Jumaat, November 18, 2011

FunFair yang sedih!

Sejak Daddy belum balik lagi, Qila dah beberapa kali ajak Mummy gi funfair.. Masa tu ada satu funfair depan rumah..... Setiap kali lalu je mesti dia kata, "Nanti kite ajak daddy datang sini eh..."

Tapi bila Daddy balik je, funfair tu dah tutup daaaa......

So lepas je balik dari Subang masa raya haji tuhari, Daddy ajakle anak2 dia keluar cari funfair... Tapi nan hadooooo.. Semuanya dah tutup gara2 musim ujan ni kan....

Untuk tidak menghampakan anak2 sebab dah janji, last2 kami gi kat bus station lama... Daddy kata nama tempat di Down Town.. Entah iye ntah tidak kan nama dia macam tu so belasah jelaaaaaaaahh.. Sampai2 je alahai sendu betul sebab ada dua rides je kat situ... Muahahaha.. Satu ride RM5 dewasa, RM3 kanak2 kot... Aku pun tak hingat!

Memula kami naik ferris wheel tu..

Nak tengok muka Qila????
Alololololooooooooooooooooooo... Senyum sengih bukan main manis... Habis kembang hati dia dapat naik rides kat funfair!! Hehehehe..... Sikit pun tak takut atau gayat.... Mummy dia yang keras kejung kat atas tu sebab gayat! Muahahaha....
Ariq pun sama kejung kegayatan!!! Mummy peluk je dia takut dia meraung kat atas tu... Kalaule dia meraung, aku pun meraung sama nyah oiiiiiiiii!!!! Masa ni kami duduk dalam gelap... Punyelah sengal padehal ade je suis untuk on lampu dalam tu... Dah nak turun baru tahu ade.. Ingatkan yang ni dah black out sebab yang lain ade je lampu.. Muahahaha.. Sengal kan?
Qila dan kak Aisyah kesayangan dia yang surn burned.... Suka tengok Qila senyum masa ni..... Manis dan matured sangat... Tak macam budak 3 tahun pun.... Senyum tu dah dapat bayangkan betapa dia happy sangat dapat ape yang dia hajati...
Ini budak still takut........ Dia diam je tak cakap ape.... Bunyi pun tak.. Ketawa pun tak... Hehehehe...
Lama betul kat dalam ni... Dah 3 4 kali pusing still diorg tak turunkan kami... Qila sampai naik bosan tanya bila nak sampai ni Mummy... Hahaha.. Bila dia start diri nak pandang bawah aku mulalah takut benda alah ni bergoyang.. Seram uolsssssss.. Muahahahah... Ariq pun dah start bosan... Dia pun dah berdiri tengok bawah.. Dah start tak takut dah.. Muahahaha.. Dia diri kat seat tu tengok luar...

Last2, masa dah sampai bawah tu aku jerit "Dah bosan lah dik... Nak turun!! Nak turun!!!!" Wakakakakakakakakaka.. Terus mamat tu stopkan wheel tu.. Terkejut dia... Dia ingat apelah kakak ni terjerit2 macamle emergency sangat kan.. Hehehe..

Dia ingat kami suka kot duduk lama2 dalam tu.. Nak muntah aku... Boahahahahaha... Cecepat kami turun.. Daddy tak naik sbb dia bagi alasan nak amik gambar tapi nan hadooo...
Ni lah ferris wheel yang so-so tu.... Naik time sunset or sunrise okaylah kot feeling2 romantik kan...

Lepas tu Qila tarik Mummy ajak naik benda alah ni pulak....
Pirate ship uolssss... Aku takutttttttttttttt sebab gayat! Pernah naik sekali kat Sunway adoi gila tinggi dan laju sangat kapal lanun ni berbuai.... Serik sangat masa tu.. Tapi Qila kata dia nak naik jugak... Aku tanye Qila berkali2... Qila berani ke??? Qila tak takut ke???? Laju ni tau...

Memula dia diam, tapi dia macam nak jugak naik..... Kesian pulak aku kat dia... Takkan nak suruh dia naik dengan Aisyah je, tak berani aku nak lepaskan..

So ape lagi, aku beranikan jugak diri demi Qila... Tapi Ariq tinggal dengan Daddy sebab aku takut dia menangis je kat atas tu.. Kami duduk tengah2 untuk minimakan kegayatan.. Hehehehe...

Memula ok sebab memang slow, tapi makin lama makin laju.. Memula weols gelak2 happy siap depangkan tangan ala2 titanic! Tapi makin lama kan, makin laju dan laju!!! Laju sangat sampai aku boleh rasa badan Qila mengeras dan boleh rasa dada dia mengecut ketakutan bila kapal tu menjunam.. Huhuhu.. Aku rasa dah nak pitam dah!!! Aku peluk Qila kuat2 suruh dia pandang Daddy kat sebelah tepi kapal tu, jangan pandang ke depan dan tengok kapal tu menjunam.. Sebab Qila dah keras kejung badan dia dan dah start nak menangis... Huwaaaaaaaa.... Nasib baik petua aku tu menjadi... Aku peluk dia erat2, suruh dia pandang tepi so takdelah gayat sangat... Dah terdesak macam ni nasib baik aku boleh gak tenangkan Qila padehal aku lagiiiii takut!

Nasib baik aku cepat2 peluk dan tenangkan dia.... Kapal tu berhayun sikit punye lama.... Aku mabuk okaaaaaaaaaaaayyy.. Turun je dari kapal tu terus rasa nak muntah! Weyyy.. Mati hidup balik pun tak hingin aku naik lagi benda alah ni... Choooooooooooooyyyyyyyyy...

Nasib baik jugak Ariq tak naik, kalau tak confirm dia meraung atau tercampak dari kerusi...

Nasib baik Qila okay lepas turun tu.... Takde mabuk2 atau ape.. Bila kami turun je dari kapal, Ariq dengan konfidennya nak naik pulak... Hahahaha... Sian dia.. Padehal masa kami naik dan terhuyang hayang kat atas tu, dia jerit2 "Noooo... Noooo..." Drama kan???

Scary betul.......
Pas pirate ship tu, Qila dan Ariq layan naik motor ni... Padehal kat rumah ade motor dan kereta ni tapi tetap nak naik kat sini... RM3 kot untuk 10 minit...
Aku betul2 flat.. Macam mabuk orang pregnant!! Balik rumah terus baring.. Esok terus masuk lambat ke office sebab totally flat naik ship hawau tu.. Muahahahaha....

Lepas ni jangan haraplah aku nak naik rides macam ni lagi... Buang perasaan betul lah! Hahahaha..

2 ulasan:

anasaliza berkata...

ada isi kot kak..hihi

Aida berkata...

ni main yg kat tepi sungai melaka tu ke ?? naik menda alah wheel tu mmg bosan .. utk anak ok lah .. tp utk aku ni, haishhhhh