Selasa, Julai 05, 2011

Aktiviti semalam uols!

Mama kan gi Brunei, belum balik lagi so aku terpaksa ambil cuti... Nak hantar Qila gi school dan bayar sekali yuran dia.. Ingat nak jumpe principle nak tanya perkembangan Qila tapi Ms. Molly tu takde lah pulak.... 

Semalam bangun lambat! Kelam kabut mandikan anak2.. Hahahahaha.. Apelah aku ni..... So tak sempat nak breakfast ape sume terus start engine kereta... Ariq buat muka kesian nak ikut so ayuh kite........

Qila punye kelas start at 9.. So ngam2 sampai pukul 9.05 pagi.. Sekolah Qila dekat je dengan rumah nenek Tengkera so ngam-ngam soi lah kan... Aku dan Ariq masuk jap tengok Qila curi2 dari luar class.. Hahahah.. Sangat sweet bila Ariq kata,

"Qiya!!! Byeeeee....." Sambil lambai2 kakak dia.. Hahahahaha.. Banyakle kau punye Qiya dik oiii.. Kakak lah sayangggg....

Sangat terharu bila Qila masuk ke kelas, lambai2 tangan kat Mummy dan start schooling dia dengan semangat dan excited... Ikut semua arah teacher, dengar dengan patuh ape teacher ajar...

Tetiba aku rasa nak nangis sebab terharu sangat... Selama 3 tahun dia membesar depan mata, ini adelah antara moment paling indah dalam hidup ni bila tengok dia boleh adapt dengan classmates dan teacher... Dah besar dah anak kesayangan Mummy ni...... Auuuwww... (Kesat air mate...)

Yelah ni first time aku hantar dan ambil dia dari school sejak dia masuk school 3 bulan lepas..... Banyak improvement dia... Aku buat jugak sport check.. Tandas dia.. Dapur... Menu haritu dan semuanye lah... Pas Ariq dah boring, aku keluar... 

Bawak Ariq jenjalan je Jusco, cuci mata dan duit sebab semalam adelah last day for Jusco Privilege.. Nggeeee....
Memula budak ni boleh tahan lah behaved... Siap pakai sunglass dan main2 radio... Tadi masa kakak ade, dia duduk belakang.. Dia jarang dapat duduk depan sebab kakak taiko mar.. Mana boleh kaaann..
Jari non stop mengentel volum radio.. Tak kisahle janji diam.. Jusco pun sepelaung je bukan jauh sangat...
Haip!!!! Dah mula nakal sebab dah kacau stering Mummy!!!
So nak bagi diam, meh amik susu minum dulu.....

Sampai Jusco awal gila baru 9.50 pagi... So layan playground dulu.... Puaslah Ariq main kat sini sebab takde orang lain kecuali dia......
Tapi dia main slide je... Hahahaha... Siap buat bunyi "Wooooo" bila turun dari slide.. Heuheuheu....

Lepas tu aku ajak gi floor 2 ingat nak beli baju tapi nan hadoooo.. Just cari teats baru Qila kat kids department sahaja.. Masa ni Ariq dah start tidak boleh dikawal sebab dia mengambil semua barang2 yang dia nampak depan mata... Adooooyaaaiii... Ohye, aku tak bawak stroller... Nak amik stroller Jusco tp kaunter informasi jauh kat tengah le pulak so malas... Jusco baru ni besarrrr.. Mak tak kuasa....

Ingat aku boleh handle anak aku yang satu ini tetaaapppiiiiiii.... Ku sangkakan panas sampai ke petang... Kahkahkahkah.. Rupanye ribut puting beliung di awal pagi!!! Choooyyy...
Ini bukan gelak tertawa... Ini dia tengah merengek2 nak kan belon tu....... Dia suruh "Mik..Mik..." Ambik katanye kaaaannn... Ariq ingat mall ini Ariq yang punye?? Sesuka nak amik apa yang Ariq ndak???? Heheheh... 

