Khamis, Januari 06, 2011

Ariq yang manja, Qila yang garang..

Pagi2, loceng pun berbunyi.... Terus off-kan, lantas menuju lah aku ke toilet dengan muka terpisat2... Kena kije maaarr.. Calik luit... :P

This week kat umah inlaw... So tiada bilik air kat dalam bilik ye... Nak mandi, mandi lah kau kat toilet luar bilik tuuuuu... Kat bilik belakang... Tapi takde lah jauh mana pon....

Setiap kali mandi aku mesti capangkan telinga.... Si Ariq tu kalau tengok aku takde, mula lah menjerit secara total sepenuh jiwa... Kadang2 terpaksa jerit kat bibik yang tengah pura2 sibuk kat dapur tu untuk tengokkan Ariq..... Takot dia mamai, lantas terjatuh katil macam kelmarin... Pppfftttt!

Tapi pagi tu, tiada jeritan..... Maybe tidur nyenyak le tu....

Sekali masuk bilik tengok :-
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Patotlah senyap je... Dah ade ketiak kakak buat pengubat jiwa.. Nguehehehehehehe...

Uols kalau nak tahu, sepanjang malam Ariq memang tido celah ketiak aku mcm ni... Tu sebab kalau aku bangun, dia nangis terpisat2... Dia sangat2 memerlukan ketiak dan lengan untuk tidur dengan selesa... Huhuhu...

Ngada kan?

Bila aku punye flash camera terkena je kat muka Qila terus dia terjaga..

Dia marah sebab adik dia menempel kat dia...

"Sanalah dikkkkkkkk..."

"Mummy... Tangan Qila lah Mummy.... Tangan Qila..... Sanalah dikkk... Isssshhh!!!"

Terus dia tonjol kepala adik dia....

Ariq ape lagi... Menangis terbangun terpisat2.. Syiaaaannnn anak Mummy...

Garang betul anak den yang seorang ini... Ihiks..... Ikot perangai sape nieh?

Huhuhu..

Tapi aku suka sangat tengok gambar ni........ Rasa sempurna sungguh hidup sebagai seorang wanita... :P

Cepatle masa berlalu.... Tak sabar nak tido berhimpit atas katil dengan Daddy........

12 ulasan:

mamaDhea berkata...

bfeeding baby mmg gitu noks.. itulah bonding.. tido mesti nak bwh ketiak mak.. amik bauuuuu.. hihi

Aida berkata...

hmm .. nanti tunggu dia besar skit .. mesti lg susah nak pisah .. haishhhh

Marsha~ berkata...

aku dah stop lah sya.... ariq yang refused.. rasa menyesal gak ni tapi keluar air mata darah pun tak guna..

Aliza berkata...

ahahahah garangnyer kakak Qila!

ciaaann ariq :-D

maya amir berkata...

sian ariq..hehe..takpe, garang2 pun die mesti sayangggg gile adiknye tu:)

isya berkata...

garangnya qila, sian ariq! ;)

littlehumblelynn berkata...

qila sama perangai ngan kak ain..garang sgt2 dgn adik dia!!tp bila adik xde sibuk cari adik..

iBu ZulFaQar RayYaN berkata...

manis je gambar tuuuuuuuuuu :D

norhidana berkata...

alahai... mmg anak manja mama tuh... sbb tdo bwh ketiak akak hehehe...
skrg qila dh besar ketiak dia lak ek blh bt tmn tdo.. hehe ariq2 pandai je dia...

mariaariffbaby.com berkata...

aku rasa ecah aku pun brutal skit..
garang and 'pendengki' skit..
and danish..so 'manja'..

mmg macam tuh ek?
:P

mummysyafie berkata...

anak saya yang kecik tu garang. abang banyak beralah la plak.

Elyn berkata...

aku rase anak jantan mmg suke tido kat lengan + ketiak mak, sebab wafiq smp skang cr lengan tebal aku ni ha!!