Rabu, Disember 08, 2010

Demi membahagiakannya (berapa kali bahagia daaaa..)

Bila ni ek... Last weekend lah kot.. Masa ni aku baru balik berubat kan si Qila dan adik dia.. Alaaa.. Buklan berubat ape pon, just atas cadangan kengkawan opis yang suggest gi berubat kat sorang mak staff sini.. Mak cik tu boleh ubatkan sesape budak yang ade banyak lendir dan asyikkkk batuk ni.. Dia sapu badan anak2 aku dgn daun ape ntah dengan kapur sirih.. Harap2 pasni, takdelah anak2 aku diserang batuk berkahak yang teruk lagi.. Pas berubat dua2 budak bertuah ni muntah lendir.. Alhamdulillah....

So, Qila kan paling teruk abtuk balik so dah 3 4 hari dia tanak makan langsung.. Sampaikan nenek dia claim "Dah kurus cengkong dah cucu nenek..." Haaaaaaaaa.. Iyolah tu kan.. Cengkong sangat le tu...

Nak dijadikan cerita, petang sebelum gi berubat tu dia nampak iklan KFC, beria2 dia nangis nak makan KFC jam tu jugok.. Hok alorrr....

Pas tu aku cakaple, kang dia gi makan KFC ye.....

Tetiba pas kuar je dari rumah makcik berubat tu kan, dari dalam kereta otw nak balik tu, Qila nampak cat.. Terus dia cakap..

"Babai Caaaaaaaaaaaattttt.. Kakak nak gi makan KFC ni..."

Aduhaaaaiii.. teringat pulak dia ek kat janji mak dia ni..... Aku ingat nak terus balik umah parents Bi sebab dah lewat petang dah.. Terpaksa gak singgah KFC.. Aku tanye dia, nak makan KFC mana..

"KFC, Teshco..."

Perggggggggghhh!!! Demaaaaaaaannndddd.... Teringat anak2 Kak Yam.. :P

Kalau Bi dapat tengok muka happy anak sulung dia ni bila aku park je keta kat dalam Tesco tu... Perggghhh,  memang hilangle rasa sakit bersalin 10 orang anak kembar pon.. :P (Macamle Bi pernah rasa mcm mana sakit bersalin!)

Sepanjang jalan dia berceloteh itu ini.. Mood baik maarrr...

Tapi ramai sungguh umat hari tu.. Mas aku beratur beli, Qila bukan main taat menanti.. Kejap2 tanye, "Mana Mummy nieeehh???"

Bila dapat makan :-



Sekelip mata dua ketol drumsticks hilanggggg dari pandangan mata..... Kejap kata best.. Kejap kata kakak lapau... Aduhaaaiii... Anak.. Anak....

Ariq pun sama.. Nganga macam anak burung......

Cukuplah 3 gambar ini yang membayangkan betapa tersenyummmmmmmm lebar tokeh kilang KFC kegembiraan kerana untung besar setiap bulan...

:P

9 ulasan:

maya amir berkata...

hahah..tetiba t'ingat airell..ari tu gi ray tangan die lps jatuh..dok tgh ray die boleh m'jerit meroyan dlm bilik ray tu..puaslaa pujuk, smpai last2 ckp, lps ni kita beli mcD ok:)..aku ingat die tak amek port sbb tgh ngamuk kan..alih2 kuar bilik ray dan2 tu die tanya, lps ni kite gi mcD kan mama...ayooo...haruslaa derang tuntut kan:)

ayah,ummi, farish berkata...

mak sapa, nyah??nnt leh ler aku gi kalau farish kena batuk2

sw33tdarling.com berkata...

anak2 kalau suka makan, rela jer beli apa sajer.....

Marsha~ berkata...

Mak Ijan.. PAP tncpi.. gi ar.. bagus taw nyah..

Aida berkata...

betul cakap sw33tdarling tu .. sementara dorang suka makan, layan kan je .. :)

hestyrezyuda berkata...

hikhihik.. comelnye diorang.. sesi pujuk memujuk wat hest teringat masa jadik cikgu kat tadika... yaAllah.. manja gilllllleeww semua.. dah lah kiut miut...

anak akk kiut.. yg pompuan tu santik lee ^_^ ikut muka sape tu?

kanak2.. masa ni kena kawal pengambilan makanan.. jgn di ikut mereka nak makanan yg tak berkhasiat selalu sangat... sebab.. masa diorang kecil nilah.. dia nye hati dan tulang akan mengumpul kan sebanyak mana mungkin vit dan nutrien2 yg di makan ^_^

hestyrezyuda berkata...

psstt.. kakak.. thanks sudi lawat dan komen blog saya.. ^_^

Elyn berkata...

kehepsi pun pebret aku nyah!! heheh

.cik yaya. berkata...

tiba-tiba rindu tesco melaka..hahah