Ahad, November 27, 2011

Cantiknyaaaaaaa.....

Semalam... 26 November 2011, hari terakhir bagi tahun hijrah 1432 kan... Kalau uols perasan, semalam tengahari hingga ke petang, langit dan awan sangat cantik... Semalam sesekali turun hujan tapi lepas tu cerah balik... Maybe sempena nak masuk tahun baru kot... Awan dan langitpun mengerti dan turut sama meraikannya...

Tapi kan uols, memang cuaca semalam sangat indah! Tak pernah aku rasa aku dapat lihat awan yang indah macam ni, kecuali masa naik flight lah kan.. Aku kagum sangat... Beberapa kali aku cakap dengan Bi... Cantiknya awan, cantiknya awan... So aku ambil banyak gambar semalam tapj just guna BB dan Samsung Bi je lah.. Dan sambil kereta bergerak tu... So hasilnya taklah secantik mana... Tapi tetaplah boleh jadikan bukti, betapa cantiknyaaaa awan semalam... Cantiknya alam ciptaan Tuhan... Terus rasa sayu dan insaf... Rasa macam Tuhan sedang tersenyum memandang aku.. Huhu..


Ni masa on the way ke Nyalas, Jasin.... Gi wedding adik ofismate aku... Cantik kan? Komposisi cun.. Ade deretan pokok kelapa melambai kat belah kiri.. Kereta old school lalu kat belah kanan.. Ade papan tanda simpang yang memberi simbol tertentu di depan sana.. Dan paling penting, awan yang cantik melengkapkan view ini... Jalan yang lurus dan bersih dan di hujung sana ade kawasan bukit yang menghijau... Korang nak cakap aku masuk bakul angkat sendiri pun cakaplah... Aku bukan kata gambar aku ambil ni cantik.. Aku nak kata, view gambar ni sempurna kat mata aku.. Terus aku teringat filem Hisham, Dari Jemapoh ke Manchestee... Siapa pernah tengok? Ihiks....

Confirmlah korang tak pernah dengar pun filem tu.... So korang takkan faham pun ape aku nak cerita ni.. Huhuhu...


Masa ni pulak, kat lebuh AMJ, on the way ke Port Dickson.. Walau Bi bawak laju... BB aku ni mampu jugak nak captured gambar ni... Hehehe... I love my BB so much... Tetiba Bi kata, cuba try amik guna Samsung... Terus aku keluarkan Samsung plak....


Subhanallah..... Cantiknya awan tuuuuu.... Bila amik guna Samsung, haruslah beza kan... Gambar lebih biru, color lebih rich.... Tapi masa ni ada sekelompok awan2 putih dah bertukar gelap kehitaman tanda jap lagi hujan nak turun... Tapi takut juga bila dibayangkan kalau semua awan2 putih ni bertukar hitam... Hujan pasti turun lebat sangat kan.. Mesti suasana bertukar gelap gelita... Risau gak sebab aku sekeluarga masih jauh perjalanan... Tapi nasib baik kami sampai ke destinasi sebelum hujan turun.... Alhamdulillah....


Bertubi2 aku ambil gambar awan... Aku bayangkan, kalau shooting outdoor mesti best ni.... Dapat shoot somebody melompat dan berlatar belakangkan awan yang cantik ni, mesti cun kan? Hehehe.. Haruslah kan sebab aku dulu ratu melompat... Asal ambil gambar view cantik je mesti nak lompat... Skrg dah lama tak buat sebab dah berat uols.... :p


Ish ish ish... Korang perasan kan kelompok awan yg mula menghitam tu.....


Dari tepi.... Tak macam Malaysia pulak gambar ni... Mcm New Zealand jers... Muehehehehehehe....Q

Rasa macam nak letak semua gambar yang aku ambil kat sini tapi, banyakle pulak... Semua cantik2 tatau nak pilih yang mana satu.... :)

Eh meh tunjuk muka tuan punye badan pulak meh....


Hehehehehe....

Qila notty masa ni.. Da keluar dari booster seat dia... Aku rasa maybe sebab kena matahari kot... Ariq duduk belakang Bi so tak kena matahari.. Yelah duduk belakang bukan kena aircond sangat... Dia kan cepat berpeluh... Duduk tengah macam ni, dapat aircond lebih sikit... Hehehehe..

Kami actually nak ke PD, anak2 buah aku dan Bi ada buat birthday party... Salah sorangnye pulak baru lepas dapat result 5A UPSR.. So celebrate sekali..


Qila amatle diva... Dia tengah nyanyi lagu siapa entah masa ni... Bukan main feeling hover sampai macam tu sekali... Anak oh anak..... Aku rasa ape je lagu yang dia tak suka dan hafal... Semua lagu yang selalu main kat radio dia boleh nyanyi.. Siap tahu pulak tu siapa yang nyanyi... Entah mana dia belajar pun aku tatau.. Padehal kat rumah bukan ada radio pun... :p

Petang semalam gak Ariq celebrate birthday dia untuk kali ke empat.. Ihiks...... Dia seorang je kumbang di sebalik bunga2 masa party semalam.. Yelah, anak2 buah aku semuanya girls.. So ofcoz semua classmates diorg yg datang all girls jugak.. Even relatives belah abang ipar aku yang datang pun bawak budak2 perempuan.. Ade seketul je boy tu pun datang lambat dan sebaya Qila.. Siaaannnn Ariq terkontang kanting takde kawan... Hehehe... Dia selit sana selit sini, ada gak kakak2 nak layan dia berkawan tapi gitu gitu jelah pun...

Eh, itu later cerita ok.... Tetiba mak ngantuk... Daaaaaa......

- Posted using BlogPress from my iPad2

3 ulasan:

Ummi berkata...

subhanallah..memang awesome.

zoebear berkata...

nyah, adakah baju yg ko pakai tuh gambar burung.. mcm baju aku daaa... sebab aku perasan lengan die belah2 macam tu... konon2 cekciii gtu :D..
nway, aku g PD on that day gak..hujan time picnic kt pantai..sib baik bwk khemah.. tp terbantut selera..petang tuh cuaca mmg marvelous.. syiokk mandi laut.. hehe

ZuRaNaI berkata...

cantik btul!!