Jumaat, Disember 17, 2010

Cantik sungguh sunrise pagi ni..

Pagi tadi cantik betulllll sunrise... Sangat cantik.. Matahari sangat bulat dan sempurna warna oren kemerahannya... CANTIK...

Tapi Bi kata, kalau dah lebih sekian2 waktu.. Ni bukan lagi sunrise.. Aku tak ingat ape nama dia.. Bagi Bi, sunrise adelah saat ketika matahari baruuuu nak keluar menunjukkan wajahnye.. Kalau dah nampak penuh bukan sunrise lagi.. Macam tu jugak dengan sunset.. Haaa.. Faham???
Sunrise tadi sangat cantik tapi camera handphone aku punye gambar janganle kau compare dgn dslr ok... Ni pun amik sambil drive di kelajuan 80km/jam guna tangan kanan sambil mata pandang jalan depan... Cool...
Kalau Bi nampak aku drive macam ni harus kena lepuk.. Chooyyyy...... Dia tak pernah lepuk dengan tangan okay.. Dia lepuk aku dengan mulut dia.. Auuuwwww... Bukan CIOM okay tapi sound direct sampai telinga ko rasa nak kuar nanah.. :P
Lamanyeeeeeeeeeeeeeee tak kuar outing pepagi buta untuk capture sunrise.. Bayangkan pagi2 yang sejuk ni, kau berada di satu pulau peranginan yang sangat private & cantik.. Bunyi deruan ombak... Damai...... Kau berjalan di persisiran pantai sambil memeluk orang tersayang.. Damainyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..... Huhuhu..

Lepas tu, berhenti sebentar untuk menikmati minuman pagi... Nescafe panas..... Bersama roti bakar.. Pergggghhhhh!!! Berangan no satu.... :P

Herrrmmmm... Confirm ar, balik je Melaka pastu buatlah ujian air kencing kan. Confirm dua line kuar terang benderannnnggggg uols..... Kuikuikui...

Hermm.. Rindu nak kuar amik gambar... Bi balik nanti, hari2 aku paksa dia kuar dgn aku amik gambar okay... Rindu sangat nak buat ape yang selalu aku buat masa gila main camera dulu... Rindu...

Sekarang anak dah besar2 sket, so bolehlah kembali ke hobi lama... Yes..
Aku suka tengok ada antara kawan2 aku yang creative mengambil gambar.. Walaupun guna PNS camera, gambar2 diorg sangat mantap dan punya seribu cerita.. Contohlah, macam gambar atas tu yang aku ambil pagi tadi.. Simple but meaningful... Wey, aku tak kata gambar aku kat atas tu creative gila... Aku kata contoh... CONTOH!! Style macam tu lah lebih kurang....

Aku tak pernah puas dgn semua gambar2 yang aku ambil sebab aku rasa tak bermakna langsung... Aku takde touch ke-creative-an untuk melihat sesuatu dan jadikan ape yang aku lihat sebagai angle terbaik utk menjadikan ia sebagai shot terbaik.. Sebabnye aku ni, gelojoh.. Aku suka gambar yang ade mood relax, santai tetapi sangat creative.. Gambar2 aku semua gelojoh.. Hissshh.. Sakit hati betol kalau tengok hasil tangkapan dibuat dalam keadaan gelojoh.. Nampak bodoh sangat...

Daaann.. Aku tak suka kalau terlalu di edit atau di-fotoshop-kan.. Tak hidup dah gambar tu.... Nampak palsu..

Pehal tetiba membebel pasal ni semua ni?????

Buang tebiat ke???

Huhuhuhu..

Dah dah gi buat kije gi.....

6 ulasan:

Aliza berkata...

saya faham...

saya pun rindu time gi nembak2 before kena usung anak kecik, huhuhuhuhuuuu...

norhidana berkata...

cantik mmg cantik gambar tuh... tp mmg bery2 dangerous kak mengambil gambar sambil memandu hehehe...
nsb baik tak kene xde en somi akak...

mummysyafie berkata...

saya takde bakat amik gambar ni. selalu amik camera n shoottt je..hihih..

sw33tdarling.com berkata...

akupun teringin ler nak DSLR tapi kalau beli tak reti nak pakai pun tak guna.. kaan?
Inviting You To Join Give Away PILIH THEME BLOG

enyheartsdiamond berkata...

guna kamera fon pun, still cantik.. Subahanallah :)

Aida berkata...

tulah keindahan yg paling sempurna skali utk kita umatnya .. :)