Ahad, Disember 12, 2010

Alfatihah....

Harini aku kat rumah Mama.. Pas seminggu bermastautin kat umah parents Bi.....

Lama tak balik sini... Padehal tak sampai 2 minit drive dr umah Klebang... Dah Mama mmg duduk dengan aku kat Klebang, mcm mana plak nak balik sini selalu kan??

Hari ni Mama buat masak2 sket nak hantar ke surau.. Hari ni, jam 9.05 pagi tadi... Genap 10 tahun pemergian arwah kakak kandung aku, Allahyarham Marshazlin pulang ke rahmatullah.... Ye.. 12 December 2000... 10 tahun yang lalu..... Alfatihah........

Kat rumah ni lah, dia secara tiba2 menjerit kesakitan, jatuh tak sedarkan diri dan meninggal dunia 3 hari kemudian... 16 Ramadhan, tahun yang sama.......

Peristiwa yang aku tak akan lupa sampai bila-bila... Sampai bila-bila....

Kasihan arwah.. Dia meninggal ketika masih bergelar anak dara... Dia tak sempat untuk bertemu suami dan anak2 aku.....

Kalaulah dia ada srkg ni, mesti dia manjakan sangat2 A'qila dan Ariq....

Arwah juga tidak pernah sempat bercinta..... Dia meninggal ketika di tahun akhir pengajiannya...

Hermmmmm.....

Kadang2 terfikir pula, bagaimanalah caranya Tuhan akan mengambil nyawaku...

Sakitkah???

Cepatkah??

Dimana??

Disamping anak2??? Disamping suami atau tidak??....

Atau aku akan mati seorang diri???

Haaaihhhh... Nauzubillah...

Ok ar, bye...

13 ulasan:

far_east berkata...

al fatihah untuk arwah...semoga roh nya ditempatkan di kalangan orang yg beriman..

littlehumblelynn berkata...

aku tumpang sedih!!al fatihah..smg rohnya kekal tenang disana ..amin..

Lelord berkata...

al-fatihah...

isya berkata...

alfatihah..

Ummi berkata...

ajal dan maut ditangan Allah..al-fatihah untuk kakak..

i n n z c h u b b y berkata...

al-fatihah.

moga arwah ditempatkan dikalangan mereka yg beriman & beramal soleh. amin!

maya amir berkata...

alFatihah..moga rohnya ditempatkan di kalangan mereka yg b'iman..

btw, kalau tak keberatan, die meninggal psl ape ek marsha?

mummysyafie berkata...

al fatihah...

ajal dan maut ditangan tuhan dear..sabar k.

Cosmedecorte berkata...

Alfatihah... Elok jugak kekadang pk pasal kematian... Komen utk diri sendiri sebenarnye...

Elyn berkata...

al-fatihah...

nanie berkata...

al fatihah...moga rohnya ditempatkan di kalangan org2 yg beriman.ajal maut d tgn tuhan..moga2 dipermudahkn segala urusan kite yg masih hidup ni pula....

nanie berkata...

al fatihah...moga rohnya ditempatkan di kalangan org2 yg beriman.ajal maut d tgn tuhan..moga2 dipermudahkn segala urusan kite yg masih hidup ni pula....

nanie berkata...

al fatihah...moga rohnya ditempatkan di kalangan org2 yg beriman.ajal maut d tgn tuhan..moga2 dipermudahkn segala urusan kite yg masih hidup ni pula....