Jumaat, Januari 27, 2012

Anak lelaki yang manja dengan ibu adalah lelaki lembut??

Hahaha.. Tetiba tajuk menggerunkan...

Pagi tadi masa drive ke office, aku terdengar Fly Fm.. Tetiba je terdengar kan... Ada satu single mother ni call ngadu, anak lelaki kesayangan dia dalam lingkungan umur 30s dah nak berkahwin dan move out from the house... So dia sedih dan tak boleh terima... Dan dia pun cakap, girlfriend anak dia jumpa dia pun takde nak salam or wish dia ke ape ke... Just duduk dalam kereta membatu je... Anak dia pulak meronta2 nak kahwin dan pindah dari rumah dia untuk berdikari hidup sendiri.... That mother said, within this 30 years dia yang membesar dan memanjakan anak lelaki dia tu ALONE, then suddenly anak dia buat macam ni so dia sedih sangat... Fly Fm ade call back anak dia dan tanya... Kantoi kan... Pepagi buta ni yang jawap call dia adelah that girl.. Siap cakap "Sayang! Phone!" WTF??! Duduk sama ke??! Then mamat tu jawap lah pertanyaan DJ tu, kenapa nak move out? Duduk jelah satu rumah as mak dia pun single mother kaaann..

"Sampai bila saya nak duduk bawah ketiak mak saya?? Saya nak hidup sendiri as a MAN dan berdikari dengan my future wife" Woooaaahhh... Sampai hati kau kaaannn.. Dah jumpa perempuan gediks yg tatau hormat mak kau tu, terus cakap macam ni..

Tetiba aku pulak yang terluka dan sedihhhhh.... Huhuhuhu...

Aku terbayangkan one day nanti, Ariq bawak balik girlfriend dia untuk kenalkan dengan aku.. Aku dapat bayangkan 20 tahun akan datang, dunia ni dah macam mana punye moden dan perempuan macam manalah Ariq akan kenalkan dengan aku kan... Woaaahh terus aku rasa takut.. Adakah that girl sudi nak salam then cium pipi aku ni?? Huwaaaaaa.....

Macam manalah rasanya untuk melepaskan Ariq, anak lelaki kesayangan aku tu nanti???
Bayangkan... 20 tahun akan datang, ada girl jalan sebelah kanan Ariq, then menyeluk tangannya di lengan kanan Ariq tu... OMG.. Mak jelesssssssssss!!!
Ariq siap tanya dia "Are you okay Sayang??? Nak apa2 tak untuk refreshing?? The weather seems to be hot today.."

Arrrkkkkkhhh!!! I cant take it uolssss.... Mak meroyaaaaaaaaaannnnn!!!!
Mummy kat rumah adelah meroyan kepanasan tunggu dia balik for lunch tapi dia call Mummy pun tidak.. Huwaaaaaaaaaaaaaaaa... Bila Mummy call dia jawap "Alaaaa Mummy.. Makanlah dulu... Ariq balik lambat harini.. Nak jalan2 tengok movie and have some shopping with my girlfriend"

Damn...

Mummy merajuk...

Masa tu lah, akan call Daddy or Qila or sesape sahaje (yang angkat phone) then mengadu serta bergosip pasal girlfriend Ariq tu.. 

Auuuuwww... What a release kalau ada orang nak layan... Believe me! Daddy dan Qila pun takkan layan Mummy masa tu... Percayalah! Diorg akan kata. "Alaaaaaaa... Biarlah Ariq dah besar panjang... Nanti dia kahwin jugak satu hari nanti.. Sampai bila nak duduk celah ketiak Mummy???"

Damn lagi....

Masa tulah baru menyesal tak beranak ramai2 anak kaaaannnnnnnnn...... Barulah menyesal kenapa aku beranak 2 orang je? Bukan 20???? 

Ah! Malas lah nak sambung entry ni... Sakit hati je uols... 

Huhuhuhuhu...

Eh, tadi idea sebenar aku nak tulis pasal tajuk di atas.... Sebab aku ada beberapa pengalaman 'bercouple' dengan lelaki jenis di atas.. ANAK KESAYANGAN EMAK...

