Khamis, Mac 17, 2011

Rindu...

Entah kenapa seminggu dua ni rasa rindu sangat dengan kawan2 rapat masa kat Universiti dulu.. Kawan susah senang tawa dan tangis bersama... Kawan yg dah mcm adik beradik.. Makan sepinggan, tidur sebantal..

Rindu sangat.... Sangat-sangat rindu...

Rindu juga saat2 menjadi seorg student sepenuh masa.. Takde masalah kat kepala langsung.. Happy 24hrs..
Sebab rasa rindu tu lah wujudnya entry copy paste kat bawah tu.. Cerita kat bwh tu baru 5% ajer.. Banyak lagi memori best dalam kepala otak yg aku nak share.. Tapi belum ada kesempatan...
Seronok kan waktu tu.. Tiada rasa stress dgn masalah kerja.. Tiada tindas menindas di alam kerja.. Dunia pekerjaan ni kejam.. Sangat kejam... Sana sini berlaku penindasan.. Misunderstood.. Salah anggap, umpatan, hinaan, tiada peluang membela diri..

Letih...

Aku rindu sgt waktu itu... Rindu Panggung Seni, Dectar, Kolej Burhan, Fakulti Ekonomi, Pusanika, Taman Teka Teki, Bilik Kelab, Bilik Tukang, Kedai Dahlan, Cafe2 kolej, Gerai makan area Shell Fasa 1, Warta, Kompleks PKNS, Metro Kajang, Sum Bas, Bas komuter kontot, aaarrrrggghh!!!! Banyak le...
Aku rindu Jace... Rindu nak peluk dia.. Rindu nak pillow talk dgn dia.. Rindu nak pakai facial mask sama2 sblm tidur.. Rindu nak bergosip psl fashion dan lipstik baru dgn dia... Rindu nak dgr dia mengadu dia sakit2 perut kes tak hadam makanan, rindu nak makan sambal petai sama2 dia.. Rindu nak bersahur dan berbuka dgn dia walaupun dia bukan muslim.. Rindu nak dancing dan nyanyi2 dgn dia.. Rindu nak raba bontot yg besar tuuuu.. Rindu nak tgk bilik dia bersepah tu.. Rindu nak ejek mata sepet dia... Rindu nak tgk dia jalan tonggek2...

Jace tak pernah marah.... Tak pernah tinggi suara... Kuat shopping... Manja tapi konon nak independent.. Degil tp baik hati.. Banyak fikir wpun utk benda simple.. Susah nak buat keputusan dan malas sikat rambut kemas2.. Hehehe..

Aku sayang Jace... Rindu sgt dia...

Aku jugak rindukan Angela.. Kami bertiga mmg rapat sejak sekolah lg.. Then sambung belajar kat U yg sama.. Perwatakan kami berbeza tp jiwa kami sama...
Tentang Angela, aku rindu nak tgk muka comot dia.. Hahaha.. Ms kat UKM, dia comot.. Kesana kesini pakai jeans atau track lusuh dia.. Pakai tshirt besar.. Dia kedekut.. Makan tempe dgn telur je tetiap hari.. Hahaha.. Kitorg suka pow guna phone motorola gabak tu sbb dia sorg je yg pakai line.. Dalam kedekut2 tu dia bagi gak.. Hehehe.. Angela baik, kau boleh cerita ape je dgn dia.. Dia boyish sket tp kalau angau bercinta kalah kami yg girlish ni.. ;p

Angela baik, tapi garang.. Janganle kau buli dia nanti dia buli kau balik.. Dia tegas, tp penyayang.. Aku rindu nak bergosip dlm bilik dia.. Sebab byk biskut dgn 3 in 1 coffee yg dia bwk dr rumah.. Hahahaha.. Bilik dia paling simple tp ada PC buat stok tgk VCD.. Ihiks.. Takde apa yg byk boleh aku bayangkan psl dia kecuali SET dan BILIK TUKANG!! Agegegege..

Rindu nak gi perhimpunan haram dgn Jace dan Angela.. Hahahahahaha..

