Jumaat, Ogos 12, 2011

Shopping kasut dan pelita raya....

Petang tadi tetiba mood nak shopping membuak2 macamle tiada hari esok lagi kan.... Tetiba rasa nak shopping raya walaupun aku ada banyak masa lagi... Tapi hati risau kalau shopping last minute takut takde size dan watsoever masalah le kan... Dan, sejak semalam jugak aku dah survey kasut for kids kat official website macam Gap, Guess, Zara, Osh Kosh, Puma, Nike dan Adidas... Tapi tak jumpe pun yang betul2 berkenan dan ikut taste aku.... Actually last year kot aku ada ternampak kasut Puma Ferrari, yang sangat smart.. Range harga dalam rm189 tak silap aku... Tapi tadi puas pusing sports shops yang ada tapi mmg takde langsung kasut Puma jenis tu... Dalam website Puma pun mmg takde dah... Sedih sangat sbb mmg dah lama nak beli untuk Ariq... Takpelah takde rezeki kot... Nike dan Adidas pulak memang bukan taste aku sebab mostly design brand ni bercolor putih/cerah dan design sangatle ke laut.... Aku nak color gelap tapi nampak cheeky supaya anak perempuan aku nampak class dan anak lelaki aku looks handsome... U know what i mean.... Huhuhu.... Poyo tapi ade mak kesah?

Dan untuk Qila lagi, aku tak suka dia pakai kasut yang girlies sebab badan dia debab... Dan lebih stabil kalau dia pakai sport shoes atau flat shoes... Tapi tanak nampak nerd.... Just sweet and smart....

Ah banyak pulak syarat kau kaaann.... Kau nak pakai ke anak2 kau yg nak pakai??? Lempang kaaanngggg.... Heuheuheuheu....

Last-last.... Disebabkan dah nak dekat berbuka, terus tuju ke Clarks ajela nyah oiiiiii.... Ingat mmg tanak beli kat Clarks lagi sebab dah bosan dah ok... Tetiap tahun belikan Clarks utk Qila... Tapi, dah rezeki tokeh Clarks tu nak dapat duit aku kan... So, beli kat Clarks jelah... Ni aje yang kena dgn taste dan syarat2 aku tu.... Sampaikan budak salesgirl tu pun dah kenal muka aku ni.... Huhuhu...


Inilah hasil rembatan yang tak sampai 15 minit pun memilih.... Saiz UK8 untuk Qila dan UK5.5 untuk Ariq.... Masa nak bayar baru terhegeh2 tanye harga... Mak aaaiihhh... Kasut Qila bukan main mahal lagi.... Kalau kat UK, agaknye baru GBP34 dan Ariq punye baru GBP32 kot... Tapi kat sini mahal betul... Huhuhu... Mummy pun dah lama tak beli kasut mahal mcm ni tau... Last beli Clarks pun masa kat Manchester.. Baru GBP25... Tu pun sales punye stock... :(

Tak kisahle, within bajet pun... Walau terlebih rm6 dari overall bajet... Memula ingat nak beli sandals untuk bebudak ni tapi tak payahle.... Pakai je lah ape yg ada.. Kalau beli pun yang murah2 aje dah lah ye nak....

Pas berbuka kat nasi lemak kampung baru yg so-so kat Pahlawan Mall tu, kami sambung shopping lagi.....


Terjebak lagi beli shirts untuk bebudak ni sebab tgh sales uolssss!!! Padehal baju diorg dah melambak-lambak tapi tetaaaaappp aku terjebak membeli lagi... Ntah sempat nak pakai ke tak aku pun tatau..... Aduhaaaii....... Anak2 punye pasal... Nak eli baju sendiri susah sikit sbb kalau nak fitting bagai tu takut ambil masa lama... Sian pulak bibik dan mak aku nak handle diorg.... Tapi nasib baik jugak adik aku ada sekali...


Untuk aku aku just beli ni sahaja... Sandals raya... Huhuhu... Sedih kan? Tapi tadi sempat gak survey handbag Fossil dan dah jumpa color Olive Green idaman hati... Dah suruh budak tu simpan, esok lusa aku datang amik... Tak boleh beli depan Mama nanti dia bising.... Hahahahaha....

