Jumaat, Oktober 14, 2011

Akhirnya terupdate jugak blog ni...

Barulah aku ada hati nak update blog ni.... Bukannye apa.... Actually banyak sangat yang berlaku pada aku dan family sejak Bi pulang pada 2 Oktober lepas..... Pada sesiapa yang follow status aku fi FB mesti dah sedia maklum apa yang berlaku....

So aku takkan cerita dulu apa yang berlaku sbb panjang sangat ceritanya... Letih nak ulang balik.... Tapi for this time, aku nak share dulu apa yang Bi buat untuk anak2 dia sebaik je dia pulang ke rumah Isnin lalu......

Bi excited sangat nak belikan anak2 basikal.... Qila sejak pagi, bangun je dari tidur sangat bersemangat.... Bi sampai tak sabar nak tunggu aku pulang dr kerja.. Siap dia suruh aku balik awal dari office... Mana boleh sayang..... :P

So lepas je office hour, kami terus berjumpa kat kedai basikal, tempat yang sama beli kereta untuk Qila dan Ariq dulu...
Mula2 masa aku belum sampai... Bi suruh Qila pilih mana yang dia nak... Lama Qila pilih...... Last2 dia dah buat keputusan.. Dia nak yang ini.....

Tapi, alahaiiii... Dengan badan dia yg debot tu... Basikal tu terlalu kecil untuk dia... Masa dia kayuh, lutut dia daa cecah handle dah... Sia Qila.... Basikal yang besar sikit dari ni takde color pink... Tapi takkan tak belikan pulak... Mesti dia sedih.. SO aku pujuk2 lah dia, untuk pilih yang lain... Yang besar sikit..
Aku suruh dia try yang ini.... Haaaa.... Beria2 dia kayuh... Lucky dia mmg dah terer kayuh basikal... Memula dia mcm berat hati nak pilih yang ni sebab bukan color pink... last2 bila aku cakap Qila dah besar, dah school... Kena amik yang besar... So dia setuju.. Tapi dai senyap je... Tak banyak cakap... Diam je... Macam tak berapa excited...
Yang ni tayar dia bukan tayar mati.. So tak keras dan boleh pam..
Untuk Ariq, kami belikan sama mcm saiz yang Qila nak color pink tu... Baru sesuai dengan dia... Takde color hijau so biru pun oklah.. Ariq memula takut nak duduk sendiri.. Dia suruh aku pegang tangan dia... Last2 dia ok jers..
Cerdikkk je muka si Ariq ni... Geram aku tengok... Muka cerdik + notty-ya-amat.. Bukan main berkepak tangan dia pegang handle siap bersedia nak tarik break.. Hehehehe..
Sampai rumah terus try basikal.... Masa ni Qila macam tak berapa happy sangat.. Macam takde mood tau.. Aku tak perasan lagi masa ni.....
Lepas tu aku handle Qila dan Bi handle Ariq...
Beberapa minit lepas aku amik gambar last ni, Qila jatuh... Tapi takdelah kuat sangat pun... Jatuh sebab tar tu tak rata, jatuh menyenget je dan dia tahan pakai lutut dan tangan... Tak berdarah pun.. Melecet pun tak... Tapi tetiba aku rasa badan dia panas sangat......

Terus cepat2 bawa ke klinik sebabnye, esok tu dah nak ke Langkawi dah... Risau sangat.....

Qila demam sangat tinggi.. 39.7 suhu badan dia.... Dan malam tu juga shi-shi Qila sangat keruh berwarna macam teh o pekat... Risau sangat........

Di sinilah bermula segalanya... Dan dugaan tu masih ada hingga kini...

Nanti aku sambung okay??? Daaa..

5 ulasan:

juliana berkata...

OH...HARAP DAPAT TABAH DAN CEKAL MENGHARUNGI DUGAAN....

Ainul Hayat berkata...

Qila tak sihat? Harap-harap Qila cepat sembuh.

~~Sue eLLa~~ berkata...

kak marsha...sue follow fb akak.....hope semua nyaa ok.....nmpk jugak kelam kabut semuaa..ya Allah mudahkanlah segalanya utk famnily akak..amin...

Tanpa Nama berkata...

Lama tunggu kak marsha update blog..tp paham sebab mcm2 berlaku..moga sihat n happy semula yekk.. -anasaliza-

far_east berkata...

salam kak marsha..

camner qila sekarang nie?? dah betul2 sihat ker dok treatment kat spital sana lagi?


p/s : terkilan tak dapat jumpa kak marsya kat alor setar.. :(