Ahad, Julai 24, 2011

Tensyen

Memang aku tensyen... Tensyen sebab harini duit banyak habis.. Bukan habis sebab shopping.. Kalau sebab shopping aku tak kisah... Ni sebab kereta...

Padehal masa 6 Mei haritu dah beribu dia telan duit aku... Hari ni habis lagi setengah ribu just utk tayar dan rim bongok tu... Haih... Memang tensyen.... Baru ingat nak shopping langsir raya minggu ni.... Haih... Hanginnnnn walaupun kereta aku nampak hot dgn rim baru.... Bukan sport rim idaman pun tapi jadilaaaahhhh..... Yang penting aku ada kereta, kau ade?? Tetiba emo... Hahahaha..

Zaman skrg sume perempuan dah ada kereta Marsha ooi... Yang takde kereta dah tak wujud lagi dah.. Walau kereta kau old skool tp byk berjasa kau kau kereta tu... Wey, sape tak tau wey.. Kereta aku ni hot tau duluuuuu... Mcm tuan dia gak.. Akekekekek... Poyo... (Sedapkan hati yang tengah sentap...)

Ohye, satu lagi buat aku tensyen adelah Qila.. Smlm sebelum kami balik rumah mertua aku ni, Qila mmg dah tak demam. Batuk pun alhamdulillah dah takde... Tapi petang td dan malam ni, batuk dia mcm teruk balik... Tensyennya aku Tuhan je yang tahu... Kenapalah Qila batuk balik ni sayang.. Nak kate minum ais.. Tak pernah bagi minum sejak kecil, makan gula2 pun takde... Sbb coklat tadi ke? Ape lagi yang kurang ni??? Aircond bilik ni ke?? Bilik ni berhabuk ke???

Esok, kalau balik Klebang dan still batuk lagi, sure aku kena marah kaw kaw dengan Mama... Sure punyelah... Tu lagi buat aku tensyen.. Dia mesti akan keluar ayat mcm ni :

"Asal balik dr sana je bawak penyakit. Asal balik dr sana je mesti batuk"

Dia memang tak bagi aku balik sini sbb bebudak ni belum sihat sgt tapiiiiiii, aku dah 3 minggu tak jenguk mak abah kat sini.. Lagipun 2 mlm je pun sbb esok mak dah nak ke Auckland... Serba salah le mcm ni kan... Mak abah pun rindu nak jumpa cucu2 diorg ni... Susah lah hati aku mcm ni... Tertekan sangat...

Mama takkan faham... Aku sedaya upaya menjaga anak2 aku dgn cara yg terbaik.. Aku beri vitamin termahal dan terbaik utk mereka.. Susu termahal dan terbaik... Rawatan doktor terbaik dari hospital yg terbaik.. Tapi kuasa Tuhan, mereka tetap jatuh sakit.. Bukan mahu aku jadi macam ni tapi Mama tetap salahkan aku....

Sayang Mama pada cucunya nan seorang ni mengatasi segalanya yang ada di dunia ini tp apa daya aku.... Aku juga sayangakn anak2 aku lebih dari segalanya yang ada di dunia ini..

Mungkin ini balasan Tuhan atas dosa2 silam aku yang lalu.... Hermmm...

Ya Allah... Sembuhkan lah anak2 ku sebelum bertemu nenek mereka esok hari... Tak sanggup telinga dan hatiku ini nak menadah leteran Mama nanti.. Pindahkanlah segala penyakit itu kepada diriku..... :( Aku sanggup mengharungi seorang diri tapi janganlah kau berikan penyakit2 itu pada anak2ku.. Tolonglah Ya Allah....

Hermmm... Dahle duit aku habis sbb tayar dan rim bengong tu.... Lepas sebijik handbag Fossil.. Tenuk betul lah cina tu ketuk aku... Lepas satu satuuuu dia racun aku suruh tukar... Ma cau hai betul lah.....

Huwaaaaaaaaa............ Bila sms Bi mengadu domba, selamba je dia jawap... "Okaylah tu... Baru RM615.. Tayar cap Korea tak semestinya tak bagus.. Demi keselamatan keluarga jugak.."

Chooooooyyyyy... Tayar Korea tak semestinya tak bagus????!!! What do u mean bebeh??? Padehal cina tu kata BAGUSSSSS.. Sentaaaaaaaaapp lagi... Terus merajuk dengan Bi...

Sepatutnya dia kata lah "Its okay sayang... Transfer je lagi duit dari akaun Bi... Buat beli handbag ye sayang...."

Huh!

Tensyennnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!

Esok sape buat palat dgn aku kat opis siap ar... Pegawai ke Pengarah ke, aku jentik peranakan sekor2 baru tau...

Gud nite!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

7 ulasan:

zoe berkata...

hahaha. ayat last x leh blah kak.. anyway.. hopefully Qila will doing good. she will gets "genki' tomorrow.... InsyaAllah

OneSimpleMother berkata...

sabar la ye marsha.. akak doakan qila cePat sembuh kay.. buat pekak telinga jer dengar mama bebel tu. tu semua kan kuasa tuhan. mana dayanya kita nak menahan.. :)

ZuRaNaI berkata...

fuh2..tiup sakit jauh2...

Lelord berkata...

hahhahahah agak2 kalau jentik peranakan leh ngandung x

ibu chicamie berkata...

uwaaa....mama kite same laaaaa.uwaaaa lg...pdhal kite dh bg d best utk ank2 kite kn :-(

Aida berkata...

susah jugak kan .. padahal dah anak nak demam, kita yg mak ni pun tak boleh nak halang .. apa pun, tabah lah u ols .. take care ...

Tanpa Nama berkata...

Moga Qila cepat sembuh yekkk..memang hati x sedap kalau anak sakit..biar kita yg sakit xpe..jgn anak..huaaa..sian Qila n sian mummy Qila.. -anasaliza-