Selasa, Disember 28, 2010

Hohohohoho.. Christmas Party!~

Hohohohohooooooo.....

Sampai je rumah dari hospital dah nak dekat maghrib.. Rest jap, then mandikan bebudak semua laju2.. Terus zasssssssssss ke Bkt Cheng pulak... Port biasa setiap tahun berkumpul dengan kawan2 rapat untuk Christmas Party.... Yey..

Last 2 years aku gi seorang.. Masa tu Qila baru berumur 5 6 bulan..

Last year pulak aku gi dengan Ariq.. Masa tu Ariq baruuuuu 36 hari.. Ihiks..

This year, aku gi dengan anak2 aku sekali.. Dua2 pun dah besar so memang sangat2 behaved..

Walaupun lagi beberapa ratus meter je dah nak sampai ke tempat kejadian, berlaku peristiwa paling lahar menyakitkan hati... Kereta aku tetiba stop okaaayyy.. Nasib baik bukan kan jalan besar time tengah jammed tu.. Kereta aku betul2 stop kat tepi jalan dah masuk ke kawasan Taman Bkt Cheng tu! Chooooyyyyy....

Kereta mak habis minyak ok... Gila cuak.. Tak pernah seumur hidup aku kereta boleh habis minyak.. Cerita pasal tu aku akan blogkan kemudian.. Panjang gila kisahnye.. Heuheuheuheu... Nasib baik anak2 aku ok tak nangis dalam keadan gelap2 tu.. Qila merayu2 suruh start kereta dan jalan.. Huhuhu.. Dan nasib baik Auntie Vicky datang amik kami anak beranak dengan pantas sekali.. Haih... Cuak cuak....

Tu belum lagi kisah Qila dan bibik takotkan anjing... Qila siap meraung2 bila dog datang kat kaki dia.. Hahahaha.. Padehal dog tu jenis ketot kemek tapi sangat comey pakai baju.... Sian Qila... Heheh...

So terus lari laju2 masuk ke dalam rumah.... Ade satu pokok Christmas besaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrr....

Anak aku yang dah dapat port selamat bebas dari dog.. Ihiks.. Terus bagi susu nak kasi mood dia OK balik.. Hehehe... Sian anak Mummy ni.. Nangis beria2 dia takut dogs.. Ade 3 ekor tapi semua stock yang comel2 je... Sibuk dengan nimut dia... Maklumle masa ni dah malam.. Bila2 masa je anak2 boleh Zzzzzzzz...

Bila dah masuk rumah, sibuk lak tanye dogs tadi mana, dogs tadi mana... Hehehehe...

Nasib baik Qila OK dengan cepat.. Mood terus kembali ceria dan happy sebab ramai layan dia dan bagi hadiah.. Hehehehe.... Ngantok dia pun dah hilang sikit sebab terperanjat tadi kan.. Hehehehe..

Ariq pun sama... Behaved je dan takde pun timbul perangai malu2 segan dia tu... That night peramah tak tentu pasal pulak anak2 aku ni... Diorg pun tau kot ni semua kawan2 baik aku.... So anak2 aku pun friendly lah dengan diorg...

Tapi tak banyak benda boleh buat dan tak banyak gambar dapat ambil sebab sibuk bergosip... Makan pun kunyah tak kunyah je...

Aku larik jap tinggalkan anak2 aku dgn bibik dan keluar gi beli minyak dan amik kereta yang tersadai tu....

Sengal betul lah... Ni le minyak yang aku tapau dari stesyen minyak terdekat.. Habis botol air si Navin jadik mangsa.. Dah takde botol lain.. Belasah jelah... Memang mencabar betul lah.. Nasib baik aku tak pakai dress lip lap malatops kan.. Kalau tak sure segan nak tapau minyak dekat petrol pump tu.. Nguahahahaha..

Aku sampai balik tengok2 Qila dah tertido.. Aduhaaaaiii kesian anak Mummy.. Dia mmg penat sangat seharian berjalan.. Ariq at least dah tido jap dalam kereta...

Bersama Uncle Kavin.. Ramai cakap Ariq handsome... Eh tengokle anak sape kan... :P

Rindu nak bergambar gediks macam dulu... Srkg ni dah takleh nak mengediks sangat... Meluat je orang tengok kan sebab masing2 dah tua.. Ihiks.. Iye ke?????

Lama gak aku tak jumpa kawan2 aku ni.. Masing rasa mcm terkejut je tengok anak2 aku dah besar panjang... Auntie2 iaitu parents kawan2 aku semua ade.. Diorg lagik terkejut ala2 eh cepatnyeeeeeee kau beranak pinak padehal dulu selalu datang rumah aku pakai sexy2 terkinja tergediks kaaan.. Hehehehe..

Actually aku tak sempat pon nak borak panjang dan amik gambar banyak2... Pakai pun camera phone je.. Maklumle anak2 sorang dah tido, sorang jalan sana sini tak reti duduk diam... Ariq asyikkkkkkkkkkkk gi amik balls gantung2 kat pokok Christmas tu.. Dah berapa bijik ntah dia gi amik dan cabut ok... Dah cabut tu ade hati pulak nak pasang balik.. Huhuhuhu...

Entah bila lah dua org kawan aku ni nak kawen.. Kalau diorg kawen, aku mmg buat kenduri 7 hari 7 malam lah... Tapi dalam mimpi jelaaah... Entah bila entah diorg ni nak kawen.. :p

Tu Qila dah terbaring tu..... Nampak kaki je.. Pandai anak Mummy bawak diri.. Boleh je dia tidur sendiri... Bibik popok sikit2 je... Aih.. Lain macam je gambar ni.. Macam laki bini lak diorg ni.. Huehuehuehuehue...

Ariq pulak tak reti nak ngantok... Dia dah ngantok tapi gigih menahan mata sebenarnye... Tambahan lagi dia ni tengah sibuk praktis berlatih berjalan sambil bawak barang.. Hehehe.. Cute kan??

Ada hati telek hadiah paling besar tu... Larat ke nak bawak sayang???

Weeeyyy... Ade orang tu kan, tahule fresh dari France.. Takkan biar tersadai macam ni tak tutup.. Segala isi perut dalam bag semua nampak.... Nyampah aiiii!

Bersama hadiah masing2.... Lupe plak aku nak snap candles holder yang aku beli utk diorg.... Tapi memang cantik.. ;)

Dan ini pulak hadiah kami.... Tak sempat nak snap gambar sebab sampai rumah dah dekat pukul 1am.. Dah kena packing barang sebab esoknya pagi2 nak gi Gunung Ledang.... Penat sangat okay......

Yang pasti antara hadiah aku adelah G-STRINGs alias THONGs okaaay.. Tu bungkusan paling kecik tuuuuuuuuu... Kuase nak amik gambar sebab terlalu sensored.. Angela.. Kau memang tawww..

Jace bagi sweater.. Aku suka sangat noks! Dah lama dah nak beli tapi tak terbeli...

Main bagi blouse..

Anak2 aku dapat baju dan soft toys... Happy...

Terima kasih semua......... Muachs!

6 ulasan:

Elyn berkata...

aku thn ni takde tukar2 adiah la.... bos aku bz nau!!

Aliza berkata...

seronoknyer bebudak :-)
mak budak pun nampak hepi sakan :-p
happy new year beb!

maya amir berkata...

ariq sure juling2 tgk christmas tree:))

liza berkata...

seronok ada kengkawan sambut krismas:)

gee ryder berkata...

wah best2 tukar2 hadiah camni

Aida berkata...

bestkan ada kawan pelbagai bangsa ..