Kami spent berjam2 tadi kat Mahkota... Adik aku pun shopping sekali.... Ariq ligat betul.... Kesian bibik separuh mati kejar dan jaga Ariq... Yelah tadi kami tak bwk stroller sebab stroller tertinggal rumah parents Bi... Hehehee.. Tadi jugak darah aku hampir kering dan jantung hampir nak terkeluar bila Ariq berlari menuju ke escalator utk turun ke bawah... Padehal ramai je org kat situ tapi tak sorang pun tolong untuk halang Ariq... Diorg lagi gelakkan aku sebab aku berlari lantas menerkam Ariq macam Khairul Fahmi terkam bola dari penyerang Singapore gitu.... Sengal kan??? Kalau org dalam pantang, mmg dah terbukak jahit dah tadi tu... Aduhaaaiii anak... Selamba je muka dia.... Tu sebab kalau keluar dgn bebudak ni aku pakai flat je... Kalau pakai wedges, memang leper tapak wedges tu uolssss...

Mana2 kedai dia masuk, mesti dia layan fentau hangguk2 kepala, hentak2 kaki sambil berjoget... Tu belum lagi dia terbalikkan kerusi booth jual yogurt masa tgh tunggu Busu Boy bayar baju dia tadi... Adoooiiii... Mmmg tak larat wooo nak handle dia.. Nak marah pun dia bukan tahu sedih atau takut.... Kawal jelah mana yang patut...

Sebelum balik, aku sempat gi beli pelita dekat bazaar ramadhan Taman Cempaka... Rm20 dapat 6 batang.... Masa ni Ariq dah pengsan kat dalam kereta..... Ingat nak beli samping dan songkok utk dia tp next time lah....


Disebabkan tahun lepas dah beli color hijau, this year color pink pulak.... Ihiksss... Tak sabar nak pacak depan rumah then main bunga ape dengan anak-anak...... Kalau Bi ada mesti seronok kan??? Mercun yang dia beli banyak gila ni.... Tak tahule bila nak rasmikan.... Takut pulak sebab semua mercun yang gila babun punye kaw kaw kuat bunyinya... Siap ade fireworks okay.... Yang meletup kat langit tu.... Best gila.... Cepatle Bi balik... Tak sabar nak main mercun dan fireworks dengan dia....

Okaylah aku nak tido dah..... Penat gila ni....... Tapi happy sebab duit habis... Akekekekekekeke.... Happylah sangat kaaannnn.....

Gudnite uols....

Posted using BlogPress from my iPad2

13 ulasan:

Lelord berkata...

hahahhaa pacak pelita...wahh best2 sipi2 cahaya dpt kat umah aku kan. x sabo aku nk balik raya leh mintak bunga api ko nyah

Marsha~ berkata...

cepat ar balik..... main sesama...

gee ryder berkata...

kasut puma ferrari tu aku nak beli tahun lepas tapi takde size aqeel pulak...geram betul. dah la payah nak jumpa...

clarks pun best aku suka semua cantik2...

Tanpa Nama berkata...

so menunjuk la uuuuuuuuuu

Marsha~ berkata...

tanpa nama, so what? kau dengki?

Tanpa Nama berkata...

Kalau time ana balik nnt masih sale lg kan kt msia..nk shopping tuk bebudak nie jugak..hadoiii..x sabarnya nk balik!! -anasaliza-

LiAnA berkata...

smart ler kasutt ariq.. ariq ni perangai dia sebijik mcm aqil masa baya dia.. tak reti duk diam..kalau pi mkn kat luar aku mesti rasa tak selesa.. ada jelah perangai yg dia akan buat tp nnt makin besar dia berubah skit demi skit.. ko kena sabar jelah hihi

mamaDhea berkata...

cung!!

cemane nak tgk size kasut nie beb? UK size aku tak gheti.. ke mmg kita pkai saiz UK? hadoi laa kan.. dhea klu pkai kasut skolah pallas tu size sebelas.. agak2 saiz UK bape nok?

Elyn Sani berkata...

Kes ariq lari ke escalator tu sebijik mcm aku kene last year! Sorang pun x tulun. Lai gelak2 ado la. Seb baik la aku ni ala2 goalkeeper tangkas muahhaha

Marsha~ berkata...

Sya.. ala masa kau gi kedai tu, kau mintak je sie ikut anak kau punye umur, nanti pepandaile dia cari saiz nok... aku tak reti saiz belas2 ni.. sbb tak semua kasut sama dia punye saiz nak2 umur 5 tahun ke bwh, lain dengan 5 6 tahun ke atas..

mariaariffbaby.com berkata...

biar mahal skit kan..asal tahan setahun..

aku tak shopping lagi...waaaahhhh
:(

Aida berkata...

clarks kat melaka dan msia ni mahal kan .. aida pun shopping kat 6pm jek .. murah lah dari kedai .. hmmmm

tiefazatie berkata...

dasat2..adeh.ariq2..nakal sungguh..hee..xpe la sis..dpt gak selipar toilet..hihi..if apun suka beli selipar toilet..miahhaa