Rabu, Mac 16, 2011

Copy paste dr Blog Myspace I.....

Korang ingat tak… Semalam… aku belek2 hand phone mak aku… dan aku dengar semua bunyi tone yang ada dalam hp nokia tu… hp mak aku nokia 3110, so banyak nada dering dalam tu sama dengan nokia 5110, hp pertama aku satu ketika dulu… terus aku teringat banyak perkara… start tahun pertama aku kat UKM sampailah detik konvokesyen aku kat DECTAR… lepas tu terus teringat dekat korang semua… mana taknya… hampir semua di kalangan kita… pakai nokia dr model yang sama pada tahun tu… maklumlah… ketika tu nokia 5110 amat popular.. dan aku masih teringat lagi nada dering korang semua masa tu… Faznor, epool, jace, arwah gafor, pisang, wynn…. Ingat tak kite pakai nokia yg sama? Hahaa… faznor bunyi no. 8… jace no. 9… jace paling pekak… telefon bunyi dah lama baru dia sedar itu bunyi phone dia… arwah gafor lak bunyi lumba kuda.. hahahaa… biaselah… sesuai dengan perangai dia yg gila2 tu… pisang… masa tu dia pakai bunyi Mozart… tapi last2… hp dia yang baru beli tu hilang masa kat Penang… masa makan Mc Donald kat Mall Sunshine. masa tu ade Projek Khidmat Masyarakat kat sana… padan muka! Hahahahaaa..

dan masa tu… hp blum ade yg jenis vibrate… so, arwah gafor org yg pertama beli bateri yang vibrato… suka sgt dia… eksyen kat sume org… dan aku pulak org pertama tukar hp tanpa antena... hahaha... nokia 3210 kot.. bangganye mase tu... mekacih bi... angela je pakai motorola stok botol air!! besar... bunyi dahle tak best... sekali jatuh sampai tercabut battery pun still elok lagi... hahahaha...

Korang mesti fikir aku mengarut… cerita psl nada dering korang dan hp yg korang pakai dulu-dulu… herm… ntah kenapa, masa aku dengar balik nada dering tu… aku teringat semua benda… semua perkara yang kita lakukan bersama… terutamanya.. sepanjang kita kat UKM.. aku berjaya bertaruh ngan korang… tiada pengalaman atau kenangan org lain maksud aku student IPTA atau IPTS lain yang seindah dan sehebat kita??? Ade berani??? Memang betul… tiada yang boleh tandingi kenangan2 kita masa kat UKM… kenangan kita adalah yang terindah korang tau tak… mengenali korang adalah perkara terindah pernah berlaku dalam hidup aku… dan menyertai KELAB TEATER RIMBA bersama korang adalah antara perkara terhebat yang pernah aku buat seumur hidup aku… memang ada org akan kata… hebat sangatke KTR?? Hebat sangatke pengalaman kita bersama KTR??? Diaorg … org luar… takkan tahu… takkan mengerti… hanya rakan2 seperjuangan seperti Kopi (UPM), Shahrol (UM) dan beberapa lagi nama budak dr universiti lain memang kagum dengan kita kan korang??? Sebab kita hebat… :D kalau tak hebat takkan kita boleh jadi JOHAN Pekan Teater Kebangsaan tahun 2000 kan?? Dan 2 tahun berturut2 masuk kebangsaan??? Siapa yang tak jeles??

Ingat lagi tak??? Masa kita pergi ke Penang… Balik Pulau, Pulau Pinang… masa tu projek Khidmat Masyarakat kat sekolah2 menengah sekitar penang… masa nak balik… menangis anak2 murid kita hantar kita naik bas?? Ada yang terjerit2 histeria… bayangkan… betapa kita memberi kebahagian (aicehwah) pada diorg sepanjang kita kat sana? Angela… ingat tak?? Jace ingat tak?? Kita mandi sungai kat belakang kampung rumah mak angkat aku?? Mak aku, mak pisang dan mak abg Mal kawan baik… tiga-tiga tu janda… dah diorg gelarkan kampung tu kampung janda baik… hahahah…

