Jumaat, September 02, 2011

Rayaaaaaa!!!!!!

Hahahaha.. Tajuk mcmlah havoc sangat kan... Tapi sebenarnye nan hadoooo...

Meh aku nak cerita start kisah malam raya lagi... Banyak sangat benda terjadi dan dugaan bertimpa2.. Tapi still boleh handle lah.. Aku kan supermummy.. Kalau org lain dah meratap meroyan kot.. Heheheh...

Alkisahnye baju melayu Ariq kan lewat dihantar jahit so tailor tu cakap, petang raya baruu boleh siap.. Tak kisahle kan sbb aku raya kat Melaka dulu... So dalam pukul 8.30malam aku gi kedai tu... Konon nak amiklah baju anak aku.. Tetapi.. Yang siap cuma baju adik aku dan baju kurung Qila je... Panassss.. Pastu aku tanye lah baik2.. Boleh ke nak siapkan?? Dia kata "InsyaAllah.." Dia kata anak dia akan hantar ke rumah aku paling lewat pun jam 2 atau 3 pagi.. Dia harap aku tak matikan phone aku.. So no hal lah kan..

So sambil2 nak menunggu 2 3 pagi tu, aku kemas lah ape yg patut.. Packing baju utk ke Singapore dan balik kampung kat Muar.. Tengok jam dah pukul 3 pagi.. Aku sms tanye, dah siap belum.. Aku sms baik punye sopan berbahasa... Haram dia nak reply.. Aku call pun tak jawap.. Sampai 4.30 pagi.... Dia off handphone!!!!! Ma chau haaaaiii!!! Sakitnya hati aku.... Memandangkan Ariq mmg takde baju melayu lain nak pakai, terpaksa aku berlari keluar, start enjin kereta....

Masa tu dah pukul 4.30 pagi!!!! Aku toleh kiri kanan sunyi gila.. Mulalah aku fikir, bulan Ramadhan dan berlalu.. Hantu2 semua dah bebas semula... Huwaaaaaa...... Janganlah aku jumpa ponti ataupun pocong lah pulak kan.. Dia punye sunyi sampai kau boleh dengar bunyi nadi sendiri uols!!

Seraaaaaammmmm... Oleh kerana perasaan marah mengatasi segalanya... Aku masuk gak gear satu... Tarik handbreak dan tekan minyak......

Aku kemana uols????!!!

Next episode please....

Kihkihkih.. Jangan marah haaa.... :p

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

5 ulasan:

Fazlinil Irma berkata...

saya agak/teka... awak pegi cari baju raya ready made kat mana2. hehe

oneyani berkata...

Ni entry stop sbb tak tahan nak berak ke ape?kasi suspen je tao...

.ArianiAizat. berkata...

wahh hebatlah mummy nih pergi cari baju melayu ariq pepagi bute!! :P

zoebear berkata...

kui..kui..lawak r nok nk jumpa hantu pagi raya..hehehe.. tp mcm sioott jer tailor ko tuh.. patut hrtuh time hotfm buat cite psl tailor ko publish jer nama die..br dia rasaaa... aku pun pernah kena benda sama tp baju aku.. harammmm die tak mintak maaf.. cilakeeee... oppsss sorii

Aida berkata...

keji betul lah tailor tu tak pick up call .. mcm haram je kan !!