Jumaat, Februari 04, 2011

Bersiaran langsung dari PD...

Hi uols.... Hari ni takmoh cakap sopan-sopan lah.. Sebab nak luahkan something kat blog ni... Nanti bila dah reda aku padam lah entry ni so Qila dan Ariq tak kan sempat nak baca kot.. Nguehehehe... (Kalau stalker tu nak baca, mampus kau lah kan...)

Herm.. Sebenarnya aku sekeluarga kat PD ni.. Semalam dah datang tapi pagi ni datang balik.. Plan mengejut.. Aku actually nak lepak kemas rumah je tapi Bi sibuk nak ajak jugak aku dan anak2... Kitaorg datang ke PD ni stay kat rumah SIL aku.. Ade projek sket... Tu yang tergesa2 keluar rumah pagi tadi mandi pun tak sempat sbb MIL dah tunggu dalam kereta... Dan entah kenapa aku asyikkk car sick lately ni... Benci.. :(

Semalam sempat gak shopping sket kat Tesco sebelum beraya ke rumah Angela.. Malam ni insyaAllah turn rumah Jace pulak... Seronok pulak beraya kali ni sebab bawak Bi dan anak2... Rasa macam meriah sket walaupun kering tenaga nak layan karenah anak2... Hurrrmmm... Yang pasti mak makan hati dengan handbag baru Jace.. Heuheuheuheu...

Ohye, ape aku nak luah tadi ek?? Ohye pasal kerja... Pasal perkembangan kerjaya aku yang macam haram...

Tak tahulah dimana silapnya.. Mungkin aku tak cukup berusaha untuk menjadi pekerja terbaik kot.. Atau aku lebih perlu banyak menjilat dan membodek... Lebih banyak mengampu dan mengipas.. Meletakkan maruah serendah-rendahnya agar orang atasan yang tak atas sangat tu dapat rasa hebat dan berkedudukan tinggi setinggi-tingginya dan jauuuuhhh lebih tinggi dari aku.. Well...

Tapi aku tak kisahlah.. Sekarang aku sedang bahagia sangat2 sebab suami aku ada disisi.. Aku ada segalanya dalam hidup ni.. Segalanya sedang indah sekarang ni.. Syukur alhamdulillah... Mungkin itu rezeki aku tahun ni so aku terima dengan hati terbuka... Sekurang-kurangnya aku sedar kelemahan dan kekurangan aku.. Benda ni sedikit pun tak beri kesan pada semangat aku untuk terus bekerja dengan happy..

Walaupun pangkat aku rendah... Tapi itu bukanlah priority aku dalam hidup ni... Aku ada segalanya yang aku mahu dalam hidup ini.. Aku ada suami yang sangat sayangkan aku dan anak2 tanpa berbelah bagi.. Walaupun berjumpa sekali sekala, tapi kami amat bahagia.. Kalau ade depan mata 24hrs pun tapi asyik takde kat rumah.. Merayau dengan kawan-kawan dan sibuk dengan kerja 24hrs buat hape?! Dan menyakitkan hati je watpe ye tak?? Tak mendatangkan hasil lak tu...

Pernah aku katakan dulu, selepas melahirkan Ariq... Aku terlalu bersyukur dengan segala kurniaan yang Tuhan limpahkan pada aku dan sungguh malu untuk meminta apa2 lagi... Tuhan makbulkan permintaan aku untuk melahirkan anak lelaki... Aku bersyukur.. Aku hamba yang hina ini dikurniakan anugerah paling indah yang tidak semua orang mampu untuk nikmatinya... Apa lagi yang aku mahu?? Segalanya terlalu sempurna.. Pemberian Tuhan ini tiada tolok bandingannya...

Oleh yang demikian, (hamik ko kan dah keluat ayat skema tulis surat aku).. Aku langsung tidak berkecil hati dengan makhluk itu... Walau pada mulanya aku agak kecewa dan risau.. Tapi lama-lama, bagi aku, benda ni sedikit pun tak memberi kesan dalam hidup aku... Pasal kerjaya tu, alaaa.. Bak kata Kak Aini, masa aku down suatu ketika dulu... Ada banyak lagi benda yang lebih penting dan bahagia yang boleh aku fikirkan selain urusan pekerjaan aku ni.... Aku hidup bukan untuk makan gaji dan menjadi orang bawahan sampai bila2.. Benda ni just sampingan sahaja... Bak kata orang, just buat belanja membeli make up... Just a piece of meat!