Dia kalau cranky sbb tak dapat ape dia nak, dia keraskan badan kalau kita nak dukung dia.. Haaaaa... Tu yang buat aku nak tercabut pinggang tuuuuuuuuuuuuuu...... Melentik2 badan dia tanak aku dukung... Haippp!

Perrggghhh.. Namun aku keraskan hati jugak... Alang2 dah sampai Jusco ni, aku nak gak settle kan ape yang aku nak buat seperti :

i. Beli teats botol Qila
ii. Beli tiket wayang
iii. Keluar duit dari ATM
iv. Amik member card dari Stage
v. Beli JCo Donuts
vi. Beli A&W Rootbeer Floats

Kau bayangkan... Di saat2 akhir nak menuju ke parking dia boleh tanak balik.. Aku ke depan, dia larik ke belakang... Bila diseret ajak balik dia dah start berguling ke lantai... Haiyooooooo...

Tangan kiri dahle penuh plastik JCo dengan air rootbeer.. Tangan kanan dengan segala tenaga yg ade, aku dukung dia.. Adddoooooyaaaiiiii... Dalam hati terus bersumpah setia taubat nasuha tak hingin dah aku bawak dia ke mall lagi tanpa bibik dan stroller!!!! Taubat nyaaaaaaaahhh!!!

Tu belum lagi dia turun naik escalator, berebut nak cucuk card ATM, berebut nak bayar kat cashier, lari masuk bawah cashier dan lari kat bawah2 rak baju.... Haiyoooo...

Sampai bayar parking pun dia nak buat! Senget bahu aku tawww...

Dalam kereta, kaw kaw aku marah dia.. Sampai merajuk dia masa bibik amik dia kat rumah.. Tanak pandang aku dah... Aku tinggal dia kat rumah sebelum amik Qila kat sekolah... Huhuhu.. Padan muka.....
Kat sekolah, Qila masih concentrate tapi tgk muka dia tgh tak tahan ngantuk dah.. Hahahahahaha.... Bila dia terpandang pintu, dia nampak aku terus dia senyum......
Beratur sebelum keluar class....
Itu adelah anak saya yang berumur 3 tahun yang saya sayang sangatttt!!!!!
Lepak jap sebab gate masih kunci.........
Dalam kereta, tanye Qila... Nak donut takkkk??? Terus Qila tanye... "Mummy beli kat Jasko eeekkk??"

Ooopppssss.. Kantoiiiii.. Akekekekekekeke.... Dia yang suruh letak tisu kat baju macam tu sebab takut kotor baju sekolah dia... :)
Selera dia makan.... Kat rumah up seketul lagi... Petang up lagi seketul.. 3 ketul khas untuk dia sahaja...:)
Dia memang suka yang ade coklat rice ni sahaje...... ;)
Dah habisssssssssssss... Jom balik ye sayang????

Petang aku keluar senyap2 tengok wayang.. KL Gangster you.... Mak taste Aaron Aziz sangat2... Machoooo....... Bestnyeeeeeeeee kalau dapat jumpa dia face to face...

Ohye, lakonan Ajib, Jai, Shark, Fadil dan tentunya Malek memang sangat mantap..... 5 bintang untuk filem ni... Berbaloi dapat RM11 juta lebih kan??? Puas hati jugak akhirnya dapat tgk kat panggung....

Panjangnyeeeeeeee entry hari ni kan... :)

5 ulasan:

Aida berkata...

tengah membayangkan bagaimana kalutnya marsha sambil mengendong ariq dan tangan penung dgn barang .. kalau barang jatuh takpe lagi .. tp kalau mommy dgn ariq yg jatuh, gimana sihhhh ???

Lelord berkata...

hmmm aku tgu kat astro 1st aje la jawabnya

far_east berkata...

ala tomei nyer seluaq ariq...mula2 tak perasan tapi lepas tengok pic dia merengek2 tue baru pasan hehe

Marsha~ berkata...

hehehe.. busha tu sebenarnye.. terbeli kecik.. RM10 aje hahaha

Ummi berkata...

panjang tp best takpe..bace dari huruf ke huruf..hiiii