Selasa, Jun 14, 2011

Selamat tinggal Jakarta!~

Berpinar mata mak nak habiskan entry Jakarta-Bandung ni uols... Huhuhu... So harini aku lum sum kan semua.. Senang keje mak uols!

So ini adelah last day.... Hari Selasa 7 Jun 2011 bersamaan hari Tuesday... Akekekeke.. Memang aku tidak sabar sangat nak balik.. Rindddddduuuuu kat anak-anak hanya Tuhan je yang tahu... Memang mencabar lah uols pergi trip tak bawak anak2... Sebab itulah aku elakkan sight seeing or anything yang boleh ingatkan aku pada anak2 macam gi Safari keee.. Harus menangis aku kat Safari tu bila tgk animals.. Dah tentu kalau bawak anak2 diorg akan suka kan.. That why aku tak join the boys gi Safari dan sight seeing... Benda2 macam tu buat aku feeling2 rindu kat anak-anak rasa kesiaaaannn sangat diorg kena tinggal.. Mulalah rasa macam "Eh kalau Qila tengok ni mesti dia suka.. Eh kalau bawak Ariq gi sini mesti dia exicited" Haaaaa..... 

Tu sebab hidup aku kat Jakarta-Bandung tu shoppppingggg 24hrs.. Takde lah nak jalan gi park ke... Gi tugu ke.. Gi Safari ke.. Takde maknanye! So tiada gambar2 cantik secantik gambar the boys.... (Read : The boys = Owne, Sham, Cerap dan Hafiz)

Tapi last day ni aku memang sengih non stop lah sebab tak sabar nak jumpa anak2.. Feeling dia sama seperti macam rasa nak sign off kapal lepas 6 bulan berlayar uols!! Macam ni lah agaknye Bi rasa everytime dia nak fly balik Malaysia jumpa anak2... Huhuhu... Hanya hati ibu sahaja yang tau uols.... 
Lobby Bellagio Mansion.... Tengah tunggu supir nak bawak gi airport.. RM200,000 satu van.. Kehlas kan apartment ni kan siap ade lobby... Kalau kat Malaysia? Lobby hotel pun belum tentu vouge macam ni... :p

Ohye, kami sesiap gi timbang luggages kat gym sebelum bertolak ke airport.. Mana tau kan terlebih 23kg.. Hehehehe...

Sebelum ke airport, kami lunch di tempat ini.. Mbah Jingkrak lagi....... ;)
Aritu datang dah malam so takde can nak bergambar depan ni.... So harini all out uols.... Ayuh kite....
Lauk pauk di depan pintu masuk.. Pilih dan tunjuk aje nanti diorg akan ambilkan.... Nasib takde pulak lalat berkeliaran kan... Bersih je dia susun semua lauk pauk....
Haaaaaaa.... Trade mark warung ini adelah orang tua ni... Inilah Mbah Jingkrak... Mana2 serata pelusuk warung ade je patung dia pose ala2 Lena AF9 ni ha.. Kau bayangkanle tengah2 malam buta... Kau rasa patung ni bergerak tak??? Akekekeke.. Cer tengok gigi dia??? Boahahahahahaha... Pelik aku.. Boleh pulak weols selera je nak makan kan pas tengok muka Mbah ni.. Hahahahaha...
Apa yang best tentang tempat ni adelah perhiasannya... Tuan punye tempat makan ni mesti gila kumpul semua barang2.. Like macam topi, koleksi basikal kecil, botol kicap, kotak rokok, banyak lagi lah.... Bagus kan idea dia... Instead buat muzium boleh gak terus buat kedai makan.. Boleh orang datang tengok koleksi sambil makan-makan... Best tau...
Selesa dan cosy... Best kan kalau kat Melaka banyak kedai2 macam ni... Adelah jugak tapi tak banyak...
Cuba tengok pintu toilet dia ni ha!! Hahahahaha.. Lawak okay sebab sign dia adelah BUKAN CEWEK dan BUKAN PRIA.. Aku confused jap nak masuk yang mana satu.. Heuheuheuheuheuheu... Creative gila....
Haritu aku makan ni... Tuhari dah try ayam dia.. Hari ni try makan ikan.. Aku tak sure lah masakan mana.. Sunda ke??? Yang pasti bukan masakan Padang le...
Mari berposing dengan Mbah dulu ya dong... Tak nampak ek???
 Meh mak kasi closed up... Nampak gigi dia??? Akekekekeke...
Ni camera memang nyusahkan aku.. Berat yarabbi.... Speed light ni berfungsi masa hari ni je... Aku bebtul terlupa nak bawak keluar.... Buat berat bag je..... Tu pun aku dah keluarkan battery grip stillllllllllllll berat... :p
 Es Jeruk Kelapa yang mantap...... Tapi nama dia lain, Es hantu ape ntah lupe.... Tapi memang best!
Taraaaaaaaaaaaa.... Dah sampai airport!! Kami online check in tru BB je.. Senang.. Ni just beratur nak check in luggages je so jimat masa.... Nasib baik takde sesape pun yang terlebih muatan!! Akekekeke...

So memandangkan kami punye flight jam 6.10 petang, so kita minum dulu... Entah kenapa lapar sangat pulak.. So lepak JJ Royal Coffee kat sebelah je boarding gate...
Selamat tinggal Jakarta.......! Muka excited nak balik peluk anak2........
Owne dan mak makan sandwiches yang sedap... Laju je mak telan sebab lapar... Sudahnye dalam flight aku takleh telan langsung nasi beriani sebab kenyang... Heheheh..
 Cappucino aku pun terbaik lah!!! Haruslah.. Rp40,000 kaaaaaaaaannnn.....
Tuna Sanwich pun Rp40,000 jers... Mahal kot... Tapi dah namapun kau makan kat airport kan......

Aku touch down KLIA jam 9.30malam..... Tunggu luggages pun tak lama... Terus blah balik Bangi amik kereta then terusssssssssssssssss cargas drive balik Melaka.. Tepat jam 1 pagi sampai rumah dengan selamat.. Alhamdulillah....

Hanya Tuhan yang tahu indahnya moment dapat memeluk anak2 yang sudah tidur masa tu...... Tak sempat nak salin baju ape pun... Qila terjaga, dia happy dan berborak dengan aku bercerita macam-macam tentang apa yang dia buat sepanjang aku takde tu... 

Dan benda pertama yang keluar dari mulut dia adelah "Eh.. Mummy dah balik ek.. Mana selipar Pororo yang Mummy beli? Ada plastik tak?? Plastik Tesco ek???" Hahahahahahahahahaha... Tercungap2 bercakap habiskan ayat dalam satu nafas okay..... Sooooooooooooooooo sweet!!!!!!!

Lepas ni jangan harap aku nak gi travel tanpa anak2!!!! Sengsara weeeeeeyyyyyy... Wakakakakakakak....

Hasil borongan??????

Next entry please.... :p

3 ulasan:

Aida berkata...

cantiklah muka .. berseri bila nak balik dah ye .. hehehe

Tanpa Nama berkata...

baru bwk D90 dh berat...tapi rasenye berat lg barangan shopping tuh kannsss??...camner nk kendong 50-500 tuh nnt??...bweekkk!!...
-Mamat Chilie-

Tanpa Nama berkata...

pasnie anak2 tggu daddy balik pulak yea?!...samalah jemaah kite main game yg daddy beli sempana bday Qila ehh?..
-Daddy-