Isnin, Ogos 01, 2011

Shopping raya yang so-so...

Sume orang sibuk shopping raya kan tapi aku tak heran sangat pun... Mahu tak nye, aku dah lama dah uols shopping baju2 raya.. Semua dah nak siap dah kat tailor tu... Hehehehe... Cuma baju Qila je tak jumpa2 lagi color yang dihajati... Susah pulak nak cari yg sama dengan aku, Bi dan Ariq... Sian pulak dia... Huhuhu... Berbulan gak uols mencari baju yang sesuai untuk Qila...

Last-last terjumpa yang ni aje :-
Adelah jugak tema hijau-hijau tu... Takpelah Qila, janji ade baju raya... Hehehehe..... Baju ni akan dijahit oleh nenek dia.. Hehehehe...

Dan semalam gak masak gi beli kain ela untuk baju melayu adik aku, terjumpa pulak kebaya ni...
Terus test kat Qila.... Elok pulak dia pakai so tak fikir panjang terus tawar harga then bayar.... Hehehehe....

Puas hati... Cukuplah kot 2 helai.. Last year baju kurung Qila tak silap aku 6 ke 7 helai macam tu... Sedangkan bukan pakai sangat pun sebab Qila rimas dan tak tahan panas... Last-last baju2 tu buruk tak pakai je.. Membazir.... Tengoklah kalau Daddy dapat balik before raya, kite shopping lagi ye sayang???

Ohye, Bi pun dah bagi green light untuk aku tukar langsir this year... So ini first time aku pilih langsir untuk rumah... Excited lebih uols.... Hehehe... Berpusing satu kedai nak pilih yang mana cantik sebab semua pun cantik2... Rambang sangat mata ni... Heheheh...

Dahle penuh Nagoya tu dgn umat manusia, Qila dengan Ariq pulak tak reti duduk diam.. Haihhh... Yang si Ariq tanak dipegang.... Yang si Qila pulak mintak aku dukung dia... Adoyaaaiiii..... Dahle bibik tak bawak... Harap adik aku jelah pun... Nasb baik belum start puasa kalau tak pengsan aku!

Ahem ahem.... Nak tengok langsir aku tak???
Huhuhu... Ni utk day curtain.... Macam ribut tapi cantik color dia.... Memang ikut selera aku lah...
Ni plak night curtain.... Bila aku nampak ni, aku tanye Mama, cantik tak??? Terus dia kata "Cantik!!! Confirm cantik baik kau ambik kalau tak nanti org lain amik.. Dah nak habis tu..Kalau kau tanak Mama nak amik buat langsir rumah" Wakakakaka... Kau tengok... Tamak haloba padehal Mama dah pilih langsir rumah dia dah pun tinggal nak potong je... Ape lagi, aku terus suruh minahci tu potong sebelum Mama tukar fikiran... Ahaksss..

Aku akan jahir sendiri langsir ni uols... Bertahun tak pegang mesin jahit entah macam manalah hasil kerja aku nanti... Hehehehe... Last aku jahit langsir rumah Mama masa kecik dulu kot... Adelah berbelas tahun dulu masa zaman sekolah....

Ape... Ingat aku ni tangan bangku ke?? Walaupun aku jarang ke dapur, tapi bab2 menjahit aku terer gak ek... Setakat jahit langsir bukan susah sangat pun... Jahit lurus je pun kalau tak tahu, baik jangan jadi perempuan lah.. Huhuhu...

Hisshh.. Tak sabar pulak nak start projek menjahit langsir ni........

Lagi tak sabar nak tunggu Bi balik....... :) Harap2 plan diorang menjadi lah... Kalau tak, beraya atas kapal lagi lah Bi tahun ni...... :(

12 ulasan:

d.i.l.a.r.i.z.a.d.i berkata...

langsir tu cantik.

kebaya qila cun banget!

Tanpa Nama berkata...

Wahhhh..terrer jahit langsir!! Ajar ana nnt ekk..hihi -anasaliza-

oneyani berkata...

Wah jahit langsir sendiri tu..yani nak jahit spender koyak pon xmampu..hihihi

elly berkata...

cantik kain utk qila tu, kebaya pun cantik...eh, langsir pun cantik...semualah cantik hahaha...

p/s i x pandai jahit langsir huhuhu...

Elyn Sani berkata...

Uish grey!! Cun sgt tu sbb aku suke kaler gini utk curtain...

LIP (^_^) berkata...

selamat berpuasa marsha..

mariaariffbaby.com berkata...

wah..mummy dah update..

nanti dah gantung langsir..pls update in.. aku ngak bisa nunggu in..

salam ramadan dear :D

Qimie berkata...

aku adalah gagal bab2 menjahit nih. hahahahah...

gee ryder berkata...

alamak! malula beb ngan ko sebab aku tak reti menjahit hehehehe...
tapi masak no prob ;)

Aida berkata...

marsha, nice kaler lah babe!! nanti bley lah beraya kat rumah kau kan .. hehehe

Marsha~ berkata...

Alaaaa... Jahit lurus jr uols bukan susah sangat... Takdelah ropolo2 mcm kat kedai tu.... Kuase mak bukan ade masa sgt pon... Huhuhu

Marsha~ berkata...

Alaaaa... Jahit lurus jr uols bukan susah sangat... Takdelah ropolo2 mcm kat kedai tu.... Kuase mak bukan ade masa sgt pon... Huhuhu