Rabu, Jun 22, 2011

Kenapa kamu comel sangat wahai anak???

Aku geram betul taw dengan Qila.... Geram sangat dengan badan dia yang pejal tu..... Geram sangat dengan montot dia yang kembang dan pejal tu.... Peha dia sendat dan mantap.... Geram....!

Tapi dia ni takleh tahan gurau... Kau geletek dia atau geget dia lunyai2 mesti dia nangis... Hehehehehe.....

Kadang2 dia nakaaaaaaaaaaal sangat sebab tak dengar cakap... Suka buli adik dia... Suka lompat2 then hempap adik dia... Mummy selalu terlepas geram dengan dia sampai babap dia dan kurung dia dalam bilik bila dia tanak dengar cakap dan buli adik... Huhuhu....

Tapi kadang2 dia sangat taat... Sangat polite dan sangat mencuri hati Mummy.......

Macam ni :-
Tetiba lepas nampak Mummy sembahyang, dia pun nak sembahyang gak... Telekung ni beli kat Bandung.... Ngam-ngam saiz Qila...... Comel sangat dia jalan terpesot-pesot nak gi ke arah sejadah bila dah siap pakai telekung.... Tertib sungguh anak Mummy sembahyang.... Ikut aturan dan tertibnya... Bijaknye ikut siapa nieh????
Rukuk.... Selama beberapa saat.... Tangan letak kat lutut....
Pastu sujud pulak... Tertib je tau... Takde pun terhoyong hayang.... Punggongnyaaaaaaaaaaa sangatlah Mummy geram!!!
Duduk antara dua sujud..... Serius tu muka ntah baca ape Mummy pun tatau........ 
Tengok pipi dia!!!!
Tengok mulut dia yg terkumat kamit tuh!!!
Tengok tangan dia tuuuuuuuuuuu... Rasa nak geget2 jeee.. Hahahahaha...
Dia sangat khusyukkk....
Ko tengok Ariq!!!!! Dia gi tepuk punggong kakak dia... Bertuah punye anak... Hessshhh!!! Janganlah kacau dikkkkk!!!!! Terus kakak tak khusyuk dah...

Habis je sembahyang terus cakap "Mummy... Dah sudah...." Lipat sejadah lebih kurang terus zassssssssssss! Cabut! Huhuhu..

Mesti Daddy suka tengok ni kan... Walaupund ah berapa kali Mummy cerita dan ambil gambar Qila sembahyang... Tapi Mummy tak pernah jemu...... Kerana Mummy rasa budak 3 tahun ini sangat comel di mata Mummy....

Sampai bila-bila........... :)

12 ulasan:

far_east berkata...

memang comey sungguh tengok gaya qila tue...dia bagi salam tak lepas dah abes tue kak marsya ker dia main bangun tross?

OneSimpleMother berkata...

alhamdulillah... mudah2an sampai ke besar taat begini ye qila.. :)

w|cKa` berkata...

syoknya nanti Qila bleh ikut pi semayang raya..

Marsha~ berkata...

faiz... hahahaha... tak ingat.. rasanya macam tak sebab lepas adik dia lepuk montot dia terus bangun marah... pastu terus cakap 'dah sudah mummy'.. akekekek

liza berkata...

alhamdulillah..moga membesar jadi hambat Allah yg taat yer qila

Aida berkata...

Aiseyymannn .. ni bukan perut mommy je rasa sejuk .. perut mak mertua pun rasa sejuk .. hehehe ..
marsha, mau booking lah .. anak i dah besar jugak ni .. hehehe

LIP (^_^) berkata...

Hehehe..comel je ariq sakat kak qila..

Ummi berkata...

alalala.comey!comey!ariq macam perangai zikry nih..haduyaiii

Fieza79 berkata...

comel nyaa...pndai solat...

gee ryder berkata...

macm kusyuk benor jer qila solat...
kalo aqeel,kusyuk lebih kurang jer kekeke

♥ AmiraHafiza ♥ berkata...

Qila sgt comel la k.marsha.. suka baca kisah dia dr kecik smpai la skang ni.. :)

shu berkata...

alahaii.... comel nyer anak dara... sejuk hati menengoknya..