Ahad, Ogos 28, 2011

Persiapan akhir Syawal 2011...

Eceh... Bunyi tajuk sangat mendebarkan gitu....... Mahunye tak.... Lusa dah raya babe... Rumah belum kemas habis ni... Asal kemas je sepah balik... Asal kemas je sepah balik... Haruuuuu... Dan ini first time pulak raya kat sini... Sebelum ni mesti nak balik kampung... Tapi tahun ni aku decided nak raya sini dulu.... Nak pergi kubur arwah Abah dan Akak baru balik Muar... Ohye, nak raya rumah family Bi dulu.... Muar adelah kampung Mama.... Atuk nenek dah lama takde.. Yang ada kakak Mama yang sulung.. Yang no 2 pun baru meninggal last year, so memang tak meriah mana pun... Sepupu2 aku pun bukan ramai... Ciput je pun...
Tapi belah arwah Abah memang ramai.... Cuma rajin tak rajin je nak gi raya rumah diorg semua... 

Ohye, seperti yang dijanjikan..... Mari tengok hasil air tangan aku ni uols.... Langsir pertama yang aku jahit seumur hidup aku.. Akekekeke.. Sejarah ni uols... Sebelum ni tolong jahit sikit2 langsir rumah Mama... Tu pun berbelas tahun dulu... Dan sekarang aku menjahit langsir rumah sendiri.... Yeeehaaaa......

Tapi takde lah scallop2 bagai tu kaaann... Aku jahit simple je... Janji ado....
Taraaaaaaaaa...... Akhirnya berjaya aku menjahit langsir ni.... Seksa jugak nak habiskan sebab malas.. Akekekeke.... Tema kelabu hitam.. Day curtain tu warna kelabu gak... Tapi tak nampak sangat... Nak nampak jelas meh datang rumahleeee....
Langsir dalam bilik paling seksa nak pasang okay... Aku bijak ni sangat gi jahit semua bersambung... Berat wooooo nak pasang... Sengal tapi worth it laaah... Gambar ni aku ambil pagi tadi... Belum pakai sanggul lagi langsir ni.. Ni aku ambil pun sambil baring kat lantai bawah.. Penat wooooo pasang betulkan langsir bilik ni... Haritu bibik pasang tak tegang, sakit mata aku tengok....

Simple je kan langsir aku... Memang aku nak simple sebabnye, aku lebih suka style moden dan simple... Lagipun aku jahit sendiri, manalah aku tahu nak buat over2 pun.. Akekekeke....

Tadi sempat last kopek shopping.... Belikan Mama tudung, bibik pulak dapat kasut raya... Qila dapat lagi sehelai dress.... Jadilah... Tak sempat dah nak cari blouse untuk dia.... Ni pun rasa dah berlebih dah baju raya dia... Alhamdulillah rezeki anak2..... 
Dress Qila... 2 dari Bandung, 2 dari Malaysia..... Semua sleeveless... Senang tak panas... :) Dahle bekas2 chicken pox masih ada... Belasah.....
Dan beberapa t shirts, blouse, jeans, skirts dia..... Cuba cari mana Qila....... Hehehehe... "Banyaknyeeee baju Qila ek Mummy.." Dia kata.....

Yelah, Qila sekarang perangai kalah diva.. Kejap2 nak tukar baju... Kejap2 nak tukar panties... Panties dia je berpuluh helai kalah Mummy..... Asal shi shi je mesti nak tukar panties... Hover...

Baju kebaya malas nak amik gambar.. Baju kurung esok baru nak amik kat tailor.... Meriah raya ni untuk anak2 Mummy walaupun Daddy balik lambat lagi... Takpelah kan.... Tak muat pakai boleh simpan... Nanti Busu Boy ade anak nanti, pas kat dia je.... Hehehehe...

Bi baru je call... Dia dah nak sampai Lumut... Lepas hantar grup paskal kat sana dia terus shoot Singapore... Sedih sangat sebab dia berbuka roti canai je.... :( Takpe ek sayang.... Nanti Ling bawak rendang, ketupat, sambal udang untuk Bi ye.... Lemang pun Ling bawak... Penuhle bonet kereta dengan makanan nanti... Eheks... Qila pun dah excited nak jumpa Bi... Hari2 test kasut raya dia.... Setiap hari dia punggah socks baru untuk di test dengan kasut raya... Haaaiiihhh.....

Tak sabar nak tunggu Satu Syawal... Tapi, pada masa yang sama.... Rasa sedih sebab terpaksa meninggalkan Ramadhan.... :( Kan best kalau ada seminggu lagi untuk bersama Ramadhan??? Hermmm... At least, Bi boleh sign off, minggu pertama raya.... :(

Oklah uols.... Nak sambung kemas rumah... Daaaaaaaaaaa....

4 ulasan:

Fazlinil Irma berkata...

rasanya tahun ni mmg trend warna kelabu/silver la kan.

Ena Mazly berkata...

bravo bravo dah berjaya siapkan langsir raya.....

anak2 pompuan mmg gitu agaknye kan, baju diaorg mmg akan lebih byk dr anak lelaki.. ehehehe...

selamat beraya ke singapore....

Elyn Sani berkata...

Pergh kelas ko jahit curtain sendiri. Puas hati kan!!

Mama Ishazah berkata...

lawanya langsir..beraya sakan ler thn nie..hiii.slmt hari raya marsha..