Isnin, Januari 10, 2011

Mode Juara Lagu uols..

Hahahaha.. Takde maknanye aku nak buat review pasal hantu2 dan mayat2 yang bergelimpangan kena tembak kat AJL25 malam tadi uols... Seram mak.. Dahle laki mak jauh.. Mak ni takot hantu uols.. Hahahahaha.. Tetiba..

Memandangkan beberapa hari tak update blog, kenalah jugak update nihari kan... Kalau tak, tak run le duit nuffnang I nanti.. Wakakakaka.. Geli.. :P

Last weekend adelah medium happening sebabnye..... Macam biasa lah uols.. Pagi2 sabtu dah siap2 bawak A'qila ke Alimkids Playgroup dia tu... Sabtu haritu dah masuk module kedua.. Masuk tajuk FAMILY... Takot gak kan bila teacher sebut2 Daddy ke Papa ke Father ke, takot anak aku feeling2 sedih.. Nasib baik this week cerita pasal Mummy je dulu.... So nasib baik.. Next week hopefully Daddy dah ade... Aminnnn...

Yang pasti Qila sangat happy this week.. Dia ni moody sket.. Dia takleh tengok kawan2 dia yang lain bad mood, nanti dia pun terikut jadi bad mood gak macam last week..

Tak banyak gambar boleh ambil sebab memory card aku penuh.. Belum delete lagi gamabr2 uols..

Aku suka gambar ni.. Masa ni art time... Teacher ajar buat bracelet.. Actually Teacher Wawa suruh all kids buat untuk Mommies masing2 tapi tak kuasa aku nak pakai kan... Qila buat bracelet tu dan dia siap paling awal sebab dia fokus dan tekun.. So terus aku pakaikan kat tangan dia.. So semua kids ikot tiru pulak.. Diorg terus nak jugak pakai kat tangan masing2.. Eh bukan untuk Mommies ke uols?? Sampaikan anak Teacher pun tak ikot arahan.. Hehehehe.. Biase lah mak kan suka tak dengar cakap Teacher uols.. Sejak kecik mak macam tu uols.. :P Hahahahaha...

Suka tengok Qila kalau time2 buat artwork ni... Bukan main tekun lagi.....

Taraaaaaaaaa.... Cantik kan?? Aku just arahkan Qila utk masukkan beads selang seli.. Mostly dia masukkan sendiri beads tu.. Siap cakap '"Dah dah Mummy dah cukup.. Banyak dah..." Penat eh sayang?? Heheuheuheu..

Suka dia pakai benda alah tu.. Sampai rumah habis semua orang dia tunjuk.. Ngeeee...

This week Teacher bagi vitagen dan nuggets.. Qila makan bertambah2.. Kids lain dah beransur pulang dia still duduk makan bersila dengan tekun sekali.. Adoyaaaii.. Lapar ke sayang????? Lagipun dia mmg suka makan nuggets.. Ariq tak ikot harini sebab dia demam... Demam rindukan Ayah.. Pas jumpa Ayah, bawak jenjalan naik motor terus baik demam ok??? Manja sungguh!

Pas balik school, singgah Mydin jumpa Mama dan cousin aku.. Diorg shopping groceries.. Tapi aku singgah kedai bangla port biasa aku untuk beli dua helai shawls lagi.... Sampai tulang kering aku tawar menawar dengan bangla tu... So dapat gak dua helai dengan harga RM27.00.. Hehehehe... Puas hati den..

Masa ni still saturday kat rumah in law.... Tgh kemas2 untuk balik ke Klebang... Sambil2 bergurau senda dengan anak2 kat dalam bilik... Ariq masih demam sket2.... Sian dia cranky dia bila nampak aku balik tghari tu dengan Qila... Merajuk dia sebab kena tinggal...

Hehehehe.. Qila malu nak ambil gambar bila aku pakaikan dia tudung ni... Entah ape2 ntah.. :P

Bolat je muka dia macam kobis bunga.... Heuheuheuheu..

