Isnin, Ogos 22, 2011

Update anak-anak dan persiapan raya

Herm... Lama tak tempel gambar Ariq Isyraf manja Mummy nan saorang ni....... 

Lately ni dia saaaaannnggggaaaaaaaaaaaatttt lah haih... 'Baik budi'... Perangai dia sangatle 'indah' dan 'baik budi' sungguh!!! Mummy kat rumah walaupun ade banyak yang membantu - Bibik, Mama dan Busu Boy tapi tetap semua terjerit2 terpekik terlolong sana sini dengan perangai Ariq yang 'baik budi' tu..... Macam tarzan wooo. Tapi dia buat dekkkk je... Geraaaaaaaaammm...
Ni masa ni dia beria2 hangkut stroller kakak dia nak bawak masuk kereta.. Mummy tak suruh pun, dia tetiba terlebih rajin.... Larat pulak dia heret benda alah tu.... Pastu bila tak lepas, dia ngamuk.. Akekekeke.. Masa ni dah siap2 nak keluar shopping raya... Selalgi tak raya memang takkan shop shopping uols... Tambah2 lagi bulan puasa ni masa amat terhad.. Sehari dapat shopping sikit2 je pun... Lagipun aku sefamily tak suka berbuka kat luar.. Lainlah Bi ada.. Best sikit...
Ko tengok... Sampai terperesuk kat pasu bunga nenek.....
Ni pulak anak kesayangan Mummy yang telah merengek meragam sebab chicken pox tu dah mula mengering dan merenyam.. Orang kata masa dah start mengering ni akan lebih gatal dan miang sebab kulit dah kering.. Dahle dalam mulut dia penuh ulser sebab chicken pox tu... Dah beberapa hari tak makan dan minum susu sebab tekak dan mulut dia sakit.. Siaaan anak Mummy... Dia lapar sangat tu tapi takleh nak makan... Terpaksa bawak gi klinik balik mintak something untuk redakan mulut dia yang sakit tu... Baru lah dia boleh dia menyusu semula... Alhamdulillah... Walaupun sikit2 tapi jadilah... Makan je dia belum ade selera lagi... Takpe, peluang utk dia diet jugak.. Ihiks...
Qila memang agak meragam sehari dua ni... Bila lidah dia bergesel dengan gigi, mulalah dia terjerit sakit... Sian anak Mummy.. Masa ni dia meragam nak pakai swim suit.. Layankan jelah..... 24hrs kena pasang aircond kuat sebab dia kepanasan sebab miang satu badan... Dia pun start komplen kepala dia pening... Selama ni tak pernah dia komplen... Terpaksa aku picit2kan kepala dia... Siap cakap, "Mulut Aqila tak sedap.. Kepala peninggg" Alaaahaaaiii....
Ni yang orang tua2 kata ibu chicken pox tu yang masih belum kering... Besaaar.. Geram tengok!
Nak tengok macam mana Ariq tarik stroller kakak dia tu?? Heheheheheh..

Ohye.. Weekend lepas ingat nak ajak anak2 kuar shopping tapi Mama bising.. Dia kata Qila tak boleh keluar sesak2 sangat... Yelah, aku baru perasan yang baju2 Ariq banyak gila compared to Qila... Padehal everytime beli baju diorg, memang aku akan beli sama banyak... Mana perginya baju2 raya Qila semua tu ek???? Rupa2nya baru perasan yang Mama dah banyak pakaikan baju2 Qila tu... Mama kata rugi nak simpan raya sebab mostly aku beli ada yang ngam ngam je dengan badan Qila.. Takut tak boleh pakai lama... 

Padehal aku beli saiz umur 4-5 tahun tu... Pelikkkk! Haaiiiihhh... Dah short baju raya anak dara Mummy niiii....

Tu sebab aku kena gak beli lagi beberapa helai untuk Qila.. Sian tengok baju raya dia dah tinggal sikit.. Terutama blouse dan t shirt.. Ade pulak sehelai dress yang beli kat Bandung dia tak bleh pakai langsung... Daddy pun cakap, dia takut baju2 yang dia beli utk Qila dari States pun tak muat nak pakai sebab dia beli 2 bulan lepas kaaann.. Tu sebab kena shopping lagi ni.. Hahahaha.. Alasan kan...
Ni baju2 raya Ariq yang berjaya dikumpulkan semalam... Ni semua tak termasuk baju2 yang Daddy shopping sepanjang kat States sebab semua masih kat atas kapal dengan Daddy... Semua dah complete cuma baju melayu je belum gi ambil dan samping serta songkok yang belum beli.... Ni macam punye baju macam nak ikut Daddy belayar ke Ariq ooooiii... 

