Selasa, September 13, 2011

Selamanya Ariq jadi baby Mummy.....

Alolololololooooooo... Kalau tidur tak ternganga, memang bukan Ariq le jawapnye.... Geram sangat kalau dia tidur.. Selalu aku usik dia... Masa dia tengah tidur tu aku selalu berbual dengan dia.. "Ariq sayang Mummy tak???? Jangan nakal2 tau... Dengar cakap Mummy..."

"Mehle cium Mummy...." Mesti dia akan terkebil2 nak try buka mata tapi tak larat......

"Mehle peluk Mummy...." Nanti dia akan jawap... Tapi takdelah real punye, like macam orang menggigau tu... Hehehehehe...... Dia selalu merengek tetiba... Sah menggigau...... Kalau terjaga tgh2 malam nak susu dia akan jerit "Ashuuuuu" Pastu bila dah habis dia akan hulur botol the sebut "Abiiissshhhh" Pastu dia mintak "Aniiiittt..." (ninit a.k.a puting dia..) hehehehehehe...... Mata dia pejam, tak terbukak pon.... Huhuhu...

Dia memang budak alphabet A.. Semua sebutan start dari A.. Atuk, Anek (Nenek), Abik (Bibik), Ami (Mummy), Adi (Daddy), Akak, Ashu (susu), Anit (Ninit), Ashi (Pussy), Aboy (Busu Boy), Aleh (takbleh), Anak (taknak) dan bla bla bla... Asal nampak aku balik kerja je, akan mintak Tom (Ipad).. Hehehehe.... Terer gak cakap jawa like macam Ndas (kepala), Moto (mata), Cangkem (mulut), Uteng (perut), Irung (hidung), Kuping (telinga)... Aku tataule ejaan ni betul tak sebab aku sendiri tatau.. Bibik dan mak mertua aku yang ajar... Dia bukan reti sebut dengan jelas lah cuma bila ditanya, dia akan tunjuk.. Qila mmg dah lama experts.. Hahahaha..

Even Daddy dia sendiri pun tatau ok.. Huhuhu...

Masa ni dia masih derita chicken pox... So malam2 selalu dia menggaru.... Aku aku buat adelah :-
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Taraaaaaaaaaaaaaa....... Guna je socks dia untuk dijadikan mittens.. Hahahahahaha..... Comel je..... Masa memula tu dia tak perasan.. Tapi lepas 3 4 malam lepas tu... Dia dah start rimas.... Nanti pandai je dia tarik sendiri.. Hehehe.. Aku pasang bila dai dah betul1 lena... Dan guna socks yang ketat so dia susah nak bukak... Hehehe...
Sekarang dah tak menggaru lagi.... So dah tak pakai....

Cepatle hilang parut...... Geram tengok yang kat pipi dia tu........ Hilang handsome anak Mummy ni..

Huhuhu..

5 ulasan:

Aida berkata...

jgn bagi ariq dgn qila makan kicap dulu .. org kata kalau makan kicap, kesan parut akan jadi hitam .. kata org tua lah .. hmmmmmm

.ArianiAizat. berkata...

hahahah kelakar lah mommy neh..stokin pun jadi jugak yer gantikan mitten?huhu..seb bek laa ariq baik jer tak tanggalkan 'mitten' diye tuh :P

Ummi berkata...

sambil baca..sambil minum air..mujur tak tersembur bila tengok gambar ariq berstokin di tangan..hahaha..kreatif la mummy!!

oneyani berkata...

Ahahacomel giler pakai socks kt tgn..idea y bernas ni

littlehumblelynn berkata...

Comel pki stokin kt tgn tuh