Isnin, Julai 25, 2011

Ayuh potong rambut..

Semalam ingat nak bawak anak2 gi potong rambut dekat kedai area rumah je sekali tutup daaaa....

Dah alang2 semangat waja nak potong rambut diorg, terus aku drive ke Aeon Mall.. Kat sana confirm bukak dan ade satu kedai mmg sesuai utk kids... So ayuh kite....


Memula sampai nasib baik ade satu je customer.. So tak tunggu lama... Ariq tengah nervous sebab dia mmg takut potong rambut... Dah pegang2 pipi ala2 buat facial gitu hilangkan gabra... Akekekeke....


Qila macam biasa excited... Haruslah kan, potong rambut dalam kereta ni.... Mau dia tak excited.. Kalau aku pun, aku suke.... Hehehehehe...


Sengih dan malu2 kucing.. Hehehe... Qila potong rambut style bob.. Tapi so-so jers...


Tengokkkk... Bukan main happy lagi......



Siap ade cermin besar dengan kids decoration dah mcm taska dah....


Okaaayyy.. Tiba turn Ariq.... Maaakkk aih... Ko tengok!!!! Baru minah pengkid tu nak potong rambut dia, Ariq dah start berkuntau.... Memang aku dan bibik struggle pegang tangan dan kepala dia.... Punyelah seksa....


Macam2 cara kami buat nak bagi dia tenang.... Takut rambut senget je... Nanti tak handsome. Aku siap tunjuk bird.... Flowerrrr... Cicakkkk yang ada kat dinding depan cermin tu.. Hahahahaha...


Akhirnyaaaa settle jugak.... RM13 seorang... Boleh tahan murah gak harganye....


Sebelum balik, mari pekena games dulu... Aku dahle pakai baju buruk... Selekeh gila.... Lantak lah, ade aku kisah???? Hehehehehe..... Janji anak2 aku happy... Huhuhu...


Qila mmg suka main pukul2 ni..... Dah berhabis duit dan token terus ciow balik.... Singgah bengkel depan rumah untuk tukar tayar... Huwaaaa...... Semput mak nak bayar bill... Takpelah.... Demi keselamatan anak2 jugak...

So skrg rambut Ariq dah pendek... Harap masa raya nanti dah ngam2 panjang dan smart utk bergambar... Walaupun Daddy belum tentu dapat raya bersama, tapi hidup perlu diteruskan bebeh.... Raya tetap rayaaaaaaa!!!!!!!

Hehehehehehe..... Ok ciow nyah... Nak gi bfast..

Posted using BlogPress from my iPad2

6 ulasan:

aliza berkata...

yes bebeh, raya tetap raya! :D

take care and salam ramadhan dari kami sekeluarga :)

mariaariffbaby.com berkata...

wah..aku belum lagi nak potong rambut si ecah ni..
tapi mmg dah panjang..harus gak potong sebelum raya nanti

tapi bila kah?

d.i.l.a.r.i.z.a.d.i berkata...

comelnya rambut baru qila tu.....sporting la dia.. relax je potong rambut.

gee ryder berkata...

comel la dedua ni.
senang jer nak potong rambut dorang ni. straight jer cam aqeel gak hehe

Aida berkata...

wooo .. tak sangka kat melaka ada cenggini .. kalo tak, kedai mamak je lah adin pegi .. dina, potong kat kl ni je hah ..

Elyn Sani berkata...

Wafiq dh pandai demand nk aunty alice je ptg rambut die. Siap pesan tak mau botak ye!!