Khamis, Mei 10, 2012

Si nakal si baik budi...

Iye... Anak saya yang seorang ini selalu bikin darah saya menggelegak.... Selalu buat tekanan darah saya naik setinggi tiang lampu di depan rumah.... Selalu buat saya jadi macam Khairul Fahmi Che Mat... Lompat sana sini untuk menerkam dan menangkap dia.... Bukan dia sahaja.. Segala barang2 yang sedang jatuh atau terbang angkara dia... :p

Tidak perlu makan ubat kurus.. Herbalife? Premium Beutiful???

Tidak perlu semua itu... Huhu..

Oleh sebab itu saya perlu minum 100 Plus setiap hari untuk kekal bertenaga..

Hihihi... Abah mu!

Tapi kan, bila di office... Bila dia tiada di depan mata, rasa rindu hanya Tuhan sahaja yang tahu..... Terngiang-ngiang suara manja dia... Senyum dia... Ciuman seksi dia...

Rindu... Angau...
(Eleh macam kau seorang je ada anak keeennnss...)

*Eh suka akulah aku rindu anak aku bukan rindu anak kau pun... :P*

Secara jujurnya... Aku sudah mula adapt dengan suasana 'tanpabibik' (bukan tanpanama ye uols.. agegege..)

Sudah boleh handle anak2 tanpa gangguan emosi dan cubit-cubitan lagi.... Sesekali kalau terlalu penat bila lantai yang baru sahaja di mop tetaaaaaaaappp melekit, aku akan duduk bersandar sebentar... Menikmati segelas nescafe tarik sambil menonton cerita Korea... Aku akan jadi kembali OK... :)

Bila melihat muka si nakal si baik budi ini membuat sesuatu yang menyejukkan hati, aku akan terus segera OK... Automatik.

Iye. Aku sedar.
Life is transit! 

Makanya, hiduplah dengan hati yang gembira setiap hari walau apapun dugaan dan rintangan yang kau sedang tanggung sekarang ini. Terus laluinya dengan rasa tenang, gembira dan bersyukur...

Sekurang-kurangnya aku ada mereka untuk aku merasa marah dan memarahi... Daripada mereka yang tiada siapa-siapa....

Jauh lebih baik aku daripada mereka itu.. 
 Kan sayang kan??? Walau kamu nakal macam kucing parsi nak mengawan tapi tiada pasangan... Tetapi kamu tetap sangat manja mengalahkan kucing parsi yang mahu tidur malam... 

Eh, kamu jauh lebih indah dari kucing2 parsi itu...

Itu kiasan saja.. Jangan kecil hati ye sayang... Hehehe..

Nakal kamu semua terpadam serta merta apabila kamu buat aksi comel di atas... Menulis sambil bercangkung... Mana kamu nak pergi duhai anak.. Habiskanlah menulis tu dulu... Buat perlahan-lahan.. Nak kena geget punggong tu??
 Sungguh aku tidak sangka dia sudah pandai menulis.. Walau cuma huruf SATU... Tapi tidaklah pula Mummy tahu duhai anak... Kamu anak yang bijak.. Sangat bijak... Mummy tidak perlu bersusah payah mengajar kamu memegang pensil.. Kamu pandai hanya dengan melihat dan belajar dari kakakmu..

Walau hasilnya tidak seberapa... Tapi itulah yang paling indah... 
 Betul lah orang kata... Anak nombor dua memang sangat kuat bermain... Tapi dalam masa dia bermain, sebenarnya dia belajar banyak benda... Kita berdua serupa kan nak kan??? Daddy kamu juga anak nombor dua.. Oh, kita bertiga adalah sama... :) Kita fast learner walaupun kita nakal... :P

Sila jangan muntah ye kami puji diri sendiri.. Siapa anak nombor dua angkat tangan??????

Betul tidak kata-kata aku ni??? Kalian kuat main kan?? Nakal... Tapi kalian juga bijak kan?? Hehehehehe...

Perasan! :p
Kalau baik budi selalu macam ni, hari-hari Mummy upah mainan baru tau.... Kalau baik budi selalu macam ni, hari-hari kena jadi goal keeper pun Mummy tak kisah.. Sebabnya pun, Mummy memang suka Khairul Fahmi Che Mat tuuuueee.. Handsome.. Tinggi... Rambut dia cute....

Tetiba jah....

Oklah, tu je nak cerita... Bye..

1 ulasan:

norhidana berkata...

dia lah madu, dia lah racun ye kak