Rabu, Ogos 03, 2011

Proton Exora VIP Test Drive - Malacca Session..

Sehari sebelum puasa gigih sungguh aku join event Proton ni... Saje je gatal kan nak test drive Exora padehal dah pernah naik dah dulu.... Tapi dulu masa gi Ipoh, bukan aku yang bawak... Bi lah yang bawak so macam tak dapatle nak rasa hebat ke tidak kan Exora tu????

So bila dah ade peluang ni, why not mencuba... Bukan kena bayar pun malah dapat macam2 gifts dan hadiah lagi.... Buat pulak kat tempat super grand iaitu di Philea Resort & SPA mahu aku tak melompat nak pergi kaaannnn... 6 -7 stars resort nyaaaahhh.... Akekekekeke.. Gediks!
Pukul 9 pagi dah terpacak so kenalah register dulu then breakfast.. Lupe pulak nak amik gambar... Breakfast agak meriah walaupun coffeenya sangat pahit.. Ekekekeke...

Aku berpartner dengan officemate aku... Kami je yang tak balik kampung sempena 1 Ramadhan so di sinilah pagi sepanjang ahad tu...
Sebelum test drive bermula, ayuh bergambar dulu........
Satu Exora tu naik 2 couple so gilir2 le bawak.. Pergi couple A bawak balik, kami punye turn pulak.... So mari berposing kat belakang dulu..... Luasss... H-Line kaaannn harus full spec dan haruuusss yang paling mahal you.....
Ni officemate aku..... Excited kami ni.. Hehehehe
Uncle dan Auntie ni sporting gila... Kepala pun best.... Dia bawak dulu Exora ni utk gi tempat utk test performance.. Harus kena cari kawasan lapang.. Kami konvoi dan pergi by group menuju ke MITC untuk test drive performance kat sana...

Sampai je yang couple A test drive in the road dulu so couple B kena buat challenge susun barang2 dengan laju......
Hehehehe.. Aku dan partner kalah dengan bergayanye.. Akekekekeke..... Gabra okay...
Kami dah masuk cepat tapi passenger udangan masuk lambat dan pasang seat belt lambat! Choooyyy!!!! 51 saat gila lama..... Frust aku...
Adik dia yang tolong amik gambar aku masa challenge tadi....
Lepas challenge susun beg kami test drive Exora pulak.... Kena test brake system.. Kena bawak laju2 then tekan minyak mengejut... Memang best wooooo macam stunt TV.. Akekekekek..... Az takut so dia buat sekali je, selebihnya aku yang buat... Cool huh sebab mostly driver lelaki....
Tak habis2 dengan peace nyampah pulak aku tengok.. Huhuhu..
Okay.. Masa ni aku dah bersedia nak lakukan aktiviti stunt.. Akekekeke.... Drive full shuttle pastu break sekuat hati......... Haaaaaaaaaaaaa..... Memang terbang separuh nyawa aku tapi bila fikirkan, ape nak takut.... Belasah jelah.. Sebab sebelum test drive ni kami ade taklimat.. Aku tengok video Exora terbabas guling2 dan tak kemek hancur so ok lah kot... Kalau terbalik, kira safe kot... Akekekeke..
Nasib baik aku dah biasa bawak kereta Bi sebab kereta dia auto.. Kereta aku memang manual... Aku jarang bawak gear type bengkok2 mcm ni, dulu adelah sekali drive Merc bapak si Black... Huhuhu... (Tetiba tersebut Black pulaaaaaaakkkk...)
Az tengah sibuk cari jawapan untuk soalan2 yang kena jawap.... 

Settle ni, ade challenge satu lagi iaitu side parking sambil mata kau kena tutup babe.. Memang nervous gila sebab aku kena park dan Az bagi direction... Lupe pulak nak suruh crew tu ambilkan gambar sebab dah nervous.. Hahahaha... Dahle side parking sebelah kiri okay... Sambil mata terpejam tu aku tawakal ke park laju2 ikut kata hati, sekali pecah rekod babe...... Within 40 saat aku park.. Menjerit2 crew tu sebab aku dapat pecah rekod... Aku pun tak tahu macam mana aku boleh park dengan cepat sebab tetiba je dah park gitu... Akekekeke..... So challenge ni memang bagi markah penuh kat group aku lah for sure...