herm… rindunya aku kat ajai, mariani, dan tentu sekali arwah gafor… herm… Wynn… ingat tak… masa memula tu… kita tak baik sangat… tak pernah bertegur sape pun… hehehehe… pisang punye hal lah… nasib baik aku tak terkawin ngan dia kau!! Si sabah tu bebetul nak kawin ngan aku. Bengong! Siap bagitau akak dia kat sabah!! Arggghh… gossip sebegitu takleh publish kat sini… kang ade yg terasa lak kang… ok… ingat tak masa bila kita berbaik? Kat pangkor… masa KTR bercuti kat pulau pangkor… masa tu lah aku mula rapat ngan kau… dah tinggal sebilik.. pastu naik kayak sama2… barulah aku tau…  baik gak kau ye… :P eleh… perasanle tu…pastu… kita dah start berkawan baik… ala2 laga2 pipi gitu… dan aku rasa.. perkara yang buat kita semakin rapat… adalah PATUNG-PATUNG… produksi yang paling memberikan seribu kenangan… IYAN.. org luar yg tiba2 dilantik jadi pengarah teater kite tu… memang amatle menyakitkan hati pada mulanya… tapi kalau di luar produksi… dia seorg yang amat baik hati, kelakar, pandai masak… suka buat lawak cipan tahap tenuk bunting… tapi masa on stage… garang macam babun.. serius macam gajah jantan patah gading… nyampah ahhh!! Sume nyampah dia kan??? Tapi… kita menang gak kan??? Heheh.. PATUNG-PATUNGlah yang merapatkan kita sebenarnya… betol tak? pastu kau ingat tak?? satu hari tu, aku kau ngan jace main bunga api kat tangga belakang burhan ngan Owne... hehehe.. ade satu keling saiko tu ugut nak mengadu ngan felo sebab jace pakai short... so wat? hueheuheuhe... pastu masa kite ejek dia... kite menari bangra ngan nyanyi lagu tamil... dia kejar kite satu burhan!!! huehuehuehueh... pucat gak... mana tau dia bunuh kite bertiga kang... tak pasal2 arwah lak kang... heheheh... gila kan? lawak gila bila ingat balik...

pastu... kalau jemur baju kat kolej Burhan mesti kena hati2... sebab ade beruk akan menyerang... maklumlah burhan kan tepi hutan... huehuehueh... sampai bila2 aku takkan lupa bilik aku kat Kolej Burhanudin Helmi tu... jgn kata beruk... anjing hutan pun byk... heheheheee... asal makan kat cafe je... tgh2 malam order... abe tukang tu malas nak layan... dia kata dah malam... cafe dah nak tutup... last2 aku ngan angela masak sendiri guna dapur cafe... dah abe tu suruh masak sendiri... euhuehueh.... ape lagi... buat nasi goreng, letakle ayam byk2... siap buat telo dadar... tapi byr harga biasa... huehuehuehuhe.... best gile masak kat cafe... yg kelakar nye nak nyala api pun tatau... terpaksa abe tu tolong nyalakan... pemalas punye tukang masak.. dahle cakap kelate.. susah nak paham!! pastu malam2... lagi kelaziman... wynn dan aku... berlendir di public phone~!! tak pun lepak kat bilik angela atau jace mengumpatle... nasib baik bilik kite dekat2 kan? senang sgt kalau nak buat hal... haaa... ingat tak nok... kite curi line telefon??? heuheuhuehue.... Owne le yg ajar... pastu curi line sampai berminggu2 addict... pastu telekom dapat taulah plak... sampaikan kite menjelajah telefon kat fakulti aku malam2... laa.. rupanye ramai gak curi line kat situ... yg bestnye call indon lagi... berjam2... heuheuheuh...

kau ingat tak wynn? akak depan bilik kau... penari Burhan yg ala2 kewat tak jadi tu?? ingat tak gambar kawen dia... heuheuheuhuehue... pecah perut aku kau!!! mangkok!!! kau punye budak blok amatle membohsankan... :P yg pasti kite ni tak pernah baik ngan budak blok masing2... yelah kroni dah ramaile katakan...

 Haa… Angela… Jace… ingat tak?? Masa ade Bengkel Teater kat UPM… kite kantoi ngan felo sebab panjat pagar kat belakang PETRONAS tu…? Huehuehuehuehuehuhe… kau lah angela… aku, jace ngan arwah gafor dah lepas dah… kau je yang blom… last2 mamat felo leher besar tu nampak kau tgh panjat pagar tu! Bongok!!! Dah tu gi mengaku kau budak UIA,,, bongok… HUEHUEHUHEUHEU… nasib baik Kopi tolong kaverkan… malu siot… kena sound depan org ramai… hahahahahaha…. Eskrim conetto punye psl lah ni…. Tapi arwah mmglah memang… dia byk ajar aku buat benda2 camtu lah… hampeh tol.. dia tu berani sgt… pada dia sume boleh.. ingat tak masa dlm flight ke Beijing??? Dia sampai kena warning ngan ketua paramugara sebab asyik tekan bell servis tu… mongok!!! Dia siap bleh jawap… “Suka hati akulah… aku byr tiket mahal2… nape lak tak boleh mintak itu dan ini?” heheh… tulah.. amik law course lagik… pandai melawan!! Hampehs… tapi aku sayang sangat dia…. Macam gak aku sayang sangat kat korang…. Koranglah sahabat aku dunia akhirat.. (bodeks jers..)

