Jumaat, Disember 24, 2010

Lama betul tak gi TESCO

Kebetulan diapers Qila habis.. So aku bawakle anak2 aku gi Tesco semalam pas keje..

Yang paling happy pastinya Qila... Yele dia kan duta Tesco... Lagipun lama aku tak bawak dia shopping groceries kat sini... Hajat hati aku mmg nak cari diapers Qila.. Memang dah licin habis dah weyy....

Ko tau sepanjang jalan Qila bebel tak henti2...

"Babai Bas... Qila nak pegi Teshco ni.."

"Babai shelllll... Qila nak pegi Teshco ni..."

"Mummy nak masuk parking Teshco ek.... " "Mummy.. Teshco pusing kanan laah.."

"Qila masuk teroli, adik masuk stroller.. Nenek dengan Mummy jalan kaki ek?"

Bla bla bla blaaa..

Sampai je sana, perghhh.... Mahal betul harga semua diapers yang ada.. Mamypoko RM54++, Huggies Ultra medium saiz RM34.90 (Kat JJ baru RM26.90 aritu aku beli utk Ariq), Huggies Dry Comfort RM52++

Maaakkk aih... Qila boleh pakai jenis ni aje utk siang dan malam sbb kalau brand lain, memang takyahle.. Rugi duit je beli sebab mmg takleh tampung pungkok dan kumbahan dia tu.. Apa guna aku beli brand lain kalau sehari guna sampai 7-8 keping kan? Sama je cost utk beli brand yang OK. At least takdele banyak sampah diapers aku produced setiap hati.. Betul tak?

Bistu, esok lusa ni hape anak aku nak pakai kan.. Nak tak nak terpaksa gak beli Mamypoko Fit Pants sebab tu aje yang murah.. XL32 (kot) just RM26.90.. Aku tak pernah cuba jenis ni.. So macam takot nak beli banyak.. So try beli 2 pack dulu.. Belasah je lah janji ade.. Silap disini aku tak pulak amik saiz XXL.. Silap besauuu...

Last2 balik umah tengok.. Mak aiiiihhh nipis gila... Kecikkkkkkkkkkkkk pulak macam saiz M je kaauuu... Ketat sendat peha pun tak muat masuk... Ma cau haaaiii..

Nampaknye campak ke Ariq le jawapnye.. At elast Ariq kurus dan kencing tak banyak mcm Qila..

Bengang... Harini kena all out gi mall2 yang ade kat Melaka ni utk carik Mamypoko atau Huggies murah.. At least takde le sampai over RM50 kan.. Sebab aku biasa beli time sales RM42.90 - RM46 je.. Lebih dari itu adelah RUGI..
So ayuhlah pulang ke rumah... Ni anak2 aku tengah sibuk tengok remote control car.. Tercengang Ariq.. Mamat tu dengki dia saje kasi car tu lalu bawah troli.. Menonggeng Ariq nak jengah bawah troli okay nak tgk car tu.. Huhuhu..
Geram aku tengok budak ni.. Rasa nak rotan2 je.... Masa ni dia tanak duduk dalam stroller.. Diam pulak dia diri kat depan tu..
Qila ni asal gi mall je mesti nak beli balloon.. Geram aku..
Mummy baru belajar2 nak guna shawl kedut ni... Heuheuheuheuheu...
Dia dah ngantok.. Tgh tunggu nenek shopping baju...
Si Ariq ni, masa otw balik, dalam kereta dia dah tido... Tiba2 pukul 9.30pm gitu pas akak dia baru je lena, dia boleh terjaga puloks...... Terus dia takleh tido... Adusssssssshhhh.. Bila aku ajak dia tgk TV, dia gosok2 mata tahan ngantok puloks.. Bila aku ajak amsuk bilik, dia bergolek2 je atas katil tu... Haihhh.. Nasib baik takde budak kena gantung atas kipas malam tadi tawww....

Last2 ZzzzZzzzzzzzzz jugak dia...

Aku pun ke lauttttttt........ Walaupun feeling2 takot hantu sbb malam tadi adelah malam Jumaat.. Terbayang ceiling bilik aku ni keluar asap hitam macam dalam filem Mantra boleh???!! Sengal betol.. Wakakakaka...

14 ulasan:

hestyrezyuda berkata...

hahahaha.. adoi.. macam2 ragam.. baik dari anak turun ke mak...

eh akk duk melaka ea??? kat mana kak??

Marsha berkata...

Pantai Klebang.. Kalau lalu sini, singgahle..adik dok mana?

eZa berkata...

haa betul! last few days pi tesco terkejut berok tgk price huggies dry tuh. rm53++. selalu beli x penah lebih rm40. apa dah jd eh?? sodih den!

hestyrezyuda berkata...

aduih kak.. jiran kampung la kita.. kita bukit rambai... hahahaha

~~Sue eLLa~~ berkata...

kak....meyh lar datang tesco ampang...ckp ngn ur kids...nnti auntie sue bawa jalan2 sini meyh...hehehehe....

chugie berkata...

sama lah kite.. sy pun dh lama tak jejak tesco. skang ni ke GIANT je..

yatie sawanila berkata...

salam perkenalan
2 bulan lepas i sempat beli huggies merah RM32 jumbo beli 2 sekali kat tesco, pastu datang balik dah 52+++. rela hati beli mamypoko... mahal tul nappy sekarang.sometime JJ lagi murah.

Fieza79 berkata...

huhh dh lama tak soping diapers...takde anak kecik..suma dh besor2..!

laila berkata...

huhu akak la sumber yg memberi sy pengetahuan betapa mahalnya susu n diapers ni
klu p shopping xpenah lak nak tgk harga kan

Marsha berkata...

sue.. tesco ampang??? heheh boleh je kalau dah kebetulan ada kat KL.. hehe

yatie.. memang betul.. skrg huggies merah jarang dah sales.. yang ultra tu lagile.. yg selalu sales mamypoko tu sbb setia beli tu aje

Marsha berkata...

laila.. time laila nanti lagik mahal.. heuheuheuheu

Aida berkata...

wahhh .. mahalnya harga diepers .. tahun depan ni lagi naik ni .. hmmm ..

maya amir berkata...

heheh..mcm2 ragam die nak tido ek.. dah masuk dlm bilik, die leh guling2 lagik..heheh..mata ngantuk, hati nak main tuh:)

Elin berkata...

marsha...nak email boleh. Nak ckp pasal diapers...harga murah dari kilang.....hehhe. Klu berminat la. My dotter also pki huggies...dr lahir smpi la ni setia ngan huggies..hihi.