Isnin, Mac 21, 2011

Qila nak rindu Daddy jugak!!

Baru 16 hari Daddy sign on, perubahan pada Qila mendadak sangat... Dia tanak makan... Kalau makan pun, 2 3 suap tu pun dah syukur dah.. Minum susu pun tak berapa kerap...

Nape ni sayang???

Dan hari ini masa mandikan dia, I perhatikan, tek Qila dah tak gendut mcm 2 minggu lepas... Perut dia semakin kendur... Pipi bolatnye dah takde... Dagunya dah tak berlapis lagi.. Lengannya dah tak gebu lagi...

Cepatnye Qila susut sayang.... Sedih Mummy tengok Qila macam ni......... Daddy tengok gambar Qila nanti... Mesti Daddy pun sedih...

Dulu, sblm Daddy gi works, Qila kan dah janji dgn Mummy, Qila takkan pendam rasa begini?? Qila kan dah janji tanak rindu Daddy banyak sangat.. Qila kan dah janji tanak sedih????

Mummy sedih sayang... Tgk Qila mcm ni.. Qila kan kuat....

'Qila nak rindu Daddy jugaaaak!!!' Kata Qila semalam..

Qila marah bila Mummy kata, jangan rindu kat Daddy...

Rindu tu boleh sayang. Tapi janganlah sampai kurus begini... Tadi kat pasar malam, ringannya Qila masa Mummy dukung Qila....... :(

Daddy works sayang... Cari duit utk Qila.. Cari duit utk adik... Tuhan dah tetapkan rezeki kita di laut hijau (tetap Mummy tak suka nak sebut laut biru)... Rezeki kita disana sayang.... Dah ditakdirkan Daddy Qila terpaksa jauh dgn Qila selalu...

Sabar ye sayang???? Daddy akan pulang lima bulan lagi... Kita dapat beraya bersama Daddy ye sayang??

Kembalilah ceria seperti adanya Daddy sayang... Mummy tau, Qila sengaja nakalkan diri agar Mummy beri lebih perhatian padamu... Mummy marah bukan kerna Mummy tidak sayang.. Tapi Mummy mahu Qila jadi anak solehah yang baik budi pekerti.. Mummy tak mahu nanti org cakap, budak2 kalau membesar tanpa Daddy semuanya nakal2...

Qila faham tak sayang????

Mummy sayang sangat kat Qila.. Daddy pun sayang sangat kat Qila.... Adik Ariq pun sayang sangat kat Qila... Perkataan yang dia pandai sebut minggu ini adelah KAKAK...

Kembalilah ceria ye sayang...

Nanti Mummy bawa Qila dan adik pergi main playground kat tempat Daddy selalu bawak ye sayang???

Janganlah memendam rindu terlalu berat ye sayang???

Ya Allah, pindahkanlah sengsara rindu itu padaku seorang... Biarlah aku seorang sahaja yang merasa peritnya.. Bahagiakanlah anak2 dan suamiku Ya Allah... Merekalah nyawaku dunia dan akhirat.. Dengarlah rayuan ini Ya Allah.......... Kasihanilah anak2 ku yang masih kecil....

.....................................................................



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

8 ulasan:

misslavenderaida berkata...

Saya lak TERnangis bc entri ni..
moga Qila tak rindu daddy dia sgt.
Yup..
Qila kan kuat..
happy2 slalu ye syg! :)

Lelord berkata...

ahhh ko ni suka wat aku sedey tau.

be strong qila

Tanpa Nama berkata...

aduyai sebak nya entry akak ni..
ari tu sy tgk betapa akrabnya qila ngan daddy...
laju je makan wlupun ngantok bila daddy suapkan...
sabar n tabah sokmo ye kak

-dalina-

Ainul Hayat berkata...

Kak Marsha,
Sabar banyak-banyak ye Kak. Harap-harap Qila tak berlarutan macam tu. Sedih betul saya baca entri akak ni. Qila....jgn macam ni ye. Sian kat mummy. Kak Marsha sabar banyak-banyak tau.

Aida berkata...

alahaiiii .. ni yg sedap bila anak dah pandai merindu kan .. siannn kat Qila .. marsha, saya doakan awak tabah ye .. mmg saya bukan kat awak, tp saya bley rasa perasaan awak .. kami doakan awak yg terbaik ..

Tanpa Nama berkata...

Saya pun rindu kat Daddy jugak!

zieta hafiz berkata...

sedih akak baca entry marsha kali ni....akak doakan qila dn ariq serta marsha sentiasa tabah sabar ye....

oneyani berkata...

ala sedihnye..qila syg sgt kat daddy ye..sabar ye syg..moga qila jadi kakak yang kuat semangat dan tabah lepas ni ye..amin..