Ahad, Januari 15, 2012

Alhamdulillah...

Settle urusan penting harini..... Alhamdulillah, hari ini selain Ulang Tahun Suami kesayangan aku, hari ni juga, satu-satunya adik kesayangan aku selamat mengikat tali pertunangan dengan gadis pilihan hatinya, Dr. Siti Halimaton.... Kehlasssss kau dik pilih yang ada title gitu.... Ahkak kau ni gak still bertitle madam je.... Belum lagi terfikir nak ade title lain selain madam... Muahahahahaha.... Gediks....

Kami baruuu je sampai dari Ayer Hitam... Sempat singgah shopping tu.... Actually rumah tunang dia tu kat Pontian... Mak aih jauh gilos ok.... Terkulat anak2 aku asyikkkkk bangun tido bangun tido dalam kereta tapi tak jugak sampai... Ape ape pun alhamdulillah, selamat pergi dan balik.. Beberapa relatives rapat dari Melaka, Klang, Muar, JB dan Singapore berkumpul untuk meraikan pertunangan ni... Maklumle, anak lelaki tunggal...... Harusss ramai bagi support....

Suka tengok adik aku happy.... Yelah, selama ni bukan main susah nak dapat calon sesuai.... Mama lagilah happy..... Aku pun tumpang happy sebab pilihan adik aku ni mmg humble dan pandai bawak diri... Orang terpelajar kalau tak pandai bawak diri mmg nak mintak pelempang je kaaann?? Tapi kenapa jauh sangat rumah kau dikkk oi... Huhuhuhu..... Tak terbayang next year nanti nak hantar pengantin sikit punyelah jauh.... :p

Tak kisahle kan.... Tapiii nasib baik laki aku bukan orang jauh.... Takdelah bergaduh nak balik raya kan... Muahahahaha....

Hermmm.... Badan penat tak terkata... Sejak kelmarin non stop event back to back.. Esok berkemungkinan besar ke KL pulak... Lusa Bi dah mula bertugas di laut biru..... Aduhaaaiii.... Rod langsir tak pasang lagi ni..... Sempat ke tak ni......... Tenaga.... Ayuh datang merasuk ke badan aku dan Bi ni cepaaaatttt.... Aku dan Bi asyikkkk hentam livita dan red bull.... Letih noks... Nak bersenggama pun tak sempat ni... Wakakakaka...

Dalam letih2 ni sedih pulak tgk anak2 yang makin manja dengan Bi.... Lusa dah tak dapat nak bermanja lagi..... Sabar ye hati.... Berilah peluang kepada orang lain juga untuk merasa nikmat ini juga... Pasti keluarga orang yang akan digantikan oleh Bi tak sabar2 nak peluh insan kesayangan mereka.... Hidup jangan tamak haloba.... Bersyukurlah Bi dapat bercuti almost 4 bulan dah ni.... Lebih dari cukup untuk melepas rindu..... Enam bulan nanti Bi akan pulang semula dan insyaAllah, kami beraya bersama di rumah baru ni..... InsyaAllah harap kali ni adelah rezeki ye.....

Esok lusa aku cuti..... Janganlah office asyikkkk call tanya itu ini ye.... Aku tahu skrg workloads sangat banyak... Harap bos faham ye... Hehehehe...

Oklah... Nak bermanja dengan Bi pulak ni... Sian dia drive sana sini... Lisa dah kena drive kapal pulak.... Ok uols... Good nite!

- Posted using BlogPress from my iPad2

8 ulasan:

Lelord berkata...

mana gambo bakal perantinnnnn

Ummi berkata...

dulu rase mcm penah bc entry pasal misi kt kuala pilah nun..so, ni bukan yg itu la kan?hii..moga berbahagia hendaknya..

Ainul Hayat berkata...

Kak Marsha,
Nak tgk gambo tunang...pindah rumah mmeng fenatkan kak.//

LIP (^_^) berkata...

selamat memasang langsir dear...

shiela latif berkata...

shiela org pontian...duduk pon kat pontian...jauh kan pontian? ekekkee penghujung benua asia tu

AyyLaa Cosmetic berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
littlehumblelynn berkata...

Alhamdulillah,bkl dpt adik ipar baru.tahniah utk rumah baru.lama btl x sggh sini.kena catch up semula nih.take care marsha.

Nur Hafiza Rahsid berkata...

Kak..kita sekarang duduk pontian..kalau kena balik melaka haduila lemau seluruh sendi rasa.hahahahaha. jauh satu.jalan dia satu.hadui