Isnin, Mei 09, 2011

Meraikan Mother's Day bersama anak-anak tercinta..

Taraaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......

Pepagi dah bangun beramai, gi breakfast kat Limbongan bersama cousin dan makpak sedara aku beramai2... Besssttt betul makan ramai2.. Anak2 aku makan bertambah2... Selera betul...

Petang lak, aktiviti menonton wayang bersama anak2 buat kali pertama... Kali pertama uolsssssssssss... Memang rasa amat excited dan teruja.. Sejak jam 11am lagi aku dah paksa anak2 untuk tidur jap tapi hampehs.... Mata diorg memang dah layu tapi masing2 tetaaaaaaaap tanak tido langsung!!! Aku ade gak try call GSC untuk booking tiket tapi boleh plak dia kata tiket dah sold out utk reservation so kenalah walk in kaaann... Gila cuak ok...

Kali ni aku tak bawak bibik... Aku just bawak 2 org anak cousin aku untuk join tengok wayang bersama... Diorg pun excited... :)

So, pukul 3pm kami dah keluar rumah...... Dan ini yang berlaku :-
Belum pun masuk gear 5, diorg dah berdengkur okaaaaaaaaaaaaaayyyy... Padehal dari rumah nak ke Pahlawan Mall just 10 minit je drive... Dahle org ni jenis takde tidur2 kejap punye.. At least 1 hingga 2 jam baru diorg fresh sikit... Haiiihhh... Nasib keluar awal kaaannn... So aku dah pening dah.. Idea pun datangggg......

Aku park kereta betul2 depan Pahlawan Mall, so betul2 depan entrance tu so takdelah bahaya sangat kan sebab orang ramai lalu lalang sana... Park pun bebetul depan lift utk naik ke GSC.. Aku naik sorg dulu while anak2 cousin aku tunggu dalam kereta untuk tengokkan Ariq dan Qila yang tengah berdengkur tu.... Aku rasa safe park kat sini dari parking bawah sana sebab sana sunyi.. Kalau orang pecah cermin kereta pun takde sape nak perasan.. Huhu.. Imaginasi mmg tinggi... Takut uols bebudak ni kena culik!! :P

Naik je GSC, maaaaaakkk aih.. Ramainye orang... Dah lama aku tak kena beratur uols untuk beli tiket wayang.. Dulu masa bercinta, online booking jers... Dan pun lepas kahwin dan beranak ni aku tak pernah tengok wayang masa weekends pun.. Selalunye time weekdays yang sah2 tak ramai orang kan... Gila cuak aku tengok Q... Risau anak2 menangis je kat dalam kereta....

Tapiii nasib baik Q itu laju.. Sebab yang beratur selalunye 2 3 orang sekali jalan kan... Syukurrr... So tak sampai 10 minit dah dapat tiket :-
Super excited sebab ni kali pertama gak aku tengok 3D movie.. Gayat uolsssssssssss! Hahahaha....
Masuk kereta, tengok diorg still lenaaaaa... Terus jalan2 dulu sebelum masuk cinema sebab show pukul 4.30pm.. Ade lebih kurang sejam lagi.....

So aku shoot ke Taman Kota Laksamana untuk tengok ni :-
Layang2 ke balloon panas ni ek????? Ni evil... Sengal betul je dari jauh aku ingat KUCING.. Bila Qila tanye minatang ape ni aku sendiri tatau nak jawap ape... Hahahaha...
Ohye, kebetulan dah nak dekat pukul 4pm tu Qila terjaga.. Dia tetiba hentak2 kaki sebab tak puas tidur... Tapi bila pujuk dan ajak tengok layang2 terus happy........ Masa ni bebudak ni pakai tshirt buruk je... Panas sangat... Oleh kerana dalam wayang for sure sejuk so aku ade bawak baju spare lengan panjang... So later baru tukarkan...
Budak ni makin hari makin manja kemain.... Sikit2 nak nangis.... Sikit2 nak jerit... Gigit molot tu baru tau... Nak berubah tahun le katakan..... Bulan ni Qila genap 3 tahun... Kejap je masa berlalu.....
Berat dah turun jadi 16kg... Oklah tu.... Dari 17kg dulu, takot terbawak2 sampai besar... Cunlah berat 16kg ni sweet sweet gitu....