Ahad plak seawal jam 10 pagi dah keluar shopping groceries kat Tesco, atas permintaan anakku Qila... Dia hafal route ke Tesco ok.. Mana simpang masuk kiri kanan semua dia tau.. Siap ajar aku mana nak parking! Kat Tesco macam biasa, minyak masak habis licin selicin-nya... :p

Pastu aku survey2 lah few butik kat Tesco tu untuk cari baju nak pakai masa wedding cousin aku next few weeks nanti.. Aku just baruuuuuuuuuuu jer nak survey sebab theme color adelah purple.. Tapi kau taulah kan kalau mak aku ade sama.. Dia tu raja segala makhluk yang suka shopping dan ngabiskan duit! Tak pernah dia cakap dengan aku "Dik mahal lah baju ni.. Bazir jeee..Takayh beli lah" Tak pernah ok!! Balik2 dia cakap "Murahle ni... Kau ingat senang nak jahit... Lawa niiiiiii.. Bukan senang nak dapat harga macam ni...."

Hampehs!

Konon hajat hati nak carik baju kurung below RM150!! Nan adoooo...

Aku hanya merancang, Tuhan yang menentukan......... Aku beli baju kat butik Perempuan kat sana... Memang malatops lah harga dia... Menangis aku masa nak bayar ok... Huhuhuhuhu.. Tapi seriously.. Menang cantik2 lah baju kat sana.. Aku beli baju siap beads ala2 mutiara ok... Gila glams.. Macam mana lah kalau Ariq tarik then terburai segala mak nenek mutiara tu uols??? Ah sadis!

Semua Mama punye pasal!

Habislaaah aku.... Nak saving untuk shopping kat Bandung konon... Pi rah mabuk!

Tu belum campur duit spent untuk groceries satu troli semalam... Ahhhhhhh!!!!!!

Tensyeeeeeeeennnnnnnnnnnnn sebab duit habis banyak semalam!!

Sentap!

Keciwa.....

Tanak aku tunjuk gambar baju tu sekarang.. Tunggulah aku pakai masa wedding tu nanti.. Silap2 aku lagik glemer dari pengantin!

Huh!

12 ulasan:

LIP (^_^) berkata...

ni yang best nk tgk baju marsha vs baju perantin..heheh

Aida berkata...

comel je bila tengok Qila pakai tudung .. geram plak tengok muka dia yg penuh tu .. hehehe

-aNida OtHmaN- berkata...

qila comeilaa pakai toodng...
mummy, unti nida pn bekenanlaa bracelet qila..buatkan satu blew...hihihihi

Aliza berkata...

alahai... rajinnyer qila. begitu tekun skali buat bracelet yer :-)

ahahhaa... tu la dia kalau ada geng shopping. sib baik saya jaraaaaannngggg gi shopping dgn mak. udah la dia tu pun ratu jusco jugak... org lain dpt voucher RM20 - RM50... dia dpt voucher siap bole redeem microwave oven!! LOL

gee ryder berkata...

pandaila qila..ada skill la hehe

ala, duit abis jer bi terus topup..susah ape hahah

shu berkata...

bulat macam kobis bunga? hahaha...COMEL pe..

~~Sue eLLa~~ berkata...

wa..pandai nya qila buat bracelet...nnti buat untuk auntie sue plak yerr...hehehe

maya amir berkata...

tak sabar nak tgk marsha & kaler purple itewww:)

laila berkata...

Qila mmg tekun kan
jarang kids nak buat sungguh2 ni
selalu buat sikit lepas tu tinggal
huhuhu

Lady of Leisure berkata...

well done qila hehe good girl.. :)

Elyn berkata...

ahaks... nnt tayang tau baju glam ko tu!!

Marsha~ berkata...

Tunggulah masa wedding cousin aku nanti ye uols!~