Masa kite pergi Beijing… wow… ini yang paling best…masa shopping… Ya Allah… macam org gila kau… sampai terpaksa balik BFSU naik cab… yelah brg byk gile.. shopping mcm org tak hingat dunia… malam last.. berparty kat bilik aku sambil makan anggur kecik beli kat Peiking Universiti… masa kite buat show… bukan penari yang diserbu peminat… konsepnye.. kite ni yang hanya penari dan penyanyi latar pulak yang diserbu peminat… boleh??!!! Berbulu aje budak2 tarian… hermmm teka?? Suara siapa paling sumbang antara kita??? Arwahla.. sape lagi… heuhuehuheuheuhe… ahh… janji kite paling vouge!! I siap dpt seorg peminat misteri lagi yg bagi surat cinta bahasa cina… boleh??? Huehuehuheu… Seronoknye time tu kan???

Ha.. angela… ingat tak kite pergi ke Sarawak berdua?? Heuheuhuehuheuhe…. Jumpa plak mamat2 horny + perasan muda kat sana… aduss… masa kite gi Waterfront shopping sendiri… abang nasir risau betul.. siap dia datang jemput… pastu, kesian dia… on d way minyak keta dia habis… hahahaaa… sayang sgt kat kita kan nok? Herm… masa nak balik tertinggal flight!!! Boleh?!!! Kecohlah kita kan??

Haa… ke Riau pulak…cerita Riau ni amatle kelakarnye… Yang pegi aku, Angela, Jace, Pisang, Mariani, Arwah Gafor, Rie dan Bung Kancil… huh… jumpa bebudak Indon tu… seronok gak… dahle hotel depan Mall Matahari.. dalam kepala ingat shopping je… ingat tak macam mana kite sembunyi2 pegi matahari .. last2 kantoi sebab fedli nampak!! Diorg ni… tak kasi kite pegi tanpa ditemani diorg… bahaya katanye.. ape lah… masa shopping kite ada 5 6 org bodyguard.. ingat tak? Macam org kaya nak shopping je gitu kan? Gempak… huehuheuheuhe…masa luci dan rina cari kite kat matahari… siap buat announcement kat kaunter pertanyaan lagik cari rie ngan mariani… hahahaha… kecohlah diaorg… herm… malam terakhir… tak tido kan?? Layan blues kat bilik pisang… konon takmoh berpisah lah konon… pirah mabuk!! Jatuh cintalah konon… pirah mabuk… bluweeekkk… Atid oh atid… ahakssss…Fedli oh Fedli…. Heuheuheuheuhuhe…. teringat lak aku kat pasar pusat dan pasar bawah... danau buatan.. paling tak best trip ke Siak.. dahle jauh.. panas.. last2 sekadar nak melawat istana Siak je... ntah pe-pe ntah... paling best lepat kat Dewan Kesenian Riau... cool huh? cakap psl Dewan Kesenian Riau, dewan kite... bilik no. 2 kite... Panggung Seni tak kurang hebatnye... lebih separuh hidup kite kat UKM kite habiskan kat sana... sume latihan, bengkel, pertemuan sulit (huh?) kite buat kat situ kan?? rindunya aku kat panggung seni... bilik kelab... pentas dectar.... herm... haa.. Balik indon… sume cakap indon… yg angau petikan gitar pun ye… yang angau suara puisi pun iye… heuuehuehuhe… ape-apelah nyah… pastu… terus bersedia untuk Pekan Teater Kebangsaan untuk Bumiku Oh Bumiku…

Cerita pasal Bumiku Oh Bumiku ni pulak… satu lagi produksi kita menang besar… masa nilah mula rapat dengan Owne, Hafiz, Shamsidar… junior2 yg kewat mewat tu… produksi BOB ni seronok sgt… kite bukan saje berlakon… ade nyanyian… tarian.. gerakan… jadi ayam pun ade… heheheh.. Kakak Wynn ahh… si Mas punye idea… haa… si Mas ni pun sebenarnye idola si Owne… kakak kesayangan dia…. Heueuheuhuehuehueh…. selain tu.. ade lagi teater lain... teater TEJA... haa.. kelas.. berlakon ngan Juhara Ayob lagi tu... hahahaa... produksi paling bosan abad itu... pastu.. kat UUM, kite buat Terra Rosa... hahaaa.... best gile... walaupun kalah... pastu... ape lagi tu... teater untuk kelas teater kite tu... yg hanya 1/2 jam tu... aku kena jadi hantu... best gak bila dah kena kafan tu... mcm2lah... aku pun dah lupa tajuk teater tu... byk sgt... konpius...