So pukul 4.10pm kami terus shoot ke Dahtaran Pahlawan... Nasib baik dapat parking depan pintu masuk.. Syukurrr.. Memang happy sangat.. Kami jalan berpimpinan tangan.. Yele selama ni masing2 naik strollers kaaan... Hehehehe...
Qila bukan main happy dan excited...... Tengok tu siap bawka bag, bekal susu, air suam dan nimut busuk dia.. Ihiks... Nasib baik ada Kak Shameera dia tu... Dan juga Abang Bobot.. Senang Mummy sebab diorg tolong jaga bebudak ni gak... Kami borong popcorns dan nuggets sebelum masuk.... Ariq penonton paling muda dan handsome... Akekekek.. Tak ramai org pun dalam tu.... Best gilaaa...
Taraaaaaaaaa... Tiket adelah RM7 (children) dan RM12 (adult) tidak termasuk RM5 charge untuk glasses 3D tu... Berderet je kami duduk mcm budak tadika.... Heheheh.. Qila pakai glasses tu kejap je sebab saiz utk kanak2 takde.. So glasses tu asyikkk melorot, so dia rimas.... Kalau tak pakai, sakit mata kot sebab gambar kat screen jadi double... Takpe, next time takyahle tengok 3D movies lagi kan.. Pengajaran utk bawak anak2...
Qila dan Ariq steady je.... Tak rasa pelik atau takut.. Diorg macam takde perasaan pelik langsung.. Macam dah bisa sangat tengok wayang, padehal ni kali pertama tu.. Aku risau gak kalau2 diorg menangis bila lampu dipadam tapi nan adooooo.... Hahahahaha... Sangat behaved dan enjoy setiap saat kat dalam tu... Ariq non stop mengunyah popcorns dan nuggets...
Tengok tu..... Leka sungguh!!!

Paling lawak bila time ketawa berjemaah tu... Qila gelak berdekah2 okay... 15 minit terakhir habis terabur popcorns tercampak sebab dia terlepas... Hahahahaha..... Ariq pulak bukan main santai sikit pun takde rasa nak turun dari pangku Mummy... Dia memang betul2 enjoy cerita tu dari awal sampai habis... Oh ya ek... Lupe nak cakap.. Kami tengok movie RIO.. Kisah burung bernama Blu yang diculik ketika berada di Brazil.. Heheheh... Oklah, shala lala jers cerita dia....

Alhamdulillah...... Tercapai hasrat nak bawak anak2 tengok movie dan berjaya tanpa tangisan dan sentapan.... Hehehehe.. Nanti Mummy bawak Qila dan Ariq gi tengok wayang lagi ye sayang..... Mummy happy bila tengok Qila dan Ariq happy.... Daddy lagi happy bila Mummy cerita pengalamn kite tengok wayang buat kali pertama... Suka Daddy dengar anak2 dia excited dan behaved.. Hehehe...

Balik tu kami singgah ade satu tempat tu...... Tu next entry ye...

Kepada semua Mommies... Happy Mother's Day uols..........

8 ulasan:

Lady of Leisure berkata...

hope masih belum terlambat untuk wish happy mothers day to u.. :)

mariaariffbaby.com berkata...

seronok nya ..
happy mothers day yang..

Ummi berkata...

oohh..lama tak singgah sini..sehat ye anak2..qila dah nak 3 tahun..nanti kak ina pulak..alaa..cepatnye besauu

Ainul Hayat berkata...

Bagus anak-anak kak marsha tak meragam dalam tu. Tahniah akak berjaya menjadi ibu yang kuat semangat dan tabah. Bagus3. Juga nak mengewish selamat hari ibu...hehehe

Aida berkata...

best kan sbb anak² diam dan kusyuk tengok citer .. hehehe ..

LIP (^_^) berkata...

Happy mother's day babe!!

K.zoe berkata...

happy belated besday and mothers day to u kak Marsha. sori lambat wish. semoga semua impian tercapai dan dimurahkan rezeki.. AMin... :)

shu berkata...

waahh...bestnyer dpt tgk wayang dgn anak2! eppy besday & epi mothers day marsha!