Rabu, Ogos 24, 2011

Masih sedih dan takde mood...

Pagi ni baca paper... Ternampak pulak kisah dua beradik yang kena langgar kereta masa naik basikal balik dari sekolah... Meninggal keduanya.. Aduhaaaaaaaaiii... Sedih dan sebak sangat tengok mayat si abang meniarap lengkap berpakaian sekolah.... Teringat Ariq.... Sedihnye Tuhan aje yang tahu....

Entahle emo betul aku sehari dua ni mengalahkan perempuan mengandung.... Oh ye ek, sebab aku memang tengah datang bulan kot... Patutle emo betul... Huhuhu...

Tapi tetaaaaaaaap sedih, meleret2 sampai ke petang ni haaa...

Yang buat aku tambah sedih lagi, adik dia umur 6 tahun pun meninggal.... Dua2 beradik tak sempat beli baju raya sebab maknye orang susah, kena tunggu nak dapat duit zakat baru nak beli baju... Aduhaaaaaiiii... Anak2 aku baju melambak2 tak terpakai.... Haihhh.... Itu pun aku komplen baju anak2 aku sikit... Tak banyak... Apelah teruk nau aku ni....

Dapat pulak email dari Bi... Dia cakap bekalan makanan semakin habis.. 30 Ogos baru kapal dia sampai Singapore.. Sementara ni, diaorg kais pagi makan pagi... Tiada haiwan yang boleh dimakan lagi... Hari2 makan nasi dengan sayur je...

Lagilah aku emo seemo-emonya ni.... Kesiaaaaaaannn laki aku... Sedangkan aku makan asyikkk tak habis.... Pagi tadi baru makan KFC Breakfast.. Oopppsss.. Tu pun telur dgn kentang putar makan tak habis... :(

Ooooppss..
Ariq sayang......... Walaupun Ariq sangat 'baik budi'.... Sangat 'mendengar cakap'... Mummy tetaaaaaap sayang sangat kat Ariq...... Walaupun Ariq suka sangat gigit Mummy... Mummy tak kisah.. Gigit lah lagi nak oi.....
Walaupun Ariq suka hempuk2 Ipad Mummy, takpe.... Hempukle lagi nak...... Mummy pasrah walau menderita di dalam hati.......

Huhuhu...

Ohye, semalam dah gantung langsir... Nanti aku tunjuk sini ek.... Persiapan anak2 sume dah complete sebab semalam dah all out shopping..... Pasni dah boleh relax.. Alhamdulillah... Walaupun merit bonus Daddy belum clear lagi sebab JOCA test yang haw*u tu... Persiapan anak2 Mummy tetap meriah.... Rezeki... Syukur...
Merit bonus tu boleh buat simpanan.. Takpe... Ada hikmah semuanya ni....

Qila pun dah sembuh 90% dan dah pergi sekolah pun tadi.... Alhamdulillah......

Semoga Daddy selamat sampai ke Malaysia... Moga pengganti Daddy dipertemukan dengan segera.. Amin....

11 ulasan:

zoebear berkata...

sedihkan 2 beradik tuh, kalau ko tengok berita semlm lagi sedih..bapak dia duduk tepi jenazah anak dia sambil nangiss.. :( aku rasa sebakk sangattt.. Ya Allah jauhkan perkara2 tu jadi kat orang2 yang kita sayang.. Nauzubillah...

w|cKa` berkata...

nape ariq pakai socks seblah je? huhu

Marsha~ berkata...

Zura... Tulah... napelah org tu boleh langgar ek dua beradik tu.... :(

wicka, baru bangun tido.. tercabut lah tu..

Ainul Hayat berkata...

Kak Marsha,

Memang sedihkan kak berita tu. mengenangkan dah nak raya. Bersyukurlah sekurang-kurangnya kita masih punya orang tersayang, masih ada rezeki. Berita semalam tu betul-betul boleh menyedarkan dan menginsafkan kita kak.

6 hari lagi lak tu kapal asben akak nak sampai S'pore. Doakan semuanya selamat.

Saya pun emo kak semenjak dua menjak nih. HUHU

Lin berkata...

tu yg kdg tak suka tgk/baca berita.mesti ada cite sedih..huhu..

aku lak tensen,kt opis ni tiap thn kutip sumbgn utk kakitgn bwhn.pastu kutip ikt gred.makin tinggi gred,makin tinggila kena sumbang.yg aku tak puas ati.diaorg kutip gred 41 ke atas je..tak patutla..kutip utk semuala..kecuali gred kakitgn yg akan diberi sumbangan tu.barula ikhlas namanyaa..

pd akula,klu nk kutip tu baikla kutip utk anak yatim ke ibu tunggal ke..org sakit ke yg lbih memerlukan dr org yg sihat walafiat boleh bekeja.pastu dioran tu siap pakai hp/keta mewah dr aku yg hanya bwk kelisa cabuk je.huhu

sorila..aku pun emo gak ptg ni.huhu

Marsha~ berkata...

Ain.. Thanx.. :)

Lin... hahahaha.. nasib badaaannnn...

liza berkata...

lorr...stok makanan kapal dah nak abis ker..kesianya kat diorg..fitri pun pagi tadi pg amik JOCA test tu walaupun kami memang tak dapat merit..hehehe..apapun moga adalah penganti bob nanti.

Lelord berkata...

aku tengok berita sedihnya la ms bapar dorang melutut kat jenazah anak2

ZuRaNaI berkata...

aisyoo..mmg mnyayat hati..huuu

Lia berkata...

Lia pun sedey jugak baca berita tu.. sob..sob. hubby org kapal jugak ye. samalah kita..

gee ryder berkata...

alamak sedihla berita2 camni nak dkt2 raya ni huhuhu...
tapi takpela, budak kecik syurga tempatnye....