Haa… Owne… cite kau lambat sket kuar… sebab kau.. lambat sket masuk korum… kat baru 1st year dah kewat ek?? Kami ni senior2 kau terpaksa terima aje kekewatan kau tu! Same ar ngan shamsidar ngan hafiz… kewat!!!! Owne dan yang lain2 ni… mcm syam ngan hafiz telah lulus interview dan masuk dlm kroni kite… kroni ni dikategorikan sebagai orang-orang kiri dalam kelab… heuheuheuhe… org kanan2 takyah nak cakap sape… uehuehuehuheuhe… tu semua ahli majlis tertinggi… kami ni rakyat bawahan je kansss??? Keje kroni ni adalah lebih menjurus kepada pemberontakan, komplen2, marah-marah, menyiasat kesalahan dan kesilapan org2 kanan dlm KTR… YDP kroni ni… dah tentunya si arwah gafor… haa… tu lah psl… sejak pemergian arwah… kite jadi tunggang langgang je kan? Hehehee…

Mesti korang dah boring baca kan bebelan aku ni… ala… bukan selalu aku nak membebel kat blog ni psl korang… ni sume sebab aku rindu sgt kat korang… yelah.. sejak sume dah ade kerjaya maya ni… susah sgt kita nak berkumpul macam dulu… kan? Inilah aje luahan seciput dari aku… kalau nak taip semua.. aku rasa tak cukup kuota myspace ni… kalau korang nak tambah ape2… tuliskan komen kat bawah tu… kan? Boleh kan??? aku ada banyak lagi nak taip kat sini... pecah perut aku bila nak ingat semua perkara... tapi.. masa tak mengizinkan... kalau korang nak tambah... tambahlah kat komen... best tau... ingat balik perkara nakal kite buat bersama... aku rindu sangat kat korang... terutama arwah gafor... samapi sekarang aku masih terngiang2 kata2 dia... contohnye, kalau bercerita psl bob, mesti dia usik aku... mesti dia kata "bob tu wujud ke?"... kalau berjumpa... dia kutuk gigi aku... aku kutuk gigi dia. ... ueuheuue...... arwah gak selalu cakap... "marsha kalau hitamkan rambut... gelap satu malaysia"... hampehss... setiap kali latihan teater...dialah org paling lambat datang... dahtu kalau smart, smart sgt... kalau tak, datang latihan sekadar pakai baju tido je... dia pandai sgt berjimat... org ajak supper malam2 selalu dia tak nak ikut...

hahaha.. ckp psl supper... masa makan kat kedai dahlan... siap order manggo special... ayam ape yg berasap tu?? haha... ayam petaile... ayam gajusle... kailan ikan masinle... pening dahlan... masa angela part time keje situ... kite makan berpuluh ringgit... tapi byr 3 4 ringgit je... hiehhuheuheuheu... hampehs... herm... sekarang dahlan pun dah tak wujud dah... UKM dah tak semeriah dulu... sebab... kite takde .. kan nyah kan??? hermm.... aku harap... persahabatan kite akan menten sampai bila2... walaupun dah beranak cucu nanti... jgnle lupakan sesama sendiri... ingat tu... sedihlah aku... aku nak berhenti dulu sebelum aku termenangis kang... babai korang... aku sayang korang...

Jan 27, 2005

6 ulasan:

zoebear berkata...

nyah layout baru sgt best ngn font yang vogie de vast gituh.. i likeee.. kemasss....

Aida berkata...

best kan .. kawan tetap kawan sampai bila² .. sahabat susah dicari, tp MUSIBAT sangat mudah jeeee muncul .. wakaka

Wynn Yasser berkata...

satu lagi pesan arwah, "kroni tak boleh gaduh". pesanan tu mak ingat sampai bile2. sebab tu bila kene carut dgn mak hayamn sbb bangun lambat nak pegi buat part-time nescafe, masing2 senyap jek... pasrah je klu kene maki. asalkan tak bergaduh. huhu... tak boleh ingat kesah tu nok... boleh pulak diorg bg alasan mariani sakit perot. wakakakaka!!!

tp kan nok, tarian bangra mmg terbaeklah! kita mencicit lari sbb kene kejar. mcm ye-ye je dia nak pukul kitakan? hahahaha!!!!

Marsha~ berkata...

hahaha.. teringat plak maria dan owne kena marah sebab lambat... igt dialog mak "kroni pun nak kena marah ke???" hahahahaha

gee ryder berkata...

asalnye psl ringtone jer..terus meleret2 hehehe..

Tapi memang,kalo cite psl kenangan lama masa study dulu,seminggu pun xabih...

oneyani berkata...

sgt panjang!pergh rajen giler akak ni..tp betol la kenangan akak sgt byk..nak2 lagi akak join geng KTR tu,,mmg sgt happening..kan best kalau yani pon dpt join time tu..ahaha dan-dan je nk mencelah