Tu later lah ek.. Akekekekeke..

15 ulasan:

bonda dadif aka akish berkata...

awwww...tetibe ku pon seriaun menantikan detik 20 tahun akan datang...

bile dadif ade gf...wargghhhh........

Marsha~ berkata...

kannnn.... harus kite akan jadi mertua annoying nanti... hahaha

iBu ZulFaQar RayYaN berkata...

= with i marcia....rope apa la gf dia bwk balik..huhu

fuadnis berkata...

ehh...betulla marsha....i pun risau kalau anak lelaki i jd mcm tu...takmo!!!!!kene beranak anak lelaki ramai2 mcm nie...hehe....

dila~noor berkata...

huhu..tatot...same goes to ur mum la kan..mase adik marsha bwk blk nurse dulu tu..ekekek..nsb baik skrg tunang dgn Dr =)

OneSimpleMother berkata...

hehehe.. hakikat yg para ibu kena terima. begitulah agaknya perasaan ibu mertua kita semua masa anak dia nak kawen dengan kita kan.. :)

♥ Wina ♥ berkata...

hi tgh blogwalking & jumpa ur blog

tertarik dgn title post nie & so cute lar :-)

actually, my son pun walaupun bru setahun tp sgt² rapat dengan ai...x leh mama dia hilang huhuhuuuu

~~Sue eLLa~~ berkata...

kak.....hahaha..kelakar plak kak marsha....elok plak gambar ariq tu sesuai ngn caption akak..hahahaha....alaa kak marsha..insyllh kan kak..ariq ok......cuma ariq hensem..kena jaga baik2..hahaha..bnyk org nangis2 nak ariq..hahah

Nina berkata...

Haha..funny,but could be true jgk kn? Ok,now I train Ayra jd girlfriend baik2 utk abg Ariq yeh?*tetibe je!* =D

Marsha~ berkata...

Rockey.. U takpe, ada 2 anak bujang... I pun nak boy lagi u pasni.. Heheheh..

Fuadnis... Apsal blog takleh bukak??

Dila... Tak kisahle nurse ke doktor ke, mesti kena pandai bwk diri dan amik hati mak mertua.. Baru senang hidup.. Heheh

Mas... Tau takpeeee....

Wina, anak boy mmg manja lain mcm kan??

Sue.. Hahaha... Kembang hidung ariq kalau dia baca ni...

Nina... Ayra okaaaaaayyyy.... Gebuuuu.... Siapa2 pun sanggup nak buat menantu... Ahakss...

Lelord berkata...

pulak tu ariq dapat mak mertua tiap kali raya kena balik umah mertua dulu...ahahha damn

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

menyirap darah dgr jawapan si anak. kurang asam betul. sian si ibu. terguris dan terhiris. itu bab dia..tp dr bab lain pula pd saya naluri ibu walau dpt menantu baik mana pun dia akan tetap cemburu. tgk menantu beli itu ini, mkn angin atau apa saja dia tetap cemburu. malah kadang kala ada sesetengah ibu yang berebut kasih sayang mcm berebut dgn madu. anak tersepit di tengah2. isteri nak jaga juga hatinya, takkan asik nak abaikan je..pada sisi lain ibu perlu diutamakan krn syurganya pd ibu. hati ibu tak blh diguris. saya pun cemburu klu anak manja dgn suami, klu anak memanjakan buah hati pg saya meroyan kot?haha

zoebear berkata...

gila tul imagination ko pasal future.. muahaha. nasihat aku, sila buat anak banyak2 ye. cepat sebelum terlambat.. :D

mama ikhwan & Ikha berkata...

huhuhuhu imaginasi yang ke hadapan.. heehe ape-ape pun aku pun terasa gak ni huhuhuhu

Marsha~ berkata...

kan?? imaginasi ibu mmg over sikit kan.. sebab tu selalu terguris dengan benda yg remeh temeh sebab hati ibu ni lembut mcm tisu.. haih... entahle macam mana nanti bila dah tua.... entah ada umur ke tak nak tengok anak2 berumah tangga dan beranak pinak.. :(