dana nk bt baju banyak skit... sbb thn lps tak dpt beraya sgt

gee ryder berkata...

semoga dptla beraya bersama daddy tercinta tahun ni yer :)

ko tu cakap jer ala kadar nok...pastu aku tgk xsudah2 gak shopping hikhikhik

Elyn Sani berkata...

cute ariq dgn rambut mushroom tu. aku try buat kat wafiq tp last2 aku yg tak thn tengok die berpeluh. zass buat rambut nipis sudah sbb mak die ni nyampah tgk bantal basah kene peluh kapla dia bile tido! eh ke lain lak aku komen hahhaha

Marsha~ berkata...

ariq pun tak tahan panas tapi takde pulak aku tgk dia berpeluh kat kepala... Qila iye dia takboleh berambut panjang sbb dia selalu peluh kat kepala.. mcm ariq ni dia lebih berpeluh kat belakang badan dan tengkok... haaaa.. so sesuai sgt dia rambut ketayap ni...