Jumaat, Mei 18, 2012

Selamat Pengantin Baru Sayanggggg....

Semalam...... Sambil-sambil tengok TV malam2 tu kan, Qila tetiba cakap dia nak pakai inai... So nenek suruh dia ambil sendiri mana dia simpan inai yang dia pakai dulu... Qila sangat bagus dalam mengingat mana dia letak barang2 dia... So dia pun ambillah kat laci dapur.... 

"Mummy... Pakaikan saye inai..."

So aku stop kejap buat kerja rumah, layan lah dia kejap... Tapi rasa macam syiok pulak kan..... Terus buat 'lebih' sikit...
 Taraaaaaaaaaaaa.....
Dah siap dua2 tangan... Dia hulur kaki pulak.....
Siap ada bunga 3 kuntum dengan Minnie Mouse!
Tangan kiri pun sama tapi dia suruh likis Mickey pulak.. Hehehehe...
Kaki pun ada bunga ookay.... Qila siap cakap... "Yang panjang2 ni ulat ke Mummy????"

Choooyyyyy... Itu corak absurd lah sayang..... Ulat ape pulak...
Suka sangat dia..... Hilang sedih dia sebab sebelum mandi tu dia macam sedih rindu kat Daddy dia... Asyikkkkkkk bertakung air mata dia.... Huhuhu...

"Nenek! Kite macam pengantin kan??

Iyolah naaaaaakkk.. Macam pengantin baruuuuu kan???

Dia duduk diam je sampaile inai tu kering sikit. Inai ni cepat merah so lepas basuh tu asyikle tengok tangan dan kaki dia.... Pastu senyum puas...

Pagi2 tadi, bangun pagi pun tengok kaki dan tangan dia dulu.. Hehehehe...

Suka tengok dia happy... :)

6 ulasan:

norhidana berkata...

ala.... mana gambar pas dh pakai tu, nk tgk gk jari merah2 qila.. hehehhe sweet je

Marsha~ berkata...

hahaha.. masa tu dah sibuk nak tidurkan diorg.... terlupa pulak nak ambil gambar

Anasaliza berkata...

Mantin yg tomeiii nie..

~~Sue eLLa~~ berkata...

"nenek,kita macam pengantin baru kan?"hahaha..kelakar...aduiyh qilaa..selamat pngntin baru..kekeke

mariaariffbaby.com berkata...

huargh..sama ngan anak hokay! "selamat pengantin baru qila..hikhikhik"

laila berkata...

haha Qila suka pakai inai rupanya! pandainyaaa! ada mickey mouse lg tu ;)