Isnin, Ogos 15, 2011

Shopping raya dan berbuka puasa

Sana sini org sibuk cerita pasal shopping raya dgn juadah berbuka puasa kan? Meriah sungguh... Best gila...... Terasa kemeriahannye....

Bagi aku pulak, baru sekali je aku dan family berbuka kat luar... Tu pun sebab aritu shopping lewat petang, terus berbuka kat luar sbb tak sempat pun nak balik rumah... Makanan tak sedap sangat... Cuma yang bestnye, lepas makan kau boleh blah terus... Tak payah nak kemas2 meja makan dah.. Hahaha...

Aku tengok, mostly kawan2 aku, time berbuka puasa bukan main mewah lagi.. Banyak gilaaa... Eh bukanke masa di bulan puasa ni kite digalakkan bersederhana? Mengingati orang2 yang susah dan kurang berkemampuan? Kadang2 aku tengok lauk pauk diorg, side dishes... Bukan main banyak lagi... Sampai tak muat meja makan... Belum campur hasil borongan kat pasar ramdhan lagi... Eh uols habis ke makan semua tu ek?

Bagi aku kan, aku ni mmg dasar keturunan tak kuat makan walau selera buaya... Kalau boleh hari2 nak makan best2 tapi sebenarnya sangatle sederhana.. Untuk berbuka, menu aku selalunya adalah separuh pinggan nasi, satu lauk utama, then sayur pastu air teh o 2 3 glass pun aku dah sengkak perut... Aku dah cukup happy dan kenyang... Lepas dari tu, aku dah tak makan ape dah... Kau letak lah kuih kee, mee keeee... Laksa ke... Murtabak ke... Kuh teow goreng ke.. Cake keee... Ape jelah makanan lain aku takkan sentuh punye... Kalau makan pun, ade lah sekeping 2 kuih fav aku mcm popia sambal dgn karipap sardin.. Lain2 aku tak makan... Kalau teringin dan teringat je aku baru makan, dan kalau tak, memang aku tak sentuh... Untung Bi kan? Murah je cost dia tetiap bulan nak bagi aku makan... Akekekekeke...

Tu sebab kalau aku terskip sahur, nanti aku lembik... Sebab aku tak makan byk masa berbuka.... Huhuhu.. (alasan)

Dan aku tak berapa sesuai nak makan buffet2 hotel sebab rugi je... Makan separuh pinggan nasi dah stop sebab kenyang...

Eh... Sorry ek... Aku bukan diet ke, jaga makan ke hape ke.... Aku mmg makan sikit... Semua kwn2 aku pun tau, aku kalau makan sepinggan nasi pun susah nak habis... Nk kata perut kecik, tak jugak... Maybe sebab budaya makan aku mmg mcm ni... Aku selalu sangat makan tak habis... Tatau kenapa... Kalau betul2 lapar je aku makan habis... Orang kata tak bagus.. Nanti rezeki tu nangis... Huhuhu...

Tu sebab juga aku rasa mcm terkejut dan takleh percaya yang uols boleh makan banyak2 masa berbuka... Dengan lauk pauk yang berjenis-jenis... Penuh satu meja... Hebat....

Oklah, nanti aku bebel panjang2 nanti kena sound pulak dengan orang2 yang kuat makan... Bukan aku cerita psl negative things.. Aku cuma bagitau ape yang aku makan dan selera aku ketika berbuka puasa... Korang punye hal lah kan nak makan banyak ke sikit ke... Duit korang jugak bukan duit aku... Betul tak?

Huhuhu... Masing2 manusia mmgle ada beza dan persamaannya... Au just cerita part aku.. So korang jangan sentap pulak ye.... No heart feeling...

Ohye, nak tengok handbags raya mak tak??? Bila lagi nak tunjuk kan? Manalah tahu korang berkenan, boleh mak bagitau mana mak beli... Akekekeke...

Tapi esok ajelah ye....

Akekekekekekeke... Hidup mesti sabar dan bertenang selalu.... Akekekeke...

Goodnite.... ;)


- Posted using BlogPress from my iPad2

9 ulasan:

Lelord berkata...

cehhhh jek..cepat arr tayang hengbek

Marsha~ berkata...

Sabaaauuu.... Tunggu siang sikit baru boleh amik gambar... Skrg malam dah gelap.. Akekekekeke

LIP (^_^) berkata...

Senang nak maintain badan marsha if mkn bersederhana..I plak mkn xkerap tp sekali mkn,terkejut org..muhahahah.buruk lantak!!

Marsha~ berkata...

Yg penting kena senaman... Badan sy tak maintain pun... Perut buncit sbb kuat minum air ms pantang... Sampai skrg hubby suruh sit up tp malas nak buat... Hehehe

Tanpa Nama berkata...

Mmg rugi bwk makan buffet hotel nie..hihi..ana lak xleh makan bnyk 1 shot, tp nnt mkn berkali-kali laa..sbb tue badan sihat walafiat nie..hehehe -anasaliza-

Ummi berkata...

ho?buncit ke??mane?tak nampak pon?

Aida berkata...

aisehhhh .. baru nak tinjau bag raya dia .. last year kaler hijau kan .. tahun ni kaler apa ?? hmmmmmm

Elyn Sani berkata...

Harga mkn buffet skang melampau2 la beb. Kalau bule smbg mkn smp sahur nak gak aku pi ekekek. Dh la aku pun jenis mkn sikit je bile buka. Kang rugi bayau utk makan mcm buaya...

tiefazatie berkata...

ok la teu sis..jimat2..janji bdn sihat..hee