Khamis, Mei 19, 2011

Ariq bila kakak tiada......

Cuti hari wesak tuhari kan Qila ikut nenek balik kampung... Mummy malas nak ikut sebab fobia kisah Ariq kena gigit nyamuk dan semut sampai menggaru satu badan... Hermmmm.... So Mummy dan Ariq tinggal rumah berdua (tolak le si bibik tu kaaannnn)..

Ariq sangat tenang dan sunyi sebab takde kawan.. Main sensorang... Tengok TV sensorang.... Bangun tido pun lewat sebab takde kakak nak kacau........ Tapi dia sangat sunyi... Gelisah gak mencari kakak dia tu...
Dan bila tengok Mickey Mouse pun tak berebut... Selalu masing2 berebut nak duduk betul2 depan TV.. Mesti adegan tolak menolak akan berlaku.. Tapi haritu, dia diaaaaaaaammm je tengok sampai habisss.. Hehehehehe....

Tapi petang tu masa Kakak sampai rumah, alahaaaiiii.. Sangat touching bila diorg berpelukan melepas rindu.... Dah nama pun adik beradik kan.. Baru berpisah satu malam dah macam berpisah 1 bulan... Berkali2 Qila cakap.. "Rinduuuu adik.... Naaaakkk adik..." Hehehehe.... Si Ariq lak lompat2 non stop bila nampak Kakak dia balik.. :)
Masa ni Mummy tengah siap2 nak keluar main bowling dengan jiran tetangga.. Akekeke.. Sambil Ariq tunggu Mummy siap, dia layan Mickey Mouse...
Tekun macamleeeeeeeeeeeee faham sangat kan.... Sedap nau ke citer Mickey ni sayang??? Mummy dok amik gambar pun dia tak layan... Selalunye mesti nak tunjuk peace...
Penat duduk tegak, mengeliat jaaaaaaaapppp..... Penat kot duduk tegak atas kerusi tu.... Heuheuheuheu.....

Tapi kaaaannn... Dia ni memang mat nganga lah... Janganle sampai besar Ariq menganga mcm ni nak oiiii... Hahahaha
Kalau ade emas dalam mulut tu, boleh terjatuh wooooo...
Rasa nak telan2 je mulut dia tu tau....... Kenapalah bibik sampai hati tunjal paler budak handsome ni??? Haih............ Sakit hati Mummy ni tak habis lagi..... Nanti dia, Daddy balik nanti Mummy suruh Daddy marah dia.......

Cepatleeeeeeeeeeeee bulan August.... Daddy nak balikkkk... Yey!!!!

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bibik tunjal kepala Ariq kenapa?
Meh sini aku tunjal kepala dia pulak.

Bebehku

Fazlinil Irma berkata...

aisshh.. saya pun tumpang geram tengok ariq. teringat kat fatih. khusyuk tengok tv sama macam ariq.

Marsha berkata...

Bebehku.... Dia tunjal masa nak paksa Ariq tido.. Memamg shilaka tapi takpe... Tuhan balas segala perbuatan dia.. Gaji dia takkan aku nak halalkan sesen pun!

zoe berkata...

handsome la ariq ni kak. hehehehe..

juliana berkata...

x warning bibik 2 ke??rasenye kite sendiri pun x sampai hati nak buat mcm 2 kat anak kite, ape lg klu ternampak org lain plak yg buat kat anak kite...

Marsha berkata...

Mama yg nampak tapi tak berani nak warning... Kalau sy yg nampak, siap ar diaaaaaaaaaaa.... skrg ni kena hati2 lah jgn bagi dia handle sgt budak tu

mummy_adam berkata...

kurang asam nyer bibik.. berani dia tunjal kepala ariq.

cute lah ariq mengeliat :)

laila berkata...

hamboiiiii bibik tu! berani sgt dia!
handsomenya Ariq comelnye mengeliat hehe

Tanpa Nama berkata...

Batang kayu punya bibik, aku bila bab anak2 ni
aku cukup pantang dengar hal2 mcm ni. Cibai
betul Bibik tu. Aku tahu ko susah nak marah or cakap
sebab nanti bila hantu tu dendam, kita tak tahu apa yg bibik jadah
tu buat kat anak2 ko, tah diludahnya dlm susu
ke, tah dia ketuk pala anak2 ko diam2,
tah mcm2 tah lagi. Eiiii.. Ngeri aku bayangkan.
Weiii, aku geram sangat kat bibik tu tau.
Aku rasa aku yg nak tunjal2 pala hotak dia tu.
Kalau dia buat sekali lagi kat Ariq or Qila..
Aku buleh tolong ko bagi pelempang siam aku ni kat
makhluk tu.

Ps: sorry Marsha, aku teremosi sangat sebab aku benci dgn org
yg mcm bibik tu.setan!

Bebehku

babies diaper berkata...

kakak marsya
huhu..ni onenye..haha
guna email berniaga sy ni
hihi
niaga diaper..bole la jenguk2x ek
baru je ag

apa pon apakah bibik tu ek..ngada btoii~~
sian ariq..ariq makin handsome..comey sgt pakai kemeja..hihi

littlehumblelynn berkata...

aku lak tumpang emo..nape bibik tuh..nak makan penampar ke?
aku pantang betul org usik anak aku..sabor je lah..

sejak dua menjak mmg x leh on blog ko kat opis..tensen aku!!

Aida berkata...

tak baik lah bibik tu main kepala .. kalo budak tak nak tdo, pupuk² jelah punggong ariq .. ni main kepala dah lebeyyyyyy ... geram betul hakuuuu !!