Khamis, Disember 23, 2010

Macam manalah orang boleh bela anak kembar tanpa bantuan maid yek??

Huhuhu.. Bukannye ape, aku ada terbaca ada kat blog mommies yang ada anak2 kembar 2 dan 3 tapi tak guna khidmat pembantu rumah... Memang aku tabik spring lah kat uols.... Uols memang cekap dan pantas lah buat kerja rumah kan.. And ofcos lah dengan bantuan suami kan...

Dan ade jugak mommies yang suami keje as seafarer mcm aku ni yang duduk jauh dari family tapi boleh handle anak2 yang masih kecik dan tengah lasak tu kan tanpa bantuan maid... Haihhh.. Memang tabik spring toink toink lah kat uols... Sempat plak memasak mengemas lagi tu kan..

Aku bukannye ape.. Part lain2 tu aku tak kisah sangat.. Rumah tu boleh je kemas time diorg tido.. Tapi tulah kalau lah diorg tido serentak kan... Tapi aku mmg terer nak kasi anak2 tido serentak.. Malam2 mmg bibik tak pernah amik port pasal anak2 aku sbb aku handle diorg sendiri.. Diorg memang tido kiri kanan aku tanpa buaian.. Geli2 badan adelah azimat yang Bi ajar kat aku okay.. Azimat turun temurun keluarga dia.. Heheh.. (Nak jugak kaaannn puji diri sendiri)

Sebagai mommies kan, yang penting tangan kena pantas dan cekap.. Tapi kalau kau ni mmg minah kelembapan, tak dapat le nak nolong kaaannss??

Cuma yang aku nak try cakap kat sini bila anak2 kau haihhh.. Melasak secara berjemaah gitu.. Yang sini memanjat, yang sana melompat... Perrgghhhhhh!!!!! Satu taman ni dengar suara aku okaaayyy...
Kalau duduk tengok TV diam2 tu mmg baguslah kan.. Tapi kejaaaaaaap je dia dah kedepan... Lagi depan lagiiiiiiiiii dia suka.. Addooiiiii...
Kalau aku letak suruh duduk atas sofa, dia duduk kat tebing2 ni puloks... Pastu terkinja2.. Aku risau dia jatuh je uols..... Zaman sekarang ni banyak sangat budak masuk hospital kes jatuh bangun ni uols... Aku seram okay.....
Belum lagi kakak dia join lompat atas sofa tu hempas badan.. Perrgghhh.. Kalau tergeliat sape nak tolong tu??
Belum lagi tengok dia diri atas meja, atas walker adik dia, atas basikal dia.. Aduusshhh..... Meja ni kaca uols... Kalaule pecaaahhhh...
Sebok nak tunjuk peace.. Budak ni tgh comot bekas minom air ribena gelas besar kat sebelah tu.....

Bila lari sana sini, boleh dengar perot dia bunyi2 gelodak air.. Haih....

Kadang2 aku syukurrrrrrr sangat... Aku ada maid dan Mama atau Mak yang selalu bantu aku jaga anak2 aku time aku kerja... So takdelah risau nak tinggalkan maid dgn bebudak ni... 100% aku tak caya kat minah Indon tu.. Kau buatle muka angels ke muka suci lindungan kaabah pon, memang aku tak caye...

So rasa syukur anak2 aku tak perlu ke nursery atau ke rumah baby sitter......

Sebab tu dua pun aku tak percaya langsung! Bukan tak caye ape pun, sebab diorg takkan nak telek anak kau for 24hrs... Tu sebab ramai baby mati tersedak susu.. Sebab bila baby tersedak susu atau muak susu, diorg takleh nangis dengan kuat sbb dah tercekik.. So baby sitter tak akan dapat dengar dan perasan anak kau tgh struggle sebab tercekik.. Dah biru baruuuuuuuuuuuu nak bawak gi hospital..

Hissshhh... Nauzubillah.. Mintak dijauhkan....

Eh.

Ape aku membebel ni nyah oiiiii... Tetiba cerita pasal baby mati tersedak susu..

Choooyyyy!~

12 ulasan:

.cik yaya. berkata...

nak baby lagi lah tu..ckp pasal baby2...hahahaha

Aida berkata...

rambut qila shining kan .. guna shampoo apa ???

Marsha~ berkata...

flash tu kot aida.. dia pakai johnson baby punye shampoo... petua nak nampak kasi nampak tebal atau kembang adelah lepas je mandi make sure keringkan betul2.. jangan biar rambut tu basah gitu je.. memang lap dgn tuala sampai kering.. kalau tak nanti rambut dia leper je.. huhuhuhuh.. ni style mak dia keringkan rambut lah kot.. huhu

Elyn berkata...

haha aku nk komen pun tak tau nak ckp apa....

laila berkata...

klu sy nanti mesti kena anta nursery gak
awal2 lg dia dah warning xmau mak dia jaga anak
hurm

Aliza berkata...

mmg agak susah kan nak caya org lain dgn anak kita... baru ada sorg, mcm aina, ok la gak. kalau dah dua- tiga... adoi... kita ni plak keje, huhuhuhuuuuu....

Aliza berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
littlehumblelynn berkata...

marsha;

kalo ler ada pilihan..aku pun x mo htr anak g nursery..huhuhu!!

K-Baby berkata...

Hi Mommy,
Let's win cute slogan tees for your kids in conjunction with our blog launch!
mykedaibaby.blogspot.com

PeNgEmiS dUniA berkata...

sabar jela ye . :)

Aida berkata...

marsha, ok .. tp ni lah ni rambut dina pendek dah .. takpe .. akan disimpan semula ..

maya amir berkata...

sungguh comel si ariq di tepi sofa tu..mcm anak patung..heheh