Selasa, Ogos 09, 2011

Dugaan di bulan puasa..

Hahahah.. Takdelah dugaan besar mana pun..... Selain kesabaran menipis, yang paling aku selalu kena tempuh adelah ini :-
Huhuhuhu.... Masa bulan puasa ni lah bebudak ni makan non stop.. Sampai kehabisan stok makanan kat rumah okay, terpaksa maknye yang suci ni gi keluar beli.... Adoyaaaii.. Yang tu tak kisahle kan... Paling sadis, setiap kali diaorg makan, Ariq terutamanya mesti nak suap Mummy dia ni haa... Dia memang macam tu... Sayang sangat Mummy takut Mummy tak cukup makan kaaannn... Selagi Mummy tak makan, selagi tu dia dok menyuaaaaaaaap sampaile tersentuh makanan kat mulut Mummy dia ni haaa... Semalam, nyaris2 terbuka puasa jam 6.45 petang!! Ariq gi suap lolli pop kat mulut aku hampir termasuk mulut dah kaauuu... Huhuhu.. Sadis betul...
Ko tengok... Makan pun sibuk nak main Ipad.. Diorg ni makan kat bawah je... Qila dah tak muat nak duduk high chair... Dan terlalu pendek pulak nak duduk kat meja makan so duduklah atas lantai je...... 
Buat muka bila kena marah... Time makan mana boleh main... Babap kanggg..
Hujunggg je dia pegang sudu tu.... Diorg cukup suka cookies crunch ni... Mesti sediakan banyak stok kat rumah.. Haritu je kebetulan habis licin...
Dua2 belum mandi... Biasa ar.. Weekend mmg mandi lambat.. Hehehehe...
Ni pulak masa Ariq teman aku gi beli sup tulang Mama.. Dalam kereta, dia tengah makan roti... Masa aku bagi sekeping roti kat dia, laju je dia koyakkan separuh then bagi aku... Soooo sweet....... Ariq memang akan share semua makanan dia dengan aku... Bila aku cakap "Mummy tanak... Mummy puasa" Tapi dia peduli hape... Tetap dia suruh aku makan gak...
Gulp... Petang2 gini dah kureng terliur kot.... Sebab dah lepas waktu genting... Bagi aku waktu genting adelah pukul 2 hingga 3 petang... Haaaa... Masa tu memangleeeeeeeeee lembik tahap maximum.. Tapi lepas je pukul 5 terus aktif balik sebab tak sabar nak sediakan juadah berbuka.. Akekekeke...
Budak ni sangat tak suka makan nasi... Benda lain memang dia suka.....
Makin lama makin manja budak ni... Kalau aku kat rumah, 24hrs dia nak melekat nak gentel siku... Adoyaaaaaaiii... Bila nenek dan bibik bagi siku diorg... Dia tanak pulak...
Tengok... Gaya makan macam lapar sangat..... Geram je aku tengok...
Peace dik peace!

Ohye, 2 malam lepas aku borak2 dengan Qila... Aku saje tanya dia nak adik lagi tak... Dia kata nak... Tapi nak adik boy... Tanak adik girl.. Boleh??? Demand pulak.. Selalunye kalau dah ade adik boy, diorg akan mintak adik girl... Tapi Qila ni terbalik pulak...... Dia kata adik girl tak best... Hahahahaha.. Macamle kau ada pengalaman dengan adik girl kann..

Macam2 hal... Tetiap malam suruh cerita pasal Daddy... Sabar ye sayang... Doa banyak2 supaya Daddy cepat balik.... 

Ohye, Ariq pun memang suka sangat dengan baby... Kalau jumpa baby kat mana2, dia kejar then peluk atau pegang bebudak tu... Tataule sebab suka ke atau sebab geram... Heheheh...

Tengokle sayang ye... Kalau Mummy rasa dah ready, next year atau next 2 years dapatle uols adik ye... Kuikuikui...

7 ulasan:

far_east berkata...

peace Ariq...baguih Ariq nie kecik2 pun tau utamakan ibu dulu yer...

Aida berkata...

baguslah ariq ni .. sentaplah sapa jadi awek dia nanti .. wakakaka ..

Tanpa Nama berkata...

Yeahhh..nk adik lagi..mari meramaikan umat islam..hihi -anasaliza-

dey berkata...

Sweetnyer ariq.hensem boy lak tu...

hestyrezyuda berkata...

gentel siku tak pe.. jgn gentel lain kak.. hahahaha..

eh kak.. dah umum kan ke pemenang GA?

tiefazatie berkata...

comel gle!hee..mmg le dugaan nie sis..berabes anak2 mkn eh..hihi..cian2..sabo je la..hee..

Marsha~ berkata...

hest.. dia suka gak gentel tetek dia dan tetek busu boy dia.. akekekeke..