Aku juga rindu Faznor dan Epool... Hahahahahaahahahahaha.. Malas nak cite panjang.. Pasal diorg aku terer bwk keta okay.. Aku selalu guna kereta kancil diorg ni buat merempit kat Bangi tu... Dan.. Aku rindu nak duduk dlm kereta masa Faznor drive sambil bergosip.... Aku suka style dia tukar gear dan pegang stering.. Dan aku rindu nak tgk Epool makan sbb setiap kali lepas dia suap sudu ke mulut, mesti dia akan lap mulut dia dgn tisu... Nok sgt!! Hahahahaha..

Hermmmm..

Paling aku rindu adelah Arwah Gafor... Rindu yang tak dapat nak diubati smp bila2.. Arwah insan paling baik dan outspoken pernah aku kenal.... Walau mcm mana hypernya beriang ria dgn kawan2 tp bila masuk waktu dia akan hilangkan diri.. Kami tahu dia gi solat tp dia xpernah menunjuk.. Arwah sgt hyper.. Dia tak kenal erti penat.. Sangat outspoken tp bersebab... Dia kategori notty tp beriman.. Hehehe..

Dia acccident atas kesilapan org lain.. Masa tu baru 2 bulan jadi Majistret.. Alfatihah....
Sape lagi yek??? Mostly aku terlalu rindukan kwn2 kat KTR je... Yang lain, dunia yg satu lagi, aku tak berapa nak rindu... Hehehe..

Masuk 3rd year aku mula rapat dgn Wynn, Owne, Shamsidar, Hafiz, Mariani dan ramai lg lah.. Masih dalam KTR..

Wynn dan Rie.. Ohya, aku rindu Rie dan RXZ nye jugak.. Ihiks.. Aku rindu nak dengar Rie bercerita.. Kembung2 pipi dia kalau excited.. Hehehe..

Wynn plak, hahahaha.. Kisah dia ni byk btol.. Memula aku tk suka dia.. Adalah sbbnya kan.. Psl berebut lelaki lah kononnya... Wakakakakak... Last2 kami baik jugak slps sama2 berlakon teater Patung2 kot.. Wynn ni junior aku yg paling kewat!! Dia pandai berlakon dan byk gosip terkini boleh korek dr dia.. Hehehe.. Rindu nak keluar makan ayam stim sos dgn dia.. Nak curik line telefon dgn dia.. Nak buat part time bagi Nescafe dgn dia.. Berlakon dgn dia.. Gosip.. Gelak2 kan org bukan kronies.. Gelakkan kepala Cik Raf... Agegegege...

Rinduuuu....

Bila dah masing2 kewat wujudlah grup Kronies.. Fungsinya?? Terlalu byk nak cerita kat sini..
Yang pasti, aku rindu saat2 itu... Aku bebas dr dunia kejam yg aku diami skrg... Dunia yg penuh dgn penindasan, penipuan, back stabber, hasad dengki...

Aku betul2 rindukan kawan2 aku.. Tempat aku bermanja, bercerita tentang apa saja.. Mengadu tentang apa saja...

Kejauhan dan masa buat semua itu adalah sukar bagi aku...

Sedangkan itu amat aku inginkan sekrg......

Hermmmm.... Sedih!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 ulasan:

Faznor berkata...

Sha... Aku pun rindu!! Semester aku satu bilik dengan kau, itulah semester yang paling happening dan giler seronok sepanjang aku kat UKM. Sampai 2-3 kali la mak aku spot check aku pegi class ke atau masih terbongkang tidur kat bilik! Banyak kenangan kita kan Sha.. masak meggi kat bilik..berjimba tetiap malam wanita, late night supper kat BLM Kajai.. Genting Highlands! Haha!!
Terima kasih kerana kau banyak bawak balik kenangan tu.. Walaupun ada yang aku malas nak ingat (hehe)tapi yang pasti lebih banyak kenangan manis. Blog kau ni peneman aku waktu sunyi dan selalu buat aku tersenyum. Tak kisah la, cerita anak-anak comel kau ke, cerita kalut kau ke.. tapi memang best! Blog yang aku rasa paling tulus dan ikhlas. Good job and keep it up!

oneyani berkata...

mmg best bila ingat kenangan time belajar..tp mls nk ingat sgt..buat kite sedih sebab sume tu dah tinggalkan kita..dan nk ulang balik ke alam tu mmg dah jadi kenangan je kan..

stress pasal keje...hm sume org pon stress..bukan stress dgn keje..tp dgn perangai org atasan yang sumenye perasan bagos!