So sesape yang menang challenge diberi peluang merasa naik Exora sekali lagi (taxi ride) tapi kali ni, profesional yang drive... Kau tatau dia pusing sana pusing sini, amik lap sampai terangkat tayar!! Menjerit2 aku dalam kereta tu macam naik roller coaster.. Tapi memang stabil lah Exora tu... Tak rasa bergegar sangat pun.... Kedudukan kau tetap stabil dan selamat di seat masing2... Memang best!! Ni baru betul2 stunt babe.. Hehehe.. Tunggu jelah gambar dari crew Proton nanti.... Heheheh...

Sebelum balik semula ke Philea Resort, ayuh kita posing dengan kereta kita ni....
Uncle yang tadi ambilkan gambar... Sporting betul dia...... Dia siap bebel2 cakap tak puas hati tak dapat try taxi ride tadi... Yelah Uncle, tu untuk yang menang challenge je... Hehehehe..
Sampai je Philea tetiba dapat welcome drink dengan wet towel untuk refreshment... Meh amik gambar dulu....
Philea ni belakang office aku je, memang kalau aku ade duit pun tak hendak le aku bercuti kat sini..... Boleh bau kelibat boss aku nyah oiiiiii... Chooyyyy... Tak kuasa.. Akekekekek..
Tapi sesape nak gi Ramadhan Buffet kat sini tengah ada promotion 50% sampai 4 ke 5 August macam tu... So instead kena bayar RM69++ kau just bayar RM35++ jelah... Oklah tu kat makan kat Resort 6 stars.. Berbaloiiii.... Kalau Bi ada, memang aku ajak dia kesini.... Huhuhu..
Bunting event ni..... Pas tu kami terus turun ke bawah sana untuk lunch... Masa ni dah pukul 1.15pm.. Dah sedang elok lapar perut.. Heheh..
Agak jauh gak nak gi makan tu... Tapi Resort ni memang besar dan best cuma aku kalau nak datang pun tunggu 3 4 tahun lagi.. Masa tu maybe dah banyak pokok dan lebih cantik kot.. Sekarang masih baru lagi.. So pokok pun kecik2...
Nak jugak pose dgn ikan bawah tu....
Kat sini le tempat kami lunch tapi aku makan kat dalam.. Nak aircond nyah..... Cantik sangat sebab gabungan kayud an color hijau fav. aku... Hehehehe
Lunch aku haritu.....


Lepas lunch ade Image dan Financial Talk then umum pemenang.... Sempat lagi kami google nak cari jawapan.. So macam confident je boleh betul semua kan.. Heheheh.. Tapi too bad aku dapat tempat ke 6 dari 24 couple kot.. Not bad lah kan..... Hehehehe... Dapat cash price, syukur alhamdulillah..... Tak le corot sangat pun...

Pukul 4pm settle semua terus cabut balik rumah sebab nak shopping langsir..
Selain cash price yang kat dalam sampul tu, dapat lagi goodies bag... Dapat spa set yang best tu........ Hehehehehe....

Berbaloiiii..... Terberangan sekejap kalau ade duit lebih boleh beli Exora H-Line sebijik buat drift gi pasar dan shopping dgn anak2 sebab space besar.. Akekekeke...

8 ulasan:

ummi nia berkata...

sy pn dijemput ari tue masa buat kat ri-yaz hotel..tp kami terbgn lambat so, terlepaslah event nie

Aida berkata...

wahhh .. bestnya .. tak rugi kan pegi sbb goodies bag dia pun mengancam .. :)

yang, minggu ni i balik .. nanti jumpa ye nak bg pin Hard Rock ..

Lelord berkata...

wahh caya la beb

AZLYA AZLIYATIE.......... berkata...

Tq marsha coz ajak aku join ngan kau...mmg best...

rose --{@ ibuRafiq @}-- berkata...

oo cam bes je ek..tak penah pegi event camni..:-)

Lia berkata...

wahhh.. bestnya dpt join.. :)

gee ryder berkata...

wah best2!
bole ar angkat exora satu pasni hehehe

zoebear berkata...

mak aii cam best nyah..goodies bag proton tuh nmpak cm leather jer... best tak makan die nyah...?? sedap tak? leh g buka puasa kt situ klu murah cm tuh..oklah klu sedap berbaloi sbb separuh harga kan?? :p lambat komen aku nih..baru tgk kt blog ko.. sangattt jeless okeh.