Bukaaan.. Bukan aku riak dan bongkak.. Tidak sama sekali... Aku bukan hidup kaya raya sampai boleh beli designer handbags setiap minggu... Aku hidup penuh dengan kesederhanaan.. Dan aku sedar di office adalah tempat untuk aku mencari rezeki... Tapi aku juga sedar, aku tidak buat jahat ape pun di office tu.. Aku tidak menipu dan mencuri.. Aku tidak pecah amanah.. Aku tidak curi tulang mengular tak tentu pasal... Aku tak tipu claim.. Mungkin aku tidak mencurahkan segalanya heart and soul untuk kerjaya aku... Itu kelemahan dan silap aku tapi who cares?? Aku bekerja bertungkus lumus pun siapa nak hargai?? Sebab aku bukan macam sesetengah orang, bertelur sebijik, riuh satu kampus.. What the fuck?? Kau nak jilat, jilatle... Aku bukan penjilat bontot bos... Sorry.... Baik aku jilat benda lain lagik banyak faedah..

Ego?? Kalau ego boleh bagi aku satu bag Gucci free, ape salahnye... Hahahahah tetiba....

Yang pasti skrg aku sangat happy di bawah boss baru... Pertama kali aku bekerja dgn bangsa lain di sini.. Walaupun ramai tak selesa dengan dia tapi bagi aku its not a big deal.. Sebelum ni aku pernah ada boss Indian Muslim.. Bos paling best aku pernah dapat seumur hidup.. Yang satu bangsa semuanya hampeh.. Tikam belakang punye stok... Yang pasti skrg, aku sangat excited.. Makin aku excited nak buat kerja sebab totally semuanya baru bagi aku.. Sekurang-kurangnya boleh polish english aku.. Yang sebelum ni, hahahahahahahahahahaha.. Aku tak cakap ape eh.. Aku gelak je.. :P

Pasni kalau ada sesiapa nak baca entry ni pastu rasa sentap... Silalah tunjukkan pada sesape pun, dipersilakan... Tunjuklaaahh...

Ada aku kisah?? Aku takde mention nama sesiapa... Siapa makan cili, dia terasa pedas... Nasib ko lah kan...

Ini blog aku, aku bebas tulis apa aku nak... Aku bukan jenis orang yang tikam belakang... Bagi aku, kalau aku tak suka.. Aku tunjuk depan-depan... Aku terus delete dari jadi kawan aku.. Buat ape aku nak bermuka-muka?? Sorry.... Aku bukan talam dua muka... Aku tak pernah hingin nak berkawan dengan ko pun selama ni...

Dan kalau dia nak print dan tunjuk kat perdana menteri pun ada aku kisah???

Lagik famous blog aku ni nyah... Korangle penyumbang kepada rating nuffnang aku tau tak?? Bertambah duit shopping aku kat Bandung nanti... Lagi aku suka...

Yang pasti..............

Aku happy sekarang... Semoga apa yang aku kecapi ni berkekalan dan improve dari tahun ke tahun.. Semoga Tuhan murahkan rezeki aku dan keluarga... Semoga anak-anak aku terus membesar dengan sihat dan bijak pandai... Semoga Tuhan jauhkan aku dari perkara yang tidak baik... Jauhi aku dari manusia2 yang talam dua muka dan suka menikam belakang orang... Sesungguhnya aku tidak memerlukan manusia jenis ini.... Aku lebih rela tidak mempunyai kawan daripada terpaksa berkawan dengan manusia jenis ni... Choooyyy...

Yang pasti... Memaafkan adalah lebih baik dari mendendami... Itu akan buat jiwa aku tenang dan happy kembali...

Oklah uols... Aku nak lunch dulu..... Assalamualaikum...

6 ulasan:

.cik yaya. berkata...

i love ur style beb!! hidup kak marsha!! jgn jd kaki kipas hokay!! tak lamenyeee

Ummi berkata...

oppppss..apekah..

Maslina Rosdiana berkata...

Kak Marsha,

Huhuhu...menghadapi masalah yang sama juga...apa guna nak mengipas lelebih tapi kerja setakat nak ado...baik jadi diri sendiri...yang penting kita happy...huhuhu...

MarRiani aHmAd@ciNot@RiNi berkata...

so..stujus ngan ko. situasi yg sgt ler di pjbt gomen...ala diorang tu psl x leh wat keje le die kna kipas kot marsha. tkut kalu x kipas kang harus prstasi x dpt naik gajik...kalu aku...ade aku kesahh????????

Masrini Karim berkata...

marsha..saya suke pendirian anda..thumbs up bebehhhh..hehe...

mariaariffbaby.com berkata...

i like u bebeh!
betul!!!
kita tak makan duit haram plus x claim bukan2..and mintak komisen dr project..dah kira beruntung la mereka ada kita as pekerja!

go bebeh go!