So, semalam aku curi2 masa keluar jap sementara anak2 kat rumah... Alasan nak cari kasut raya aku dan dress utk Qila... Heheheh.. Aku shopping kejap sebab Mama warning jangan lama2.. Nasib baik senang gila dapat parking dan tempat yang aku tuju tu pun tak ramai sangat orang.. Akekekeke..

Nak tengok kasut raya mak?????
Acecececece.. Ni first time kot beli kat Sembonia.. Tetiba ternampak satu wedges yang sangat in dengan color handbag aku.. Akekekekekeke...
Boleh kannn.. Masuk dengan olive green dan mahogany serta baju2 raya mak.... Ngeeeeeee...
Sepanjang shopping di bulan puasa tahun ni, ini first time aku dapat sampul raya yang sangat vouge dan cantik.. Gold gitu... Yang lain sume macam hampeh je... Ni mesti sayang nak guna ni.... 

Sempat gak beli dress utk Qila tp next time letak gambar sini sebab nak kumpul dulu semua baju2 raya dia baru boleh publish sini....

Last saturday gak gi kutip semua baju2 kat tailors termasuk baju Bi dan baju aku lah ofcourse... Tapi tailor kedua aku kena pulangkan balik semua kain2 aku yang dia buat.. Bukan main besar nak mamp*s!!! First tailor sangat kecoh sebab aku hilangkan resit.. So diorg kena bongkarkan semua resit2 utk cari salinan resit aku daaa... Tapi salah diorg gak.. Patutnye baju2 yang dah siap, kena lekatkan dgn nombor resit so senang le nak cari... Huhuhu... Tapi nasib baik jumpe....
Main campak je tak kuasa nak susun dah sebab penat gila.... Baju semua cun, tapi kain je spoiled! Entah sempat siap sebelum raya entah tidak... 8 pasang pulak tu..... Bukan semua aku nak buat raya pun... Boleh buat kerja gak....

Baju Bi aku amik tak ber-iron... Dasar pemalasss.. Tak kuasa nak amik gambar sebab kedut seribu nyah... Tunggulah Bi balik nanti kami gambar sefamily... Ihiks...

Ok, rasanye semua almost done.. Kecuali langsir masih 85%.. Bi hari2 call tanye langsir dah siap belum.. Heheheheh... Aku memang nak jahit cepat, tapi anak2 asyik kacau terutama si Ariq... Geraaaaaaaaammm... Time tu lah dia ajak bing (baring).. Time tulah dia ajak lan (jalan).. Ade jeeeeee projek dia nak gentel2 siku aku kaaan... Ngada betul..

Harap2 minggu ni dpt settle semua... Chiaaaaaayyoookkk!!!~

11 ulasan:

Lin berkata...

wah tabikla marsha..jahit langsir sendiri.sya anto kt mil je.tapi thn ni takde langsir.thn lepas dh buat langsir baru.tunggula sampai langsir tu reput,baru buat baru.kekeke

hanny maness berkata...

kak marsha, kasut tu sangat cantik lahhh.

Marsha~ berkata...

thanx... akak pun suke sangat.. heheh

dey berkata...

Omg d wedges is super gorgeous....sentap kak Eda tgk...cakap lebih boleh rabak mulut dia makan wedges tu..cantiiiiiiiik sgt Sy pon bekenaaan.amboooi Baju ariq..Bertambah hensem laaa dia nnt..qila,speed recovery ok..sian dia.

Ena Mazly berkata...

i likeeeeeee wedges tu... giler lawa... huhuhuuu.. tp kene tunggu tahun depan baru leh beli wedges.. tahun ni pakai kasut leper je lah....

Marsha~ berkata...

Hahahahaha..... Tang rabak mulut kak eda tu tak tahan beb... Akekekekekeke

Qimie berkata...

aku nak call teledera. ko dah dera ariq. hahahahah...

p/s : sedapnya air siraaaaaaapppp... tak ley blah!

Ainul Hayat berkata...

Hamboi kak...sakan tol baju raya. Meriah. Kasut tu canteklah. yang angpow peket tu mesti syg nak guna kan kan kan?

Cian Qila...hopefully dia fully recover la Syawal nanti.

oneyani berkata...

Ni kalau tak jadi raya xtao la kak oooi...ahaha yani selai pon xde lagi huk huk..susah btol la nak cari jubah utk mak yong ni

Kwedges tu sgt trendy dan smart la akak!jelesnye..yani suke pakai wedges..since tgh peknen ni raya pakai slipar jepun je la..nk beli sandle clarks xmampu muahaha

.ArianiAizat. berkata...

banyaknyaaaa baju ariq!!meriah2 :)
geram jer tengok baju baby boy sekarang ni sumenya comel2 belaka!iskh!qila tengah ciken pox pon mantain cute jer :)

MarRiani aHmAd@ciNot@RiNi berkata...

cantik weiii....wedges..gorgeous giler.!suker300x