Rabu, Jun 15, 2011

Kerana inilah saya kehilangan banyak Indonesian Rupiah.. Huhuhuhu...

Lima hari di Jakarta, dan seharian di Bandung tetap tidak cukup masa untuk shopping sepuasnya.... Tetap rasa banyak tempat yang tak dapat nak cover... Tetaaaaap rasa banyak barang tak sempat dibeli.... 

Iyolah.. Padehal rupiah dah yilek pocik!!! Hahahaha.. Poyo je kan...

Bagilah sebulan pun trip ke Jakarta-Bandung memang tak akan pernah nak rasa puas pun... Bawakle berpuluh juta ke Indon pun mesti takkan dapat nak beli semua barang dihajati.... Siapa setuju sila angkat tangan???????

Sampaikan aku nekad dalam diri, one day aku nak pergi sendiri je ke Bandung.. Nak shopping semua tempat yang ada dalam wish list aku... Nak spend masa berjam-jam menelek setiap helai pakaian dan barangan dan takde siapa nak kacau aku shopping... Aku rasa aku berani je kot... Supir kan ada.. Ape ada hal...

Kalau pergi dengan anak2 pun, biar Bi jaga diorg kat hotel, biar aku gi shopping sensorang.... Baru aku puas hati! Haaaaaa....

Sebabnye, dari kecik lagi aku independent, aku suka shopping sorang diri... Bebas nak kemana dan nak buat apa... Tetibaaaa... Sebabnye bila ade orang menunggu, aku rasa.... STRESSSSSSSSSS!!!

Tu sebab aku beli sikit je kat Jakarta-Bandung.... Sikitttttttt je uols! Sangat tak puas hati..... :p
Nah.... Baju anak2... Anak dah dua, pening wooooo nak cari biar sama rata dan adil saksama... Huhuhu...

Ini aje baju ela yang tinggal untuk aku sebab yang lain semua dah diserah kepada saudara mara terdekat dan Mama dah siap2 amik dulu.. Huhuhu.. Berebut uols.... Tak sangka semua org suka dengan pilihan mak... Ohye, yang kanan sekali tu baju melayu Ariq.. Mahal sikit.. Rp35,000 semeter.
Dan ini untuk aku... Hehehehe.. Puas hati sebab dapat jeans, tshirt Zara & HRC, harem pants, blouse, LC bag dan ballerina shoes... Yang dalam plastik hitam itu adelah jamu tapi takleh tunjuk...... Maluuuuu... Minah tu cakap jamu ni bagus wooooo... :p
Dan ini untuk opismates dan make up bag Aigner tu untuk Bi... Bi dapat gak HRC tshirt..
Ni untuk adik beradik ipar duai dan PIL yang masih belum menebus barang2 mereka... Akekekekeke...
T shirts Gap, Guess dan brand lain untuk Ariq Isyraf.. Paling mahal pun Rp92,500 sahaja....
Kemeja... Ralph Lauren dan Cherokee brand..
Eh.. Tercicir lak yang ini.. Juga untuk Ariq.. Baju Mickey tu kecik tapi aku tetaaaaaaaap beli sbb diorg suka Mickey..
Tops untuk Qila... Paling mahal Rp59,000 kot.. Lupe lah. 
Lagi tops yang salah satunya sempit so kena pakai segera.. Heuheuheu.. Nampak macam besar tapi bila test maaakkk ai semua dah ngam ngam soi... Ni semua 4-5 tahun uols!
Dresses.... Blue black tu paling mak suka... Burberry tu just Rp95,000.. Baju Qila paling mahal.. Akekekeke...
Calvin Klein shorts dan Cherokee's skirts.... Yang skirts tu memang ngam2 soi.... Cantik kan??? Rugi pulak tak beli saiz besar sikit....
Bag Mickey dan Elmo untuk Qila dan Ariq..... Diorg suka sangat bag nii... Rp55,000 sahaja untuk setiap satu.. Murah kaaaaaaaaaaannn?????
Dan saje nak tunjuk kat Bi peti ais dia... Heuheuheuheuheu....

Okay, harap sesape yang merengek nak tengok hasil belian aku harap puas hati ye.... Mak bajet ciput so beli sikit je uols...... Sebelum gi Jakarta-Bandung ni asyik shoppping je... Mana budget tak burst! Akekekekekek... Jadilah kan.. Janji aku merasa gak shopping kat Bandung... Itu yang penting....

Daaaaaaaaaaaaaaaaa..........

12 ulasan:

Elin berkata...

wahhh..banyak giler shoping..bestnyer.bile nk sampai ni.

p/s: untuk wina and mama nyer takde ke...hikhik. :)

Ummi berkata...

marsha..kalau nak p utk beli borong nak meniaga baju branded budak2 ok dak?

Mama Qiestina berkata...

tu diaa baju raya qila & ariq!

ehehe yang mickey tu macam qies punye..beli kat cascade kan :)
ai pon cam u rasa nak g solo je just for sopeng, qies tggl hotel ngan papa.hahaha.

norhidana berkata...

mmg ptt akak kene supink sana lama2... baru kejap pun dh mcm nk niaga kt sini,.. heheheh
tp msti puas hati kn kak...
tgk akak beli baju budak2 tu pun cantik2 je... msti suke qila ngn ariq...

dana nih ntah bile dpt gi sana... tp mmg dh plan lama ngn bff kt ofis ni... cume time2 dh nk jd ada je halangan, heheheh

Aida berkata...

bestlah baju cantik time ko pegi marsha .. takpe, lepas ni pi carik balik .. hehehe

Lelord berkata...

muahahhaha terbaek nyahh

Elyn Sani berkata...

perghh ini ko kate sikit?? banyak ko camne lak tu beb??

Ena Mazly berkata...

I likeeeeeee 1000 x.....

Ehehehe...

HaninFarshid berkata...

best...best...shopping jangan tak shopping ;)yups...kalau shopping utk anak memang tak ingat dunia....heheheh!

Fazlinil Irma berkata...

marsha..

next trip kalau u gi sorang2. sy nak ikut jd tukang bawak beg boleh.? kekeke. ;)

gee ryder berkata...

bestnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee shopping!!
cantik2 bajunye...
kalau nak gi sorang tu ajak aku sekali la..hubby aku ni mcm takde keinginan jer nak gi bandung huhu...

Marsha~ berkata...

ok gak tu kan??? jom!!!! bila ade promotion air asia kita cargas book!! KLM takde direct